آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

الزام ارائه کارت ملی برای خرید بلیت اتوبوس های بین شهری

  • کد خبر: ۵۱۱۶۹
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
الزام ارائه کارت ملی برای خرید بلیت اتوبوس های بین شهری
از ۲۷ آبان ماه ارائه کدملی برای خرید بلیت اتوبوس و مینی بوس بین شهری با هدف جلوگیری از سفر افرادی که تست کرونایِ آن‌ها مثبت است الزامی شد
به گزارش شهرآرانیوز؛ از ۲۷ آبان ماه ارائه کدملی برای خرید بلیت اتوبوس و مینی بوس بین شهری با هدف جلوگیری از سفر افرادی که تست کرونایِ آن‌ها مثبت است الزامی شد و آن طور که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا چندروز پیش اعلام کرد از همین طریق از سفر بیش از ۱۰۰۰ نفر از افرادی که تست کرونایشان مثبت است جلوگیری شده است.

در همین زمینه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان نیز با بیان اینکه ابتلا یا مبتلا نشدن مسافران اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری از طریق سامانه سروا باید بررسی شود، گفت: شرکت‌های حمل و نقل موظف اند در لحظه فروش بلیت و از طریق این سامانه که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های حمل و نقل برقرار شده است سلامت مسافران و مبتلا نشدن آن‌ها به کرونا را بررسی کنند و اگر فرد مجاز به سفر نباشد، حق صدور بلیت ندارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، ابراهیم نصری افزود: هنگام سوار کردن مسافر بین راهی راننده باید در تماس تلفنی با شرکت حمل ونقل و استعلام کد ملی مسافر، برای پذیرش مسافر اقدام کند. البته به این نکته هم باید اشاره کرد که سلامت مسافران پیش از سوار شدن به اتوبوس باید پایش شود.
وی با اشاره به صدور بیش از ۸ میلیون بلیت از ابتدای امسال تاکنون افزود: به طور متوسط ماهانه حدود یک میلیون بلیت برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر‌های درون و برون استانی صادر می‌شود، اما مسافران این ناوگان در مقایسه با سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.


به کرونامثبت‌ها بلیت نمی‌فروشند

از ۱۵ مهرماه طرح ناظران سلامت در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با هدف نظارت بیشتر بر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اجرا شد و آن طور که مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی اعلام کرد در جریان این طرح و در هر نوبت ۱۰ ناظر برکل پایانه‌های فرودگاه نظارت می‌کنند. دراین باره نیز مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از پایش سلامت مسافران قبل از صدور بلیت پرواز از آغاز اعلام محدودیت‌های گسترده در کشور خبر داد و به خبرنگار ما گفت: براساس دستورالعملی که سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرده است پایش سلامت مسافران قبل از ورود به فرودگاه و در مرحله صدور بلیت انجام می‌شود.

حسن جعفری افزود: روال کار به این صورت است که کدملی فرد متقاضی در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود و درصورتی که مسافری ۲ هفته پیش از سفر تست کرونا داده و نتیجه مثبت آن ثبت شده باشد، اجازه سفر نخواهد داشت و بلیتی برای او صادر نخواهد شد.
جعفری در ادامه افزود: میزان ورودیِ مسافران به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۰-۵۰ درصد کاهش داشته است.


هتل‌های نقاهتگاهی

حدود یک هفته پس از اعلام وزیر میراث فرهنگی مبنی بر آمادگی برای استفاده از ظرفیت هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اعلام کرد که حدود ۴۶۷۳ تخت در واحد‌های اقامتی مشهد برای میزبانی از بهبودیافتگان کرونا آماده شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی یوسف بیدخوری دراین باره‌گفت: درپی درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر احتمال اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص بخشی از فضای واحد‌های اقامتی رسمی به اقامت بهبودیافتگان کرونا برای گذراندن دوران نقاهت، ۱۸ واحد اقامتی وابسته به دولت و دستگاه‌های اجرایی برای این کار اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه افرادی که از این هتل‌ها استفاده می‌کنند نیازی به خدمات بیمارستانی ندارند و تنها فضای تحت کنترل با خدمات روزانه نیاز دارند، افزود: هیچ گونه اجباری در زمینه مشارکت مالکان اماکن اقامتی استان نبوده و تاکنون با هیچ یک از آن‌ها نیز قراردادی امضا نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->