بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

نقشه اسکان اضطراری مشهد تا پایان سال رونمایی می شود

  • کد خبر: ۴۸۵۹۷
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
نقشه اسکان اضطراری مشهد تا پایان سال رونمایی می شود
رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: نقشه اسکان اضطراری شهر مشهد تا پایان سال به صورت پایلوت در شهرداری منطقه ۵ رونمایی می‌شود.
کوثری | شهرآرانیوز؛ وحید اکلملی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: علاوه براین، تهیه نقشه تخلیه اضطراری شهر مشهد در دستور کار قرار دارد.


تهیه نقشه‌های ارزیابی ریسک در مشهد

وی افزود: تهیه نقشه‌های ارزیابی ریسک مشهد را نیز در دستورکار قرار داده ایم که دراین باره نیز جلسات متعددی در استانداری برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در بخش اول معرفی تمام اماکن شناسایی شده به عنوان نقطه امن در دستورکار قرار دارد، افزود: مسیر‌های رسیدن به این نقاط هم معرفی می‌شود.
اکلملی اظهار کرد: در مرحله دوم، این اماکن سطح بندی شده و گام سوم نیز اصلاح اماکنی است که اکنون اماکن امن معرفی می‌شوند، اما باید به اماکن واقعا امن تبدیل شوند.
وی بیان کرد: سامانه جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را تشکیل داده ایم که خود این سامانه دارای ۸ سامانه است و هرکدام از این سامانه‌ها نیز خود ۴ تا ۶ زیرسامانه دارد.


خانه دوام ثامن برای تمام مناطق شهرداری

وی گفت: در هفته پدافند غیرعامل (۵ تا ۱۲ آبان ماه) در هرمنطقه شهرداری مشهد یک خانه دوام ثامن افتتاح خواهد شد.
اکلملی افزود: از طریق برگزاری انتخابات مردمی در هرمنطقه از میان اعضای دوام ثامن، ۵ نفر به عنوان اعضای شورای دوام ثامن هر منطقه و از میان آن‌ها یک نفر به عنوان رئیس شورا انتخاب شده است.
وی ادامه داد: بودجه‌ای نیز برای خرید اقلام آموزشی، تجهیزات و فضا برای طرح دوام ثامن اختصاص داده ایم.
اکلملی اظهار کرد: در حوزه آموزش شهروندی، برای ۱۰ هزار نیروی داوطلب واکنش اضطراری در محلات آموزش دوره مقدماتی برگزار شد و افراد یادشده دوره ۴۵ ساعته مقدماتی آموزش را گذراندند.


ساخت ۹ پایگاه مدیریت بحران در دستورکار مدیریت شهری

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد افزود: در ۱۴ سال گذشته ۱۴ پایگاه مدیریت بحران در مشهد احداث شده و این درحالی است که فرایند احداث ۹ پایگاه جدید را در این دوره مدیریت شهری آغاز شده است که اولین آن‌ها به نام پایگاه مجد در سال ۹۸ به اتمام رسید و به علت شیوع کرونا افتتاحیه آن امسال برگزار شد.

وی افزود: ۴ پایگاه در منطقه ۳، ۶ و دو پایگاه در منطقه ۱۰ تا پایان سال بهره برداری خواهد شد. تاکنون در مناطق ثامن، ۸، ۱ و ۱۱ پایگاهی ایجاد نشده است و امسال در منطقه ثامن و منطقه یک، یک پایگاه ایجاد خواهد شد و در منطقه ۱۱ هم در آینده پایگاه احداث خواهد شد. برای منطقه ۸ نیز در حال رایزنی با استانداری هستیم که پایگاه ویژه‌ای در این منطقه احداث شود.


اختصاص ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان به حوزه مدیریت بحران در امسال

اکلملی با بیان اینکه با دستور شهردار مشهد، پیگیری ایجاد پایگاه‌های مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بودجه‌ای بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برای این مهم در اختیار گرفتیم که این مبلغ در گذشته حتی یک هفتادم هم نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق قانون مدیریت بحران کشور، متأسفانه همچنان جایگاه شهرداری‌ها در حوزه مدیریت بحران مانند آن چیزی که در دنیا می‌بینیم تثبیت نشده است، ادامه داد: در دنیا موضوع مدیریت بحران براساس مطالعات آینده پژوهی قرار دارد، یعنی نقشه‌های ارزیابی ریسکی که تهیه می‌شود، مبنای شهرسازی قرار‌
می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در کشور ما مدیریت بحران به درستی ساختاربندی نشده است. در مذاکراتی که با مدیرکل پدافند غیرعامل استان و حوزه بحران استانداری داشته ایم به این توافق رسیده ایم که بتوانیم استانداری را در جایگاه یک نهاد سیاست گذار و راهبردی برای تسهیلگری در کنار حوزه بحران شهرداری داشته باشیم و ما در عرصه اجرایی بازوی کمکی استانداری باشیم.


ضرورت وجود پیوست بحران برای پروژه‌ها

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد افزود: درموضوع پدافند غیرعامل در اسناد بالادستی اعلام شده است که در همه اماکنی که در طول روز بیش از ۵۰۰ نفر تردد دارند یا تمام اماکنی که در وضعیت حساس قرار دارند (تردد کمتر از ۵۰۰ نفر) مانند اماکن نظامی و اماکن خاص آی تی، باید پیوست پدافند غیرعامل وجود داشته باشد.

اکلملی با اشاره به اینکه اعتبار مدیریت بحران که قرار بود از سوی سازمان برنامه و بودجه به شهرداری اختصاص یابد، همچنان محقق نشده است، اظهار کرد: در شهرداری مشهد با پیگیری‌های اخیر بحث پیوست پدافند غیرعامل به عنوان یک الزام در پروژه‌های بزرگ در حال اجراست و به عنوان نمونه می‌توان به پروژه چندسطحی آزادگان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از پیوست، اجرای این پروژه هاست. یکی از برنامه‌هایی که در سند بالادستی چهارساله شهرداری تا سال ۱۴۰۰ برای ما تعریف شده، این است که بعد از ساخت پایگاه‌های مدیریت بحران به سمت چندمنظوره سازی برویم. حداقل ساختمان‌های شهرداری را مقاوم سازی و موضوع ایجاد پناهگاه را در آن‌ها نهادینه کنیم.


اجرای پروتکل مقابله با کرونا در شهر

وی با بیان اینکه در حوزه شیوع ویروس کرونا تقریبا در اواخر بهمن ۹۸ پروتکل مقابله با کرونا را در شهر مشهد و برای شهرداری مشهد تنظیم کردیم، افزود: در اول اسفند به محض اعلام شیوع کرونا در کشور این پروتکل به همه سازمان‌ها و مناطق شهرداری ابلاغ شد.
اکلملی بیان کرد: در آن مقطع، در اقدامی بی سابقه همه پایگاه‌های بحران شهر تخلیه شد و بعد از آن هم ۱۷ دستگاه دیزل ژانراتور برای این پایگاه‌ها تهیه کردیم. ۱۲ دستگاه از این تعداد به گونه‌ای است که در صورت وقوع هرگونه حادثه می‌توان آن‌ها را به محل مد‌نظر اعزام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->