آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به تصویب رسید؟

  • کد خبر: ۴۷۶۱۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
  • ۱۲
یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به تصویب رسید؟
بعد از اما و اگرهای بسیار در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی توافق برای پرداخت مبلغ بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای هر یک از مشمولان صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، طی ماه‌های گذشته با توجه به وضعیت تامین کالاهای اساسی و مشکلاتی که در این رابطه برای مردم وجود داشت، مجلس طرح یک فوریتی طرح تامین کالاهای اساسی را مصوب کرد که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالاهای اساسی در قالب کالابرگ یا کارت الکترونیک مطرح بود. در این مدت نیز قرار بود سازمان برنامه و بودجه طرح را بررسی کند و در رابطه با تامین منابع آن تصمیم‌گیری شود.

آنطور که در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب شده از این حکایت دارد که دولت ملزم به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی خواهد کرد.

براین اساس قرار است مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هریک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای هر یک از سایر دهک‌ها واریز شود که به حساب کارت یارانه نقدی آنها خواهد بود.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته این یارانه قرار است به خانواده‌های کم‌برخوردار تعلق می‌گیرد که ظاهرا افراد شناسایی شده در طرح معیشت خانوار خواهند بود.

طرح معیشتی همان طرحی است که از سال گذشته و با اصلاح قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت و طی آن مابه‌التفاوت ایجاد شده به خانوارهای هدف پرداخت شده بود که قرار بود حدود ۶۰ میلیون نفر از بین جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه بگیر گزینش شده و پرداخت کمک‌های معیشتی به آنها آغاز شد.

کمک‌های معیشتی به تناسب اعضای خانوار متفاوت بوده و از این قرار است که در هر ماه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می شود.

براین اساس اگر قرار باشد یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کالاهای اساسی نیز با مصوبه نهایی مجلس از سوی دولت پرداخت شود آن‌گاه سه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت خواهد شد، اول یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ در دستور کار دولت‌ها بوده است، کمک‌های معیشتی که از محل مابه‌التفاوت بنزین تامین می‌شود و یارانه کالاهای اساسی که طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه باید از نیمه دوم امسال به خانوارهای مشمول که همان افراد دریافت کننده کمک‌های معیشتی هستند پرداخت شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
10
سلام باز ادعای کمک به مردم دارند. معلوم نیست چیزی هم گیر مردم بیاید یا نه؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
خدا میدونه دوباره چه خوابی برای مردم بینوا دیدن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
2
14
چرا کارهای احمد نژاد مستقیم انجام نمیدهند واز راست وچپ انجام میدهند درود بر احمد نژاد عالی مقام
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
کجا تثویب شد مال کدوم کشوری دادا منکه همه اخبار هارو نگا میکنم چیزی نمیگن خودت تصویب کردی چند ماهه داری میگی اگه راسته بریز دیگه
شایسته
United States of America
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
1
انگار میخوان قیمت کالاها رو بیشتر کنن که همچین طرعی دارن وای به حالمون ماکه هم یارانه میگیریم هم معشتی میگیریم تا روز دوم نمیرسه تموم شده
مهری دیده بان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
1
1
اولا که دروغ محضه که به 60ملیون کمک معیشتی تعلق گرفت حتی 30ملیون هم دریافت نکردن.بعدهم به خیلیا ندادن درحالیکه وضعیت معیشتیشون بدتراز یه عده ازکسایی بودکه بهشون تعلق گرفته...انگارقرعه کشی کردن وانتخاب کردن اونم فقط به حداکثر20ملیون.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
1
فقط احمدی نژاد میخوایم درود بر احمدنژاد
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
با سلام
در مورد یارانه معیشتی که واقعا نحوه گزینش افراد نه منطقی بود نه عادلانه بود نه علمی ، و علاوه بر این فشار اقتصادی که از زمان گرانی بنزین تا حالا با افسار گسیختگی قیمت ارز و و نتیجه آن کالاهای مصرفی ، بوجود آمده آمار بالایی را به زیر خط فقر کشانده که میبایست در گزینش افراد مشمول یارانه معیشتی تجدید نظر شود .مثلا اقشار حقوق بگیر ثابت در مقابل تازیانه های این گرانی و تورم چه وضعیتی پیدا کردند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
مثل احمدی نژاد غم خوار وحق طلب نیست انشاالله کاندید شده آقای روحانی هم خیلی زحمت کشیدند خیلی خاطراتش تو ذهن ملت میمونه
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
سلام .هر روز تو رسانه ها میگند ایا یارانه کالا برگی تصویب شد! ؟ میگفتن مهرماه واریز میشه پس چی شد؟ الان ابانماه هست .پس چه وقت واریز میکنند؟ مردم دیگه هنگیدند اژ گرانی و کرونا
جوادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
سلام .مددجویان بهزیستی در این گرانی و کرونا با سختی زندگی میکنند هر روز میگند یارانه کالا برگی واریز میکنند
پس چه وقت ؟ وقتی از گرسنگی مردیم ؟ چرا مردمو بازی میدهید ؟ خودتون حقوق میلیونی دارید مددجویان بهزیستی مستمری ۱۲۵ هزار تومنی ناچیز دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
سلام اکه قرارکالای به مردم بدبخت پرداخت شه لطف کنین بدین توروخداانقدمردم رو ازاراذیت نکنین ماخودمون تو‌ایران کم‌بدبختی گرسنکی داریم که حالا میخواین به زلزله زدگان ترکیه هم کمک‌کنین بس چرا به مردم این هموطنانتون که تو بدبختی فلاکت هستن‌نمیرسین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->