رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است
سرخط خبرها

عربستان مجوز پرواز هواپیماهای اسرائیلی را بر فراز حریم هوایی این کشور صادر کرد

  • کد خبر: ۵۱۲۷۶
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
عربستان مجوز پرواز هواپیماهای اسرائیلی را بر فراز حریم هوایی این کشور صادر کرد
رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند عربستان سعودی به هواپیماهای رژیم صهیونیستی مجوز داده است در پروازهای خود به مسیر امارات از حریم هوایی عربستان استفاده کنند. این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دوبی را پیشنهاد دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی مجوز داده از آسمان هوایی این کشور برای پروازها به مقصد امارات استفاده کنند.

روزنامه جروزالم‌پست امروز دوشنبه نوشته عربستان سعودی رسماً مجوز پرواز ایرلاین‌های اسرائیلی بر فراز آسمان این کشور را صادر کرده است. 

طبق نوشته جروزالم‌پست، این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دبی را پیشنهاد دهند.

مقام‌های اماراتی ساعتی قبل‌تر گفتند تا زمانی که عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور را ندهند، امارات به پروازهای اسرائیلی اجازه نشستن در فرودگاه دبی را نخواهد داد.

روزنامه جروزالم‌پست نوشته در پی این تحولات، وزارت خارجه اسرائیل مذاکراتی را با عربستان سعودی به منظور تسریع صدور این مجوز آغاز کرد.

در ماه سپتامبر، عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست امارات به تمامی پروازهای غیرنظامی که مبدأ یا مقصد آنها امارات باشد اجازه می‌دهد از حریم هوایی این کشور استفاده کنند.

با این حال، در این بیانیه به طور خاص اسمی از رژیم صهیونیستی به میان نیامده بود که این مسئله نگرانی مسئولان امور پرواز در فلسطین اشغالی را به همراه داشت.

طبق گزارش‌ رسانه‌های صهیونیستی شرکت‌های هواپیمایی «Israir» و «El Al» در ماه دسامبر هزاران اسرائیلی را به دبی منتقل خواهد کرد. این مسافران از قبل انتظار داشتند از طریق عربستان سعودی به امارات سفر کنند، اما با این مجوز رسمی اکنون خیالشان آسوده خواهد بود که از مسیر قبلاً برنامه‌ریزی‌شده به مقصدشان سفر خواهند کرد.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو چند ماه پیش با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافقی برای داشتن همکاری و روابط مشترک دست یافتند. اندکی بعد بحرین هم قصد خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده بود و گفته می‌شد که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با تل‌آویو برقرار کرده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->