نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس
سرخط خبرها

درخشش «فیلمرغ» در ۳ رویداد هنری بین‌المللی

  • کد خبر: ۵۰۶۶۲
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
درخشش «فیلمرغ» در ۳ رویداد هنری بین‌المللی
فیلم کوتاه فیلمرغ به‌نویسندگی و کارگردانی «امیرمسعود سهیلی»، هنرمند مشهدی، برنده بهترین فیلم دانشجویی در جشنواره فیلم کوتاه شفیلد انگلیس، بهترین فیلم جایزه هنرهای سینمایی ویرجینیا جرات آمریکا و برنده بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم francigena در ایتالیا شد.

امیری|به گزارش شهرآرانیوز، فیلم کوتاه «فیلمرغ» به‌نویسندگی و کارگردانی امیرمسعود سهیلی، پس از شرکت در حدود ۱۰۰ جشنواره داخلی و خارجی و کسب بیش از ۱۰ جایزه، برنده ۳ جشنواره بین‌الملی دیگر شد. این فیلم کوتاه که در افغانستان ساخته شده است در آخرین رویدادهای هنری دنیا، برنده بهترین فیلم دانشجویی در جشنواره فیلم کوتاه شفیلد انگلیس، بهترین فیلم جایزه هنرهای سینمایی ویرجینیا جرات آمریکا و برنده بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم francigena در ایتالیا شد.

 

 

درخشش «فیلمرغ» در ۳ رویداد هنری بین‌المللی

 

سهیلی که دانش‌آموخته مدرسه فیلم بوسان در کره جنوبی است، از جمله فیلم‌سازان موفق مشهدی است که در این زمینه فعالیت حرفه‌ای می‌کند. او پیش از این در گفت‌وگویی با شهرآرانیوز گفته بود قصه گو بودن فیلم برایش اهمیت زیادی دارد. به گفته او «فیلمرغ» داستان ساده‌ای دارد. قصه این فیلم در افغانستان می‌گذرد و داستان پیرمردی را روایت می‌کند که یک فیلمرغ یا همان بوقلمون دارد و می‌خواهد آن را به دست نوه‌اش برساند. این چیز ساده تنها آرزوی این پیرمرد قبل از مرگش است و علت موفقیت فیلمرغ به دلیل قصه‌ای است که در این فیلم وجود دارد.

«فیلمرغ» ششمین فیلم کوتاه سهیلی است که آن را پس از «بچه‌های بهشت» و «چشم آبی» ساخته است. 

فیلمرغ پیش از این تندیس بهترین گروه بازیگری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم Big bear film summit آمریکا را دریافت کرده بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->