شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

راز ۳ ماجرای جنایی در مشهد برملا شد

  • کد خبر: ۵۲۱۴۲
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
راز ۳ ماجرای جنایی در مشهد برملا شد
دیروز، افزون بر باز‌سازی ۲ صحنه جرم در کشمیری، قاتل فراری یک پرونده جنایی نیز در مشهد به دام افتاد.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ دیروز در حالی صحنه بازسازی ۲ پرونده قتل مسلحانه و سوختن مردی جوان در یک ضایعاتی در منطقه کشمیری مشهد انجام شد که متهم یک پرونده جنایی نیز پس از چند هفته فرار سرانجام به دام قانون گرفتار شد و به قتل همسرش با ضربات متعدد چاقو اعتراف کرد.


بازسازی صحنه قتل با وینچستر

ماجرای یکی از این سه پرونده برمی‌گردد به شامگاه بیست‌وششم آبان. شبی که سرنشینان یک خودرو پراید جنایت هولناکی را در خیابان کشمیری ۸۷ در شهرک مهرگان مشهد رقم زدند. مهاجمان که سوار بر یک دستگاه خودرو سواری پراید مشکی‌رنگ بودند در مقابل یک خانه مسکونی متوقف و از خودرو پیاده می‌شوند. آن‌ها بلافاصله به سمت یک خودرو پژو آر. دی رفته و در‌حالی که یکی از آن‌ها شروع به تیراندازی هوایی می‌کند بقیه مشغول خسارت زدن به خودرو آر. دی می‌شوند. متهمان که سروصدایشان رعب و وحشت به دل اهالی این خیابان می‌اندازد در ادامه به سمت خانه مسکونی مورد نظرشان هجوم می‌برند.

در میان موجی از این ناآرامی و تیراندازی‌ها اهالی خانه‌ای که ۴ مرد جوان به آن یورش برده بودند هراسان به داخل حیاط آمده و پس از یک مشاجره لفظی با مهاجمان درگیر می‌شوند. متهمان به طرف مردی میان‌سال حمله می‌برند و او را به شدت کتک می‌زنند که در این لحظه یکی دیگر از متهمان سلاح خود را به سمت جوانی سی‌وچهار ساله نشانه می‌گیرد و به سمت او شلیک می‌کند.

متهمان پس از شلیک تیر از محل می‌گریزند. گرچه مهاجمان فرار می‌کنند، اما این غائله در خانه‌ای که هدف حمله مجرمان اسلحه‌به‌دست قرار گرفته بود، هنوز ادامه داشت. گلوله اسلحه وینچستر بر سینه جوان سی‌وچهار ساله نشست و این فرد با تنی خون‌آلود نقش بر زمین شد.

موضوع بلافاصله به اورژانس و پلیس اعلام شد و طولی نکشید که خودرو‌های انتظامی و امدادی در محل حاضر شدند. با حضور تکنیسین‌های اورژانس و معاینات اولیه مصدومان حادثه مشخص شد که «مسعود» جوان سی‌وچهار ساله که هدف شلیک قرار گرفته بود به دلیل عمقی بودن جراحت وارده و خون‌ریزی شدید جان خود را از دست داده است.

پیگیری موضوع این پرونده در همان دقایق ابتدایی ارتکاب جنایت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد و مأموران با دستور قضایی برای دستگیری متهمان فراری وارد عمل شدند. در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس مشخص شد که مهاجمان با برادر مقتول اختلاف داشته‌اند و برای گرفتن زهرچشم از این جوان بیست‌وچهار ساله برادر او را به قتل رسانده‌اند. در پیگیری‌های بعدی مأموران پلیس مشخص شد که این حادثه به دلیل خواستگاری هم‌زمان دو جوان از یک دختر رخ داده و موضوع به یک رقابت عشقی گره خورده است. جوانی با هویت اکبر به خواستگاری دختری می‌رود که پیشتر محمود (برادر مقتول) از همان دختر خواستگاری کرده است.
ماجرای این خواستگاری رفته‌رفته به کل‌کل عشقی تبدیل شده و فرجامش به جنایت ختم می‌شود. تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان ادامه داشت تا اینکه ۲ نفر از متهمان اصلی این پرونده به هویت «حمید» و «اکبر» شناسایی و دستگیر شدند. صبح دیروز پس از انجام بررسی‌های تکمیلی پرونده، متهمان به دام افتاده دوباره به محل ارتکاب جرم بازگشتند و در حضور قاضی احمدی‌نژاد، صحنه جنایت خود را بازسازی کردند.

حمید، متهم این پرونده که با شلیک گلوله وینچستر موجب قتل مسعود شده بود ضمن تأیید اعترافات قبلی‌اش گفت برای اینکه محمود (برادر مقتول) خواستگار دختر مورد علاقه اکبر (متهم دیگر پرونده) را کنار بزنند این سناریو را طرح و عملی کرده‌اند.
 
اکبر رقیب عشقی برادر مقتول هم ضمن تأیید اعترافات قبلی خود و تأیید اظهارات حمید بیان کرد: به دلیل اختلافی که با محمود پیدا کرده بودم شب حادثه سوار پراید حمید شدیم و به خانه آن‌ها (مقتول) رفتیم. قصد داشتم با محمود (برادر مقتول) و خانواده‌اش صحبت کنم، اما وقتی آنجا رسیدیم ناگهان حمید با اسلحه وینچستر شلیک کرد و ما هم خودرو آن‌ها را تخریب کردیم. بعد هم به داخل حیاط خانه آن‌ها (مقتول) رفتیم و پدر محمود را کتک زدیم و در این میان حمید به سمت مسعود شلیک کرد.


بازسازی صحنه مرگ مشکوک در ضایعاتی

روز گذشته پس از پایان بازسازی صحنه قتل در کشمیری ۷۸، صحنه مرگ مشکوک مردی جوان که در میان شعله‌های آتش اتاق یک انبار ضایعاتی سوخته بود، درست چند خیابان آن‌طرف‌تر از محل قبلی بازسازی شد. این ماجرا که بیشتر رنگ‌وبوی حادثه داشت تا جنایت، در شامگاه هفتم آبان رخ داد. مشاهده دود و نور آتش از انبار ضایعاتی پای مأموران آتش‌نشانی را به محل کشاند و پس از فروکش کردن حریق جسد سوخته مردی جوان از داخل یک اتاق کشف شد.

از شواهد پیدا بود که قبل از وقوع این آتش‌سوزی زنی جوان به همراه دختر پانزده ساله‌اش که مصرف کننده مواد مخدر بوده‌اند در محل حضور داشته‌اند که خانواده متوفی مدعی بودند این افراد پس از خروج در ورودی را بر روی این جوان قفل کرده و همین امر موجب مرگش در میان شعله‌های آتش شده است.

روز گذشته در حاشیه بازسازی صحنه این مرگ مشکوک، اما نظر کارشناسان آتش‌نشانی علت وقوع این حریق مرگ‌بار را غیر عمدی و سرایت شعله بخاری به مواد اشتعال‌زا دانستند. علاوه بر این از زمان خروج مظنونان حادثه تا وقوع آتش‌سوزی بیش از دو ساعت گذشته و طبق شواهد و ادله موجود در پرونده در ورودی محل نیز بر روی متوفی قفل نبوده است. همچنین متوفی که قبل از مرگ چند روزی در بیمارستان بوده و امکان حرف زدن داشته به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرده است، براساس این مستندات نقش داشتن مظنونان در این حادثه رد شد.


دستگیری قاتل پس از ۹ روز فرار

بازسازی صحنه جرم ۲ پرونده قتل و مرگ مشکوک در خیابان کشمیری مشهد در حالی پایان یافت که ساعتی پس از حضور بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد در محل کارش، خبر دستگیری متهم اصلی یکی از پرونده‌های گشوده شده در این شعبه جنایی به قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد داده شد.
متهم این پرونده که ۹ روز فراری بود دستگیر و به دادسرا منتقل شد. این فرد در تاریخ چهاردهم آذر در طبقه دوم یک ساختمان سه‌طبقه در خیابان شهید چراغچی ۹/۹ دست به جنایتی هولناک زده بود. متهم همسر سی‌وپنج ساله خود را با ضربات متعدد چاقو از پا درآورده بود.

ماجرای این پرونده از این قرار بود که اعلام خبر کشف جسد در خانه‌ای مسکونی پای قاضی احمدی‌نژاد را به محل حادثه کشاند. بررسی‌های اولیه این مقام قضایی حاکی از آن بود که متوفی هدف چندین ضربه چاقو قرار گرفته است. آنچه از اظهارات همسایگان مقتول به دست آمد نشانگر مشاجره مقتول با همسرش تا بامداد روز حادثه بود.
 
شاهدان این ماجرا مدعی بودند که مقتول با همسرش درگیری داشته و سروصدایشان نیز بلند بوده. بعد از ساعتی صدای زن به گوش می‌رسد که قصد ترک منزل به هر طریقی داشته که در این لحظه همسایگان بیرون آمده و بین مقتول و شوهرش میانجیگری می‌کنند. این درگیری حتی به حضور گشت انتظامی در محل نیز کشیده می‌شود، اما قاتل و برادرش که در آن لحظه در محل جرم حضور داشته‌اند به پلیس می‌گویند که موضوع یک مشکل خانوادگی است.

طبق ادعای برخی از شاهدان ماجرا صدای درگیری و فریاد‌های مقتول تا حدود ساعت ۵ بامداد روز جمعه چهاردهم آذر شنیده می‌شود، ولی بعد از آن سر‌و صدا‌ها فروکش می‌کند. تحقیقات این پرونده نشان می‌دهد که فرزند هشت ساله مقتول شب قبل از جنایت در منزل مادربزرگش بوده و تنها فرزند سه ساله او در منزل حضور داشته است. این درحالی است که به گفته قاضی احمدی‌نژاد هنوز انگیزه قاتل از کشتن همسرش مشخص نیست و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->