آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

سخنان با قصد و غرض «غرضی» برای انتخابات ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۰۱۰۶
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
سخنان با قصد و غرض «غرضی» برای انتخابات ۱۴۰۰
سیدمحمد غرضی با اینکه سال‌ها در عرصه‌های سیاسی فعالیت کرد، بعد از اعلام نامزدی در انتخابات ۹۲ و حضور در مناظره‌های پرحاشیه آن سال بود که به یک چهره شناخته‌شده برای مردم تبدیل شد. حالا چندی است او برای انتخابات ۱۴۰۰ خیز بلند برداشته است.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ سیدمحمد غرضی با اینکه سال‌ها در عرصه‌های سیاسی فعالیت کرد، بعد از اعلام نامزدی در انتخابات ۹۲ و حضور در مناظره‌های پرحاشیه آن سال بود که به یک چهره شناخته‌شده برای مردم تبدیل شد. نامزدی که لحن عامیانه و آمیخته با یک نوع خون‌سردی و بی‌خیالی مخصوص به خودش، به‌علاوه پاسخ‌های گاهی خنده‌دار در گفتگو با رقیبانش، کلی سوژه درست کرد و سبب شوخی‌های زیادی با او شد تا جایی که خیلی‌ها او را «شیرینی انتخابات ایران» نامیدند؛ کسی که حضورش در این فضای سیاسی رقابتی، شاید کمی جنبه سرگرمی به ماجرا داد و درنهایت با کسب کمتر از ۵۰۰ هزار رأی، آخرین فرد فهرست نامزد‌های سال ۹۲ شد، هرچند که پیش از آن گفت «من ۵۵ میلیون رأی دارم».
 
محمد غرضی در دوره بعد، یعنی انتخابات سال ۹۶ هم دوباره برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرد که این‌مرتبه شورای نگهبان او را ردصلاحیت کرد. حالا در این روز‌های نزدیک‌تر به انتخابات که با مشکلات اقتصادی زیادی هم گره خورده است و هرازگاهی یکی از مسئولان به‌واسطه صحبتی تند‌وتیز در فضای‌مجازی مطرح می‌شود و مردم هم همه سخن‌های آن‌ها را مقدماتی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانند، صحبت‌های جدید وزیر نفت پیشین هم حسابی دهان‌به‌دهان می‌چرخد.
 
غرضی البته همین الان هم خودش قرص و محکم برای حضور در انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده و تقریبا در همه مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های مختلف داشته، به این نکته اشاره کرده است و به‌قول خودش «همیشه به‌عنوان یک سرباز آماده خدمت‌گذاری است»، همان صحبتی که پیش از حضور در انتخابات ۹۶ هم گفت. او البته فقط به گفتن این سخن اکتفا نکرد و صحبت‌هایی را بیان کرد که حتما می‌داند در این وانفسا برد بیشتری دارد: «من از ثروت کشور و محل‌های رانت‌خواری و سیستم‌های سیاسی اعتبار از دست‌داده مطلع هستم.» حتی از این هم فراتر رفت و با احتمال ردشدن دوباره‌اش از سوی شورای نگهبان گفت: «اگر از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شوم، اعمال و روش‌هایی را که در کشور به مردم تحمیل شده است، نقد می‌کنم و نقاط ضعف را به مردم می‌گویم.»
 
با این حال، آنچه در میان این صحبت‌ها بیشتر دیده شد، قسمتی بود که پای آقازاده‌ها به میان آمد و در واقع آمار آقازاده‌هایی را داد که زندگی در آمریکا را به زندگی در کشور خودشان ترجیح داده‌اند. اینکه ۵۰۰۰ اولاد مدیران اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در آمریکا زندگی می‌کنند: «شما ببینید این ۵۰۰۰ اولاد مدیران اصلاح‌طلب و اصول‌گرا که در آمریکا هستند، چگونه امتیازات را بین خودشان تقسیم کرده‌اند و اصلا مشخص نیست که او پسر یک اصول‌گراست یا پسر یک اصلاح‌طلب. شما کشور را مقداری سیاسی می‌بینید و من بیشتر آن را اداری می‌دانم. آن‌ها در بالا دعوای زرگری راه می‌اندازند و در زیر منافع را تقسیم می‌کنند.» صحبتی که حسابی واکنش‌های مردمی را هم به‌دنبال داشت؛ صحبت‌هایی سرشار از نیش‌وکنایه.
 
درمیان این نظر‌ها خیلی‌ها هم بودند که پای ابتکار و فرزندش را که در آمریکاست به میان کشیدند که مدتی پیش صحبت آن در شبکه‌های مجازی داغ شد و شخص ابتکار درباره آن گفت: «فرزندم سی‌وخرده‌ای سالش بود، اینجا درس خواند و کارشناسی‌ارشد گرفت. دنبال این بود که بتواند ادامه تحصیل بدهد و در رشته‌ای که دلش می‌خواست پذیرش گرفت. انتخاب خودش و خانواده‌اش بود که برای ادامه تحصیل به آنجا برود. خیلی‌ها می‌روند!» یکی از کاربران نوشته بود: «آمریکا فقط برای بچه‌های مسئولان خوبه.» و دیگری گفته بود: «آقای غرضی از حساب بانکی و ارزی این ۵۰۰۰ نفر هم یه چیزی می‌گفتی.» و درنهایت کاربر دیگری هم به طعنه نوشت: «شما‌ها چقدر بدبین هستید. واسه عشق وحال که نرفتن. رفتن درس بخونن تا برگردن و به کشورشون خدمت کنن، فقط، چون ژنشون خوبه سی‌چهل سالی ادامه تحصیلشون طول می‌کشه.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->