مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

مشهد در باشگاه شهر‌های هوشمند جهان

  • کد خبر: ۵۲۰۳۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
مشهد در باشگاه شهر‌های هوشمند جهان
محمدجواد رجائیان - مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد
با توجه به اینکه مشهد اقدامات زیرساختی خوبی در حوزه هوشمندسازی انجام داده و این مسئله از شعار‌های محوری مدیریت شهری در سال‌های گذشته بوده است، تصمیم گرفتیم اقدامات انجام شده را در عرصه بین المللی بسنجیم تا متوجه جایگاه مشهد در بین شهر‌های مختلف دنیا از نظر هوشمندسازی بشویم.
 
معتبرترین نهادی که در این زمینه شهر‌های مختلف دنیا را ارزیابی می‌کند، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) است. بر این اساس، شهر‌ها هم از نظر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و هم در محور‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ارزیابی می‌شوند و بر اساس آن، کارنامه عملکرد شهر مشخص می‌شود. در مشهد با کمک وزارت ارتباطات تفاهم نامه‌ای با اتحادیه بین المللی مخابرات منعقد کردیم.
 
پس از آن، اطلاعاتی درباره شاخص‌های مختلف شهری جمع آوری کردیم و به این اتحادیه جهانی ارائه دادیم. پس از ارزیابی اولیه، مشهد به عنوان نخستین شهر کشور، موفق شد به باشگاه شهر‌های هوشمند جهان وارد شود. حضور در چنین مجامع بین المللی چند مزیت عمده برای توسعه مشهد دارد.
 
اول اینکه می‌توانیم از نگاه یک ناظر بی طرف بین المللی اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی مشهد را ارزیابی کنیم و نقاط قوت و ضعف خود را در این مسیر بهتر بشناسیم و به سمت برطرف کردن کاستی‌ها برویم. علاوه بر این، مشهد اولین شهر کشور است که وارد این فرایند بین المللی شده است.
 
در این زمینه حتی از تهران هم جلوتریم که نکته ارزشمندی به شمار می‌رود. در کنار این موضوع، برندینگ بین المللی خوبی برای شهر مشهد در این مدل رویداد‌های جهانی اتفاق خواهد افتاد. اکنون در مجمع بین المللی «تحول دیجیتال شهر‌ها و جوامع» که ۱۷ آذر برگزار خواهد شد، شهردار مشهد نخستین سخنران کلیدی خواهد بود. این موضوع تأثیر بسزایی در شناخت شهرمان در دنیا خواهد داشت.
 
زمانی که برندینگ شهر هوشمند مشهد با چنین رویداد‌هایی اتفاق بیفتد، توجه شرکت‌های بزرگ دنیا که در این زمینه فعال هستند به ما جلب خواهد شد و در ادامه، می‌توانیم همکاری‌های بین المللی خوبی برای توسعه شهرمان داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->