برنامه‌های سفرتان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید| دزدها در کمین یک فرصت معدوم سازی سه تن مواد غذایی فاسد در سبزوار ساعت فعالیت ادارات و بانک های مشهد و خراسان رضوی در روزهای شنبه و یکشنبه (۶ و ۷ مرداد ۱۴۰۳) تغییر کرد + جزئیات گرمای مشهد نگران کننده نیست تولید گوشت حلال غیرحیوانی در کشور خدمات غیرحضوری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران با اپلیکیشن «تأمین‌من» آخرین اخبار از وضعیت ایرانی‌های بازمانده در عربستان تداوم هوای گرم تا ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور (۵ مرداد ۱۴۰۳) گرما در خراسان رضوی به بالاترین حد خود در یک سال اخیر می‌رسد (۵ مرداد ۱۴۰۳) سقوط چرخ و فلک در تربت حیدریه | ۷ نفر مصدوم شدند (۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | میزان افزایش قیمت‌ها مشخص نیست زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه!
سرخط خبرها

کلاهبرداری مجازی پدر و پسر از یک خارجی

  • کد خبر: ۵۲۲۶۵
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کلاهبرداری مجازی پدر و پسر از یک خارجی
ماجرای یک شیادی که با پیگیری پلیس فتای خراسان‌رضوی در ورامین و قرچک به نتیجه رسید

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ شاکی تبعه یکی از کشور‌های همسایه بود. او اسیر عده‌ای شیاد شده بود که با نام او اطرافیانش را سرکیسه کرده بودند. مرد میان سال پس از انجام اقدامات قانونی در کشور خودش متوجه می‌شود، شیادان ایرانی بوده اند و باید برای پیگیری پرونده اش به ایران سفر کند. او پس از مسافرت به مشهد با یک تیر دو نشان می‌زند و هم زیارت می‌کند و هم شکایت.


شاکی پرسان پرسان به پلیس فتای مرکز خراسان رضوی در ابتدای بولوار پیروزی مشهد می‌رود. بررسی‌های کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی نشان می‌دهد که چندی پیش افرادی با نفوذ به یکی از شبکه‌های اجتماعی این فرد، پیامی مشابه را برای تعدادی از مخاطبانش ارسال می‌کنند.


در این پیام که دوستان و آشنایان شاکی فکر می‌کردند از سوی مرد میان سال ارسال شده، از آن‌ها خواسته شده بود که به دلیل گرفتاری مالی برای شاکی، مبلغ یک میلیون تومان به حساب اعلام شده واریز کنند. تعدادی از این افراد نیز به دلیل اعتماد به مرد میان سال این مبلغ را واریز می‌کنند.


شاکی از آنجا متوجه ماجرا می‌شود که چند نفر از این افراد مطالبه وجه واریزی را می‌کنند، موضوعی که مرد خارجی از آن بی خبر بوده و هنگامی که پیام‌های ارسال شده را می‌بیند، متوجه کلاهبرداری می‌شود.

 

ورود یک فروشنده به پرونده

با تکمیل شکایت این تبعه خارجی، به دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی و با توجه به تکریم اتباع که مهمان کشور هستند، رسیدگی به پرونده خارج از نوبت انجام می‌شود.


کارشناسان پلیس فتا، با توجه به سرنخ‌هایی که در پرونده موجود بود، تحقیقات همه جانبه‌ای را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که وجوه به حساب فردی از اهالی شهرستان ورامین واریز شده است.


افزودن بر دامنه تحقیقات میدانی، مشخص کرد که این فرد یکی از فروشندگان تلفن همراه در این شهرستان است. مأموران با سپردن پرونده به پلیس فتای این شهرستان از آن‌ها خواستند تا با احضار متهم، از این فرد بازجویی کنند.

 

تکذیب ماجرا از سوی فروشنده

با احضار متهم و بازجویی‌های تخصصی، او مدعی شد که اصلا نمی‌داند ماجرا چه بوده است. اما وقتی متوجه شد که چندین میلیون تومان به صورت واریزی‌های یک میلیونی در چند روز به حسابش واریز شده و پرینت حسابش نیز این موضوع را تأیید می‌کرد، به اصل ماجرا پی برد و اعلام کرد که این مبالغ از سوی یکی از مشتریانش واریز شده است.


فروشنده در صحبت هایش اعلام کرد: چندی پیش مردی جوان به فروشگاهم مراجعه کرد و از من خواست تا چند گوشی گران قیمت را برایش فاکتور کنم. من هم پیش فاکتور را به او دادم و قرار شد به مدت چند روز تمام مبالغ را به حساب من واریز کند و بعد برای دریافت گوشی‌ها بیاید. همین طور هم شد و از فردای همان روز به مدت چند روز چندین واریز به حساب من انجام شد که ارزش این واریزی‌ها یک میلیون تومان بود.

بعد از هر واریز هم خریدار زنگ می‌زد و تأیید واریز را از من می‌گرفت. بعد که کل مبالغ این گونه واریز شد، او دوباره به فروشگاه من آمد و گوشی‌ها را تحویل گرفت. صدور فاکتور‌های فروش به نام خریدار، درستی صحبت‌های فروشنده را تأیید می‌کرد. اما او هیچ نشانی از خریدار نداشت و اعلام کرد که پس از این ماجرا او را دیگر ندیده است.

 

در جست وجوی شیاد واقعی

پس از تأیید اظهارات این فروشنده با مشخصاتی که در اختیار مأموران قرار گرفته بود و با توجه به سرنخ‌های به جا مانده در صحنه جرم، کارشناسان پلیس فتا به فردی سابقه دار رسیدند که متهم اصلی این پرونده بود. جست و جو برای یافتن متهم، مأموران را به شهرستان قرچک از توابع تهران رساند جایی که خانه این فرد در آنجا بود. با دستور قضایی صورت گرفته متهم سی وهشت ساله که دارای سوابق کیفری نیز بود، دستگیر شد.


این فرد که نتوانست خود را از اتهامش برهاند در نهایت کلاهبرداری را پذیرفت و اعلام کرد که کار‌های فنی را پسرش انجام داده و او تنها اقدام به خرید تلفن‌های همراه کرده است.


با اعترافات متهم پسر جوان او نیز دستگیر شد. این افراد در بازجویی‌های تخصصی ضمن اعتراف به جرمشان هدف از این اقدام را تنها منفعت مادی اعلام کردند و هرگونه شناخت متهم را تکذیب کردند. با توجه به شگرد به کارگرفته شده در این پرونده، تحقیقات پلیس فتا درباره تعداد و میزان کلاهبرداری‌ها ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->