جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

۸۰ درصد هنرمندان متقاضی تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند

  • کد خبر: ۵۰۱۱۷
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
۸۰ درصد هنرمندان متقاضی تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند
حدود ۸۰ درصد افرادی که درخواست خود را ارائه و در سامانه مربوط ثبت‌نام کرده بودند، به بانک معرفی شدند و به‌زودی تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

امیری|به گزارش شهرآرانیوز، شاید سخت‌ترین بخش تحمل این روزها، برای هنرمندان همین باشد که حس می‌کنند هنر و کسب‌وکارشان جزو غیرضروری‌ترین بخش‌های جامعه‌شان است. آن‌ها معتقدند در ۸ ماه گذشته مشاغل هنری بیشترین آسیب را چه از مباحث فنی‌هنری و چه از نظر مسائل اقتصادی دیده‌اند. زیرا از همان ابتدا هنر به‌عنوان کالای غیرضروری در ابتدایی‌ترین مراحل تصمیم‌گیری ستاد کرونا، تعطیل شد. هنرمندان، استادان هنری و مدیران آموزشگاه‌ها البته بیشتر از آن نظر با این موضوع مشکل دارند که حمایتی در قبال این تعطیلی‌ها ندیده‌اند. آن‌ها می‌گویند هنوز وعده اعطای وام به هنرمندان عملی نشده است و به‌ظاهر هم قرار نیست این وعده محقق شود. برخی هنرمندان معتقدند همین تسهیلات هرچند کم می‌تواند اندکی از بار مشکلات هنرمندان کم کند. آن‌ها از مسئولان می‌خواهند تکلیف پرداخت این وام‌ها زودتر مشخص شود و بدانند چه زمانی می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون کار پرداخت تسهیلات به هنرمندان درحال طی‌کردن روال عادی خود است، می‌گوید: براساس اطلاعاتی که از بخش برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات در دست داریم، حدود ۸۰ درصد افرادی که درخواست خود را ارائه و در سامانه مربوط ثبت‌نام کرده بودند، به بانک معرفی شدند و به‌زودی تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.
به‌گفته روشندل پس از معرفی به بانک، هنرمندان یک‌هفته فرصت دارند به بانک مراجعه و برای تشکیل پرونده

دریافت تسهیلات، اقدام کنند. در این بین ممکن است عده‌ای از هنرمندان در موعد مقرر مراجعه نکرده باشند.
روشندل ادامه می‌دهد: حدود ۱۵ درصد هنرمندان هم هستند که هنوز به بانک معرفی نشده‌اند، اما نام آن‌ها در مسیر ابلاغ و معرفی به بانک قرار دارد.

به‌گفته روشندل در کنار این‌ها برای هنرمندانی که ساختار ثبت‌شده از جمله آموزشگاه، مؤسسه و... دارند، جلساتی تشکیل و خواسته آن‌ها مبنی‌بر دریافت تسهیلات در زمینه جبران خسارت ناشی از کرونا یا توسعه کسب‌وکار در کارگروه مربوط مطرح و بررسی می‌شود.

او درباره هنرمندانی که به‌دلایلی ثبت‌نامشان برای دریافت وام با مشکل روبه‌رو شده است نیز می‌گوید: متأسفانه دیگر امکان ثبت‌نام در سایت کارا وجود ندارد. می‌دانیم عده‌ای مراحل ثبت‌نام را درست انجام دادند و به‌احتمال به‌دلیل کم‌توجهی، مثلا نزدن تیک تأیید نهایی، ثبت‌نامشان به مشکل خورده است، اما چندبار برای ثبت‌نام دوباره در این سایت به هنرمندان مهلت داده شده است.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به سامانه تحفه tohfeh.farhang.gov.ir اشاره می‌کند و می‌افزاید: از سوی دیگر بر اساس تبصره ۱۸ برای توسعه و رونق کسب‌و‌کارهای فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرین امید منعقد کرده است که هنرمندان با ثبت‌نام در آن می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

به‌گفته روشندل در این سایت امکان ثبت‌نام و تقاضا برای هنرمندان در رشته‌های مختلف گروه‌های سینمایی و گروه‌های ثبت‌شده تئاتر نیز وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->