کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۸۱۷۵
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در خراسان رضوی
معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مراسمات هفته وحدت در خراسان رضوی، برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت را تشریح کرد.

به‌گزارش شهرآرانیوز، یوسف مهربان با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت هر سال با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شد، از تفاوت‌هایی در برگزاری برنامه‌های امسال هفته وحدت، باتوجه‌به شرایط کرونا خبر داد.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مراسمات هفته وحدت در خراسان رضوی پیش از تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت چند نکته را یادآور شد: امسال اولین سالی است که برنامه‌های هفته وحدت بدون حضور سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود که در برنامه‌های امسال تأکید می‌کنیم نام و یاد ایشان را به‌عنوان چهره محبوب و اثرگذار گرامی بداریم، زیرا سردار سلیمانی شخصیتی بودند که نه‌تنها شیعه، بلکه اهل سنت نیز به ایشان دل‌بستگی داشتند و دارند و در مراسم تشییع جنازه‌اش هم شرکت کردند.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به توافقات برخی کشورهای عربی با رژیم صیهونیستی اشاره کرد و گفت: اسلام نگاه عزت‌طلبی دارد، اما برخی کشورهای مدعی اسلام با دشمنان اسلام پیمان می‌بندند و برای تضعیف امت اسلامی قدم برمی‌دارند که بخشی از برنامه‌های امسال با این موضوع تدارک دیده شده است.
مهربان در بیان نکته‌ای دیگر به تقارن روز 13 آبان‌ماه و 17 ربیع‌الاول، میلاد پیامبر اکرم(ص)، اشاره کرد و یادآور شد که بخشی از برنامه‌ها نیز با این محور اجرا خواهد شد.

او همچنین موضوع اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) و حمایت رئیس‌جمهور این کشور را یادآور شد و تأکید کرد که بخشی از برنامه‌ها نیز با هدف انزجار از این اقدام اجرا خواهد شد.
به‌گفته دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مراسمات هفته وحدت در خراسان رضوی، برنامه‌های هفته وحدت امسال در 2 بخش ستادی استانی (با محور نهادهای استانی) و ستادهای شهرستانی به‌ویژه شهرستان‌های تلفیقی برگزار خواهد شد.

او در تشریح بخش اول، برنامه‌های ستادی استانی، گفت: هر سال اجتماعی محوری و بزرگ با حضور حدود 800 نفر از علما، بزرگان و فرهیختگان شیعه و سنی برگزار می‌کردیم، اما امسال باتوجه‌به شرایط کرونا، آن برنامه برگزار نمی‌شود و عمده برنامه‌ها به‌سمت فضای مجازی و استفاده از ظرفیت این فضا کشیده خواهد شد تا خلأ به وجود آمده از این طریق جبران شود. با این حال تعدادی برنامه مردمی با جمعیت محدود خواهیم داشت.

مهربان توضیح داد: پنجشنبه، 8 آبان‌ماه، مصادف با 12 ربیع‌‌الاول که با نام پیامبر اعظم(ص) و بزرگداشت مقام سردار حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است، در مشهد 2 برنامه خواهیم داشت؛ اول، دیدار ائمه جماعات اهل سنت خراسان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و دوم دیدار ائمه جماعات اهل سنت با تولیت آستان قدس رضوی که به‌منظور تجدید عهد جامعه اهل سنت با مقام ولایت تدارک دیده شده است.

روز جمعه، 9 آبان‌ماه، مصادف با 13 ربیع‌الاول که با نام پیامبر اعظم(ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیت مزین است، کاروان‌های قرآنی منادیان وحدت را اعزام خواهیم کرد که متشکل از ده‌ها روحانی شیعه و سنی هستند. این روحانیان به‌صورت جمع‌های شش‌نفره در نمازهای جمعه شهرستان‌هایی که برگزاری نماز جمعه در آن مناطق منعی ندارد، شرکت می‌کنند و پس از صحبتی مختصر، از چهره‌های مطرح آن شهرستان از جمله علما، هنرمندان، ورزش‌کاران و فرهیختگان تجلیل می‌شود و قاریان به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

روز شنبه، 10 آبان‌ماه، که با نام پیام اعظم و اتحاد امت اسلامی در برابر خیانت به آرمان قدس شریف نام‌گذاری شده است، یک نشست تخصصی با موضوع وحدت امت اسلام و ضرورت استکبار‌ستیزی برگزار می‌کنیم. این نشست در سالن اجتماعات شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی سی‌نفره از روحانیان شیعه و سنی برگزار خواهد شد که استاد رحیم‌پور ازغدی سخنران آن مراسم خواهد بود.

آخرین برنامه روز سه‌شنبه هم‌زمان با 17 ربیع‌اول و ولادت پیامبر اکرم(ص) خواهد بود که این روز به‌نام رهبری، اتحاد ملی، اقتدار امت اسلامی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است و شامل مراسم محوری و برگزاری جشن در حرم مطهر رضوی خواهد بود. این برنامه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و آیت‌ا... علم‌الهدی سخنران اصلی مراسم خواهد بود.

مهربان در ادامه به تولید 1800 دقیقه ویژه‌برنامه در صداوسیمای استان در هفته وحدت اشاره کرد و افزود: در برخی از این برنامه‌ها از چهره‌های اهل سنت، روحانیان و... استفاده شده است.
اعزام ده‌ها مبلغ مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای تبیین ضرورت هفته وحدت، تولید محتوای رسانه‌ای در قالب نماهنگ، پوستر و مصاحبه با علمای شیعه و سنی با موضوع هفته وحدت در فضای مجازی از دیگر برنامه‌هایی است که مهربان به آن اشاره کرد.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مراسمات هفته وحدت در خراسان رضوی در بخش دوم صحبت‌هایش به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های تلفیقی (شهرستان‌هایی که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند) پرداخت.

به‌گفته او غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تکریم خانواده شهدای وحدت (شهدای اهل سنت و شیعه)، برگزاری پویش پیامبر(ص) منادی وحدت (بیان خاطرات، قرائت قرآن کریم و تولید برنامه در فضای مجازی)، برگزاری نشست‌های همدلی برای علما و ائمه جماعات شیعه و اهل سنت، برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس با هدف انزجار از استکبارستیزی و گرامیداشت هفته وحدت، برپایی ایستگاه‌های شادی و تقدیر از چهره‌های وحدت‌آفرین مردمی، برگزاری جلسات مشاوره و آموزش با هدف هم‌زیستی مسالمت‌آمیز خانواده‌های شیعه و سنی، اجرای موسیقی مقامی، نورافشانی، تزیین خیابان‌ها و اهدای گل به مردم از جمله برنامه‎ های گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->