پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

قطعه ۴ راه‌آهن خواف-هرات با سرمایه ایتالیایی‌ها ساخته می شود

  • کد خبر: ۵۲۱۲۳
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
قطعه ۴ راه‌آهن خواف-هرات با سرمایه ایتالیایی‌ها ساخته می شود
به گفته مسئولان قرار است پروژه راه‌آهن خواف به هرات در سه قطعه از چهار قطعه این پروژه در ۲۰ آذر افتتاح شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ به گفته مسئولان قرار است پروژه راه‌آهن خواف به هرات در سه قطعه از چهار قطعه این پروژه در ۲۰ آذر افتتاح شود. کلان‌پروژه‌ای که گام ابتدایی برای ایجاد زیرساخت ترانزیتی و مراوداتی در منطقه و حرکتی رو به جلو برای تحقق آرزوی دیرینه اتصال چین، هند و کشور‌های آسیای میانه به کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود. در همین راستا متولیان کشوری و استانی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران مشهدی، پاسخگوی برخی ابهام‌ها درباره این طرح بزرگ ملی بودند.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در این نشست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرا درباره پیش‌بینی یا تضمینی در زمینه اجرای قطعه باقی‌مانده از این پروژه و همچنین امید به اتصال این خط ریلی به کشور‌های آسیای میانه و چین، گفت: کشورمان تابه‌حال راه‌آهنی با این مشخصات و ظرفیت نداشته است. در جلسات متعدد با مسئولان افغانستانی، آن‌ها اعلام کرده‌اند که با جدیت پیگیر ساخت قطعه چهارم این پروژه هستند. عباس خطیبی افزود: قطعه چهارم پروژه که ۸۵ کیلومتر است، در دو مرحله اجرا می‌شود. فاز اول این قطعه، باقی مانده است که طبق وعده، راه‌آهن افغانستان هم‌زمان با افتتاح و راه‌اندازی سه قطعه دیگر پروژه آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: منابع این پروژه را شرکت ایتالیایی تامین کرده است و پیمانکار کشور قزاقستان، برنده مناقصه شده است و همچنین این نوید را داده‌اند که طراحی فاز بعدی پروژه تا فرودگاه هرات به‌زودی به اتمام برسد و مناقصه آن به‌زودی برگزار می‌شود. همچنین مسئولان راه‌آهن این کشور درباره اتصال مزارشریف به هرات، برنامه‌های جامعی دارند که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد. وی تاکید کرد: از بابت تکمیل این پروژه نگران نیستیم و با جدیتی که در طرف مقابل دیده‌ایم، حداکثر تا یک سال آینده فاز اول این قطعه ساخته خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور درباره ایجاد امنیت این خط راه‌آهن دربرابر اقدامات احتمالی گروه‌های شبه‌نظامی گفت: از سه سال گذشته بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که تابه‌حال افغانستان در تامین امنیت دو قطعه ساخته‌شده از این طرح در کشور خودشان، عملکرد خوبی داشته است، با این حال نیرو‌های امنیتی هنوز در منطقه حضور دارند و این شبکه حفاظتی در زمان اجرا و بهره‌برداری از این راه‌آهن، کماکان حضور خواهند داشت. خطیبی با اشاره به افزایش ضریب‌امنیتی راه‌آهن خواف‌-هرات افزود: والی هرات، دستوری برای ایجاد پاسگاه‌هایی متعدد در تمام طول این مسیر ۶۲ کیلومتری داده است که بخشی از آن ساخته شده است و بخش دیگر درحال ساخت است. با تکمیل این پاسگاه‌ها، یک گردان نیروی نظامی، امنیت این خط را تامین خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه ابتدا موضوع باربری این خط اجرا خواهد شد، افزود: همه زیرساخت‌های لازم برای حمل مسافر ایجاد شده است که پس از هماهنگی‌های اجرایی بین ایران و افغانستان، می‌توان از ظرفیت‌های مسافربری این خط برای پوشش خدمات ترابری ریلی حدود ۵/۱ میلیون نفر از مردم کشور افغانستان در منطقه هرات استفاده کرد. خطیبی با اشاره به اینکه هرات و خراسان‌رضوی، قطب صادراتی و اقتصادی دو کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این پروژه قدم اول برای ایجاد کریدور بزرگ منطقه‌ای است و همچنین فضای خوبی برای امکان ارتباط شبکه ریلی به بندر‌های جنوبی و کشور‌های عراق و سوریه فراهم خواهد کرد. امیدواریم افغانستان این خط ریلی را تا مزارشریف ادامه دهد تا شاهد تحقق کریدور بیم‌المللی در منطقه باشیم.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مراودات ترانزیتی مزایای اقتصادی بسیاری برای کشور به دنبال دارد، گفت: پروژه ریلی خواف هرات یک ابرپروژه‌ای است که علاوه بر تکمیل پروژه راه‌آهن بافق، مشهد، تربت حیدریه، سنگان و هرات، یک کریدور بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ایجاد می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->