جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

ورود تائوس به رقابت داغ کراس‌اوور‌ها

  • کد خبر: ۴۷۳۵۱
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
ورود تائوس به رقابت داغ کراس‌اوور‌ها
فولکس‌واگن یکی از این خودروسازان است که در سال‌های گذشته چند کراس‌اوور جدید به سبد محصولات خود اضافه کرده است. تازه‌ترین عضو این کلاس مدلی به نام تائوس (Taos) است که هفته گذشته رونمایی شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بیشتر شدن علاقه مردم دنیا به خودرو‌های کراس‌اوور باعث شده است بازار این مدل خودرو‌ها داغ‌ترین دوران خود را سپری کند. از این رو، بسیاری از خودروسازان در تلاش‌اند با تمرکز بر توسعه و تولید چنین مدل‌هایی، خود را با تحولات بازار همگام و سهم بیشتری از آن را تصاحب کنند.
 
فولکس‌واگن یکی از این خودروسازان است که در سال‌های گذشته چند کراس‌اوور جدید به سبد محصولات خود اضافه کرده است. تازه‌ترین عضو این کلاس مدلی به نام تائوس (Taos) است که هفته گذشته رونمایی شد.
فولکس‌واگن تائوس از ابعاد کوچکی برخوردار است و در دسته کراس‌اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد. مثل بیشتر محصولات این شرکت، این خودرو نیز طراحی ساده و محافظه‌کارانه‌ای دارد و خبری از خطوط پیچیده یا هر گونه حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز در بدنه آن نیست.
 
در نمای روبه‌رو جلوپنجره عریض یکپارچه با چراغ‌های اصلی بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کند. سپر دورنگ و سینی محافظ تحتانی جزو موارد درخور ذکر در نمای روبه‌رو هستند.
در نمای جانبی با پیکره‌ای بسیار ساده روبه‌رو هستیم. لبه مربعی‌شکل گل‌گیرها، محافظ‌های پلاستیکی و خط شانه نسبتا ضخیمی که از چراغ جلو تا چراغ عقب امتداد پیدا کرده است از خصوصیات فولکس‌واگن تائوس در این نما هستند. این خودرو در ۸ رنگ متنوع و با رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی قابل انتخاب خواهد بود.
درست مثل نمای بیرونی، تائوس در داخل کابین هم طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و به غیر از فرمان D شکل و روکش استاندارد دورنگ صندلی‌ها نمی‌توان ویژگی شاخص دیگری را پیدا کرد. اما خبر خوب این است که این کراس‌اوور کوچک آلمانی به تجهیزات و فناوری‌های زیادی مجهز شده است.
 
تائوس به طور استاندارد از نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان سود می‌برد. سیستم اینفوتینمنت MIB۳ هم در مدل‌های پایین‌رده و میانی با نمایشگر هشت‌اینچی و در مدل‌های بالارده از طریق نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کنترل می‌شود. شارژر بی‌سیم و سیستم نورپردازی با ۱۰ رنگ متفاوت از دیگر ویژگی‌های استاندارد تائوس هستند.
 
فرمان گرم‌شونده، صندلی برقی هشت‌جهته راننده و سیستم صوتی ساخت Beats با ۸ اسپیکر برخی دیگر از آپشن‌هایی هستند که فولکس واگن برای تائوس ارائه می‌کند. با توجه به ابعاد مناسب فولکس‌واگن تائوس، میزان فضای داخلی آن در سطح مطلوبی قرار دارد. به گفته ژرمن‌ها فضای پای سرنشینان عقب تائوس برابر با رقم چشمگیر ۹۶۳ میلی‌متر است. حجم محفظه بار هم ۷۶۹ لیتر اعلام شده است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۸۷۷ لیتر افزایش می‌یابد.
 
تازه‌ترین کراس‌اوور فولکس‌واگن بر مبنای پلتفرم MQB توسعه پیدا کرده است. در زیر کاپوت تائوس یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ نصب شده است که توانایی تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت در این کراس‌اوور به گیربکس هشت‌سرعته خودکار محول شده است. در حالت استاندارد، این گیربکس نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، اما در صورت سفارش آپشن AWD و جایگزینی گیربکس هشت‌سرعته با نمونه هفت‌سرعته DSG، چرخ‌های هر دو محور از نیروی موتور بهره‌مند می‌شوند.
 
فولکس‌واگن تائوس به سیستم‌های کمکی و ایمنی متعددی تجهیز شده است که از مهم‌ترین آن‌ها باید به مواردی مثل اخطار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت دوباره، پایش فعال نقاط کور، دستیار سفر، دستیار اضطراری، کنترل نوربالا و سیستم حفظ خودرو در بین خطوط اشاره کرد. اما نکته تعجب‌برانگیز این است که برخلاف بسیاری از رقبا، تقریبا همه این سیستم‌ها به عنوان آپشن قابل انتخاب هستند.
بر اساس جدول زمانی، فولکس‌واگن تائوس به عنوان مدل ۲۰۲۲ و در ۳ مدل از تابستان آینده راهی بازار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->