مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

محمد عین‌القضات: اپلیکیشن «شهرمن» آبان ماه شکوفا می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۴۹۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
محمد عین‌القضات: اپلیکیشن «شهرمن» آبان ماه شکوفا می‌شود
محمد عین‌القضات، مدیر سامان‌دهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب‌وکارهای شهری در شهرداری مشهد از مزایای اپلیکیشن شهرمن می گوید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اپلیکیشن «شهر من» اگرچه بهمن پارسال، رونمایی شد، قرار است آبان‌ماه، با نسخه جدید و خدماتی انحصاری، شهروندان مشهدی را غافلگیر کند. بااین‌حال نگاه‌های سنتی به این موضوع فناورانه، حرف و حدیث‌های همیشگی درمورد هزینه‌هایش و نیز گله‌های برخی کاربران این اپلیکیشن همیشه بوده و سبب شده برخی از منتقدان به نسخه جدید چندان امیدوار نباشند؛ موضوعی که مدیر سامان‌دهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب‌وکار‌های شهری شهرداری مشهد آن را رد می‌کند و می‌گوید: آبان امسال، ماه شکوفایی «شهر من» است و نتیجه یک سال تلاش این تیم را پیش روی مردم قرار می‌دهیم.
محمد عین‌القضات، نسخه جدید را بازطراحی اساسی بر‌اساس استاندارد‌های روز گوگل عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: نسخه جدید خدماتی ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها حاصل تعامل با دستگاه‌های خارج از مجموعه مدیریت شهری و البته کاملا انحصاری است.


۱۳۸ هزار ثبت‌نام و ۹۰‌هزار نصب فعال

او درگاه یکپارچه ارائه خدمت، فرهنگ‌سازی، افزایش مشارکت اجتماعی و درآمد پایدار را هدف‌های چهارگانه طرح «شهر من» عنوان می‌کند و می‌گوید: هدف‌گذاری کرده بودیم که در یک سال پس از رونمایی، ۱۰۰ هزار کاربر ثبت‌نام‌شده (و نه نصب فعال) را برای این اَپ داشته باشیم. الان که هشت‌ماه از فعالیتمان می‌گذرد، ۱۳۸ هزار و ۸۷ کاربر، شهر من را نصب کرده‌اند.

مدیر سامان‌دهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب‌وکار‌های شهری در توضیح اختلاف آمار پنل چابک با آمار ۲۰ هزار نصبی که در کافه‌بازار ثبت شده است، تصریح می‌کند: آمار کافه بازار، تعداد کاربرانی است که فقط از این استور، شهر من را دریافت کرده‌اند. ما در گوگل‌پلی، مایکت و دانلود مستقیم از سایت هم نصب‌هایی داریم. از این گذشته، شهر من، نسخه iOS برای گوشی‌های آیفون دارد و برخی کاربران این نسخه را از اناردونی، سیبچه و سیب‌اپ گرفته‌اند. بر‌اساس آمار پنل چابک که در بازه‌های ده‌روزه با ارسال پیام‌های مخفی به گوشی کاربران آمار می‌گیرد، اپ شهر من ۹۰ هزار نصب فعال دارد.


۲۷ هزار تومان هزینه جذب هر کاربر

وی درباره ارائه خدمات الکترونیک شهرداری مشهد در نرم‌افزار شهر من یادآور می‌شود که «شهرداری مشهد، پروژه شهرداری الکترونیک را دارد که ec.mashhad.ir آن را ارائه می‌کند.» و می‌گوید: بخش کمی از این خدمات در اپ شهر من هست و بخش زیادی از آن نیست، چون ارائه این خدمات به‌صورت الکترونیک، هنوز به مرحله پایدار نرسیده است و برخی خدمات هم اصلا امکان ارائه در قالب اپلیکیشن موبایلی را ندارد.

عین‌القضات ادامه می‌دهد: الان مجوز‌های اخذ پروانه ساختمانی به‌صورت مجازی ممکن است، اما نمی‌توان آن را به‌صورت اپ ارائه داد، چون استقبال به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و الان این آمادگی وجود ندارد. این موضوع در برنامه‌هایمان هست، اما نه در کوتاه‌مدت.
او در توضیح هزینه‌های اپ شهر من می‌گوید: به‌جز منابع انسانی که از بدنه شهرداری هستند، تاکنون حدود ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده است، یعنی به‌ازای هر کاربر، حدود ۲۷‌هزار تومان.


شهر من بیش از ۱۰۰‌میلیارد تومان می‌ارزد

مدیر سامان‌دهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب‌وکار‌های شهری هزینه‌های صورت‌گرفته را به‌شدت اندک می‌داند و تأکید می‌کند: نرخی که یکی از سوپر‌اپ‌های کشور، فقط برای جذب کاربر هزینه می‌کند، ۹۶ هزار تومان است. حتی اگر با محاسبه هزینه نیروی انسانی، ۱۰‌میلیارد تومان هم برای شهر من هزینه کرده باشیم، برده‌ایم.
او با تأکید بر اینکه «همین الان این اپ مشتری دارد و براساس ارزش‌گذاری رسمی انجام‌شده، بیش از صد میلیارد تومان می‌ارزد» تصریح می‌کند: شهر من در آینده، به یک شرکت خصوصی تبدیل و شهرداری با ۴۰‌درصد، سهام‌دار جزء آن می‌شود.


به‌روزرسانی‌ها بعد از هر خدمت جدید

عین‌القضات گلایه برخی کاربران از به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی این نرم‌افزار را به در‌حال‌رشد بودن آن مرتبط می‌داند و می‌گوید: ما در گام رشد هستیم، نه بقا و داریم خدمات مختلف را اضافه می‌کنیم؛ بنابراین به‌روزرسانی‌ها الزاما نشانه خطا‌های نرم‌افزاری نیست. این را هم در‌نظر بگیرید که اپلیکیشن مثل یک موجود زنده است و مشکل فنی در آن، طبیعی است. یعنی نه فقط بد نیست، بلکه ما را به پویایی وادار می‌کند.
او اضافه می‌کند: در شهر من برای تغییر نگرش و ایجاد رضایت مخاطبان، یک راهبرد داریم و آن صداقت و رو‌راستی با مردم است. از این به بعد به‌روزرسانی‌ها را کم و فقط به زمانی محدود می‌کنیم که سرویس جدیدی ارائه شود. از به‌روزرسانی‌های پانزده‌روزه رسیده‌ایم به یک ماه که زمانی منطقی است.

مدیر سامان‌دهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب‌و‌کار‌های شهری با گلایه از اعتماد‌نکردن برخی مجموعه‌های خارج و داخل شهرداری می‌گوید: کار ما، چون یک تجربه نو در مدیریت شهری به حساب می‌آید، برخی جنس کار را نمی‌دانند و مثلا انتظار دارند فلان خدمت در عرض ۱۰‌روز اضافه شود.

عین‌القضات در پایان، زائران را یکی از ظرفیت‌های گسترش اپ شهر من می‌داند و توضیح می‌دهد: برای اینکه کاربر را به نصب یک اپلیکیشن وادار کنیم، دو راه داریم؛ یکی وادار‌کردن او به‌وسیله ناچار‌کردنش و دیگری وادار‌کردن او با خوب‌تر‌کردن خدمات. مثلا می‌توان برای وادار‌کردن مردم به خوداظهاری در پارک‌های حاشیه‌ای، از سیاست اول و جریمه‌کردن استفاده کرد یا از راه دوم که سیاست‌های تشویقی است بهره برد. ما راه دوم را انتخاب کرده‌ایم. می‌دانیم که برای زائر سه چیز مهم است؛ اقامت، هزینه سفر و اطلاعات سفر. در بستر شهر من می‌توانیم به‌خوبی خدمت ارائه کنیم تا زائر سفری توأم با رضایت و ارزان داشته باشد. در‌حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری مشهد هستیم تا با هدف یادشده، ایستگاه‌های راهنمای زائر را در‌اختیار شهر من قرار بدهد.


برخی سرویس‌های پیاده شده در «شهر من»

«شهر من»؛ نخستین اپلیکیشن شهروندی کشور

امروزه تکنولوژی موبایل، نحوه تعامل با کاربران نهایی و مصرف‌کنندگان را به چالش کشیده است، فرقی نمی‌کند کاربر نهایی، مشتری، کارمند، همکار یا حتی یک سرویس باشد. کاربران، برای دسترسی آسان، سریع و اختصاصی به اطلاعات، اپلیکیشن‌ها را به وبسایت‌ها ترجیح می‌دهند. شهر من یک اپلیکیشن شهروندی است که علاوه به ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف اهداف اجتماعی را دنبال می‌کند تا شهروندان در مدیریت شهر سهیم باشند. ارائه خدمات الکترونیکی تجمیعی در بستر یک نرم‌افزار جامع و راه‌اندازی باشگاه شهروندی در سطح کلان شهر‌ها از جمله اقدامات پیش‌روی این اپلیکیشن است تا فضایی پرکاربرد، ساده، سریع، امن و به صرفه فراهم شود که تنها از یک درگاه ورودی حاصل می‌شود.

بلیت الکترونیک مترو

این سرویس با هدف سهولت خرید بلیت مترو، حذف مصرف کاغذ، ارائه پلتفرم حمل و نقل عمومی برای شهروندان در اپلیکیشن شهرمن تعریف شده است. هر ده سفر یک سفر رایگان، سه سفر اول رایگان و هر سفر ۳ امتیاز (معادل ۳۰۰ تومان) از مزایای استفاده از این خدمت است.

آساپ

مجموعه خدمات پارکینگ حاشیه‌ای درسطح شهراست که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود. با مصوبه شورای شهر ماهانه ۱۰ ساعت پارک رایگان در کنار ۳۰ درصد تخفیف در هر بار خود اظهاری پارکینگ حاشیه‌ای برای شهروندانی که ازاین خدمات دربستر شهر من استفاده کنند درنظر گرفته شده است.

چشم شهر (گزارش مشکلات شهری)

یک درگاه کاربر پسند است. شهروندان می‌توانند مشکلات شهری را درقالب فیلم، عکس، متن یا صوت در اپلیکیشن ثبت کنند. بقیه شهروندان هم می‌توانند نظرات خود را درباره این مشکل، بنویسند و آن را تائید یا رد کنند. شهروندان می‌توانند فرآیند پیگیری درخواست خود را از همین طریق مشاهده کنند.

امتیاز به ازای هر تراکنش من کارت

در این سرویس با ثبت سریال من کارت در اپلیکیشن شهرمن با توجه به میزان استفاده از حمل و نقل شهری امتیاز شهروندی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود.

کیف پول شهروندی

یک درگاه رایگان است که با استفاده از رمزنشان (کیو. آر. کد) شهروندان امن‌تر از همیشه پرداخت‌های خود را انجام دهند. کافی‌است ابتدا با دوربین تلفن همراه خود کیو. آر. کد فروشگاه را اسکن و سپس رمز خود را وارد کنید. این خدمت، تایید‌های فنی را گرفته است و قابلیت شارژ، انتقال و برداشت وجه را دارد.

توزیع سهمیه بندی

با ارائه این خدمت بیش از ۲۰۰۰ نهال و بیش از ۶۰ هزار ماسک و ضدعفونی‌کننده توزیع شده است. توزیع بلیت سینما، تئاتر و کلاس‌های آموزشی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهر، از برنامه‌های پیش رو است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->