واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

جدال رسانه‌ای دولت و مجلس؛ این بار فروش نفت

  • کد خبر: ۴۸۶۰۷
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
جدال رسانه‌ای دولت و مجلس؛ این بار فروش نفت
نمایندگان مجلس معتقدند که دولت علی‌رغم تحریم‌ها همچنان میزان قابل توجهی از نفت کشور را می‌فروشد، اما برای تزریق دلار‌های حاصل از آن، منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست. اما درمقابل، دولت به‌واسطه تحریم‌ها اطلاعاتی از فروش نفت را منتشر نمی‌کند تا راه‌های گریز توسط آمریکا شناسایی نشده و آن‌ها نیز تحریم نشوند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ جدال‌های لفظی نمایندگان مجلس یازدهم و چهره‌های دولت دوازدهم همچنان ادامه دارد و تنها از موضوعی به موضوع دیگر سرایت می‌کند؛ این‌بار فروش نفت ایران و دلار‌های حاصل از آن. نمایندگان مجلس معتقدند که دولت علی‌رغم تحریم‌ها همچنان میزان قابل توجهی از نفت کشور را می‌فروشد، اما برای تزریق دلار‌های حاصل از آن، منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست. اما درمقابل، دولت به‌واسطه تحریم‌ها اطلاعاتی از فروش نفت را منتشر نمی‌کند تا راه‌های گریز توسط آمریکا شناسایی نشده و آن‌ها نیز تحریم نشوند.

در تازه‌ترین اظهار نظر در این زمینه، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس، درباره فروش نفت ایران حتی در دوران تحریم‌های نفتی آمریکا گفت: ایران در هفت‌ماه اول سال جاری حدود ۲.۵ تا ۳میلیارد دلار فروش فراورده‌های نفتی داشته، اما دولت برای عرضه این دلار‌ها به بازار، منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست. باید از دولت این سوال را پرسید که چرا علی‌رغم افزایش صادرات نفتی و فراورده‌های آن در سال جاری و بازترشدن دست دولت در تأمین ارز، باز هم شاهد افزایش نرخ ارز هستیم؟ براساس آمار‌های موجود امسال متوسط فروش نفت خام جمهوری اسلامی ایران و صادرات آن، دوبرابر سال گذشته است. همین مسئله باعث عصبانیت آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران شد که البته دیگر بر فروش نفت ایران اثری ندارد.
 
متأسفانه به نظر می‌رسد سیاستی وجود دارد که تاریخ را تکرار کند. احتکار ارز توسط برخی نهادها، مدیریت‌نشدن واردات، پیگیری‌نکردن جدی و مؤثر در بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات غیرنفتی، نبود سیاست مؤثر در کنترل و هدایت نقدینگی سبب شده است نرخ ارز به‌طور فزاینده افزایش یابد و دولت محترم به جای پرداختن به ریشه اصلی این مشکل درحال آدرس غلط دادن است.

همین چند روز پیش، سخنگوی دولت برای چندمین‌بار به غلط و غیرواقعی، مسئله اجرای دستورات و دیکته‌های FATF را مطرح کردند. چرا به مردم آدرس غلط می‌دهند؟ مسئله مردم این حرف‌ها نیست. مسئله مردم ثبات نرخ ارز است که به گروگان گرفته‌اند.

اما کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، در واکنش به اظهارات اخیر علی خضریان، گفت: وزارت نفت قبلا هم اعلام کرده است که درمورد صادرات، میزان صادرات و درآمد هیچ اظهار نظری نمی‌کند. موردی را که این نماینده مجلس مطرح کرده است، باید از بانک مرکزی و دولت سراغ گرفت؛ چون این پول دیگر به ما ربطی پیدا نمی‌کند. این اطلاعات جزو اطلاعات محرمانه کشور است و ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم که اطلاعاتی درباره این موضوع نمی‌دهیم؛ چون ممکن است که حساسیت‌هایی ایجاد کند و تمام راه‌هایی که ما برای فروش داریم، لو برود. ما هیچ‌وقت نه میزان صادرات را اعلام کرده‌ایم و نه درآمد و مقصد را؛ حالا این آقایان اعلام می‌کنند و به همین دلیل باید خودشان پاسخ‌گو باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->