رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

تلاش ۳ شیفته برای بهره‌برداری از پروژه «رودپارک»

  • کد خبر: ۵۱۸۸۰
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
تلاش ۳ شیفته برای بهره‌برداری از پروژه «رودپارک»
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد: «رودپارک»، به عنوان یک فضای سبز شهری، از اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت شهری برخوردار است
به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد خواستار تلاش بیشتر و اختصاص ماشین آلات عمرانی بیشتر برای تکمیل کلان پروژه رودپارک در زمان باقی مانده شد و افزود: با توجه به حجم بالای کار، نیازمند تلاش بیشتر برای اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه در زمان باقی مانده هستیم.

محمدرضا کلائی در جریان بازدید سرزده از پروژه «رودپارک» که با حضور معاونان مالی و پشتیبانی، عمران، حمل ونقل و ترافیک و خدمات شهری انجام شد، افزود: «رودپارک»، به عنوان یک فضای سبز شهری، از اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت شهری برخوردار است و با توجه به کمبود زمان و حجم پروژه بر سه شیفته شدن عملیات اجرایی پروژه و افزایش ماشین آلات عمرانی به صورت همه جانبه تأکید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: براین اساس برای تأمین برج‌های نوری متحرک و تأمین نور مورد نیاز برای فعال شدن شیفت شب اقدام شده است که این برج‌ها به زودی در اختیار پیمانکار قرار داده خواهد شد.


پایان پارک ۲۳ هکتاری کشاورزی چهل بازه تا پایان سال

شهردار مشهد همچنین با حضور در محل اجرای پروژه پارک ۲۳ هکتاری کشاورزی شهری، واقع در انتهای بولوار سیدرضی، از روند اجرایی این پروژه بازدید کرد.

کلائی با اشاره به اینکه زمان بندی بهره برداری از پارک کشاورزی شهری برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: براین اساس باید اقدامات لازم برای سرعت گرفتن اجرای پروژه از سوی پیمانکار انجام شود. وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که پروژه پایان امسال آماده بهره برداری و برای استفاده در اختیار شهروندان قرار داده شود.


اجرای رودپارک، در ۳ فاز

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از پروژه «رودپارک» گفت: فاز اول پروژه رودپارک ۳۸ هکتار است و از بوستان چهل بازه تا پل ستاری ادامه دارد و عملیات اجرایی آن مهرماه آغاز و زمان بندی ۳۱۰ روزه برای آن در نظر گرفته شده است.
خلیل ا... کاظمی اضافه کرد: فاز دوم پروژه رود پارک نیز ۴۲ هکتار است که از پل پرتوی تا پل نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه در فاز اول ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است،  اظهار کرد: با توجه به تأکید‌های شهردار مشهد بر سرعت بخشیدن به کار و رعایت زمان بندی در نظر گرفته شده، از پیمانکار خواسته شده است پروژه به صورت سه شیفته فعال شود.

کاظمی افزود: رودپارک دارای ۲۴ هزار مترمربع پارکینگ و ۲۰ هکتار فضای سبز خواهد بود که با بهره برداری از آن، سرانه فضای سبز منطقه ۱۱ در مجموع از ۹.۲ متر به ۱۲ متر افزایش خواهد یافت.


بهره برداری از پارک کشاورزی شهری تا پایان سال

معاون خدمات شهری شهردار مشهد نیز در حاشیه بازدید از پروژه پارک کشاورزی شهری، اظهار کرد: این پارک در ادامه بوستان چهل بازه، حدفاصل دانشجو تا سیدرضی، به وسعت ۲۳ هکتار در مجاورت مجموعه ورزشی امید و زندگی درحال احداث است.

مهدی یعقوبی گفت: با پیگیری‌های شهردار مشهد، به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که این پارک تا پایان سال یا فرودین ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی افزود: رویکرد این پارک، کشاورزی-شهری است تا به طور عمده ساکنان محل، به ویژه بانوان، بتوانند از این پارک برای کاشت محصولات کشاورزی استفاده کنند و بقیه آن نیز به عنوان یک پارک عمومی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه برای احداث این پارک امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای تکمیل فاز‌های بعدی این اعتبار افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: برای این پارک ۲۳ هکتاری یک آبنمای بزرگ و زیبا نیز در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->