احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

امیدواری ترامپ به روز واپسین انتخابات

  • کد خبر: ۴۸۶۰۹
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
امیدواری ترامپ به روز واپسین انتخابات
دونالد ترامپ از حامیان خود خواسته است که آرایشان را در روز انتخابات به صندوق‌ها بیندازند و کمپین انتخاباتی ترامپ امیدوار است که طرفدارانشان با حضور حداکثری خود، نتیجه را ناگهان به‌سوی او برگردانند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ بیش از ۹۱ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پایان روز شنبه، در انتخابات عمومی ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کرده‌اند؛ آماری بی‌سابقه در تاریخ آمریکا که با وجود چالش بزرگی به نام ویروس کرونا، از اشتیاق شهروندان آمریکایی برای تغییر سرنوشت کشورشان حکایت دارد. این اولین بار است که چنین تعدادی از رأی پیش از روز انتخابات محاسبه می‌شود.

آخرین نتایج سرشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که جوزف بایدن در چهار ایالت کلیدی آمریکا، آشکارا نسبت‌به دونالد ترامپ پیشتاز است. رقابت انتخاباتی ترامپ و بایدن با تعداد زیاد رأی‌دهندگانی که در انتخابات سال‌۲۰۱۶ شرکت نکرده بودند و حالا عمدتا به سود دموکرات‌ها حضور پیدا کرده‌اند، شدت پیدا کرده است.

طبق نظرسنجی نیویورک‌تایمز و کالج سی‌ینا، بایدن نسبت‌به رقیب جمهوری‌خواه خود، آرای بیشتری را در ایالت‌های شمالی ویسکانسین و پنسیلوانیا و همچنین دو ایالت کلیدی فلوریدا و آریزونا از آن خود کرده است. برتری او به‌ویژه در ویسکانسین، با ۵۲ درصد به ۴۱ درصد، بیش از دیگر ایالت‌ها مشهود است. به‌نظر، عملکرد بایدن در کسب آرای الکترال، جایگاه او را تا روز انتخابات محکم‌تر کرده است. در ایالت فلوریدا، بایدن با اختلاف کمی و با ۴۷ درصد به ۴۴ درصد، از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. وی همچنین با اختلافی ۶‌امتیازی، آرای دو ایالت آریزونا و پنسیلوانیا را از آن خود کرده است.

در هیچ ایالتی حمایت از ترامپ به بیش از ۴۴ درصد نرسیده است. ناتوانی آشکار ترامپ در دستیابی به آرای الکترال ایالت‌های کلیدی، راه او را برای رسیدن به ۲۷۰‌رأی الکترال مورد‌نیازش و پیروزی در انتخابات، دشوارتر از گذشته کرده است. این درحالی است که دونالد ترامپ از حامیان خود خواسته است که آرایشان را در روز انتخابات به صندوق‌ها بیندازند و کمپین انتخاباتی ترامپ امیدوار است که طرفدارانشان با حضور حداکثری خود، نتیجه را ناگهان به‌سوی او برگردانند.

با نزدیک‌شدن به روز انتخابات، نگرانی‌ها درباره تنش‌های احتمالی نیز شدت پیدا کرده است. روز شنبه، راهپیمایی‌ای برای دعوت از مردم به رأی‌دادن و حمایت از سیاه‌پوستان به راه افتاده بود که به دستگیری چند تن انجامید.
از حدود ۹۱‌میلیون‌نفری که تا پایان روز شنبه، در انتخابات شرکت کرده‌اند، ۳۲.۹ میلیون نفر آرای خود را به‌صورت حضوری به صندوق‌ها انداخته‌اند. طبق آمار تارگت‌اسمارت، حدود ۲۸‌درصد از آرای زودهنگام در سراسر آمریکا به کسانی تعلق دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌۲۰۱۶ شرکت نکرده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->