آماده‌باش سنگین پلیس کنگره قبل از سخنرانی نتانیاهو حملات پیاپی هوایی ترکیه به اطراف اربیل ظرف چند ساعت (۳ مرداد ۱۴۰۳) ترامپ از هریس شکایت می‌کند سردار رادان از مرز شلمچه بازدید کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) مرصاد و کلماتی که از آلبانی شلیک می‌شود! حادثه امنیتی برای رئیس رژیم صهیونیستی در پاریس تصاویر جدید پهباد هدهد حزب‌الله از تاسیسات رژیم صهیونیستی + فیلم گفت‌وگوی وزیر خارجه طالبان و رئیس دفتر سیاسی حماس درباره غزه نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: دولت مقتدر از دل کابینه منسجم بیرون خواهد آمد تماس رئیس قوه قضاییه با رئیس یک بانک برای پیگیری حکم یک متهم + فیلم انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، محور گفت‌وگوی سفیر چین در ایران با مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد
سرخط خبرها

تکاپوی دولت کویت برای پایان محاصره قطر

  • کد خبر: ۵۱۷۸۹
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
تکاپوی دولت کویت برای پایان محاصره قطر
معاون وزیر امور خارجه کویت، با انتشار بیانیه‌ای رسمی، از توافق نهایی برای حل بحران میان قطر و سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ به گزارش «اسپوتنیک»، خالد جارا... در این بیانیه اعلام کرد که این توافق تحت نظارت کویت و ایالات‌متحده آمریکا انجام شده است. شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، حل بحران قطر را موفقیتی تاریخی خواند. از سال ۲۰۱۷، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و درپی آن، همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی این کشور‌ها با قطر بسته شده بود.

به گزارش «الجزیره»، پیش از این، روز جمعه یک دیپلمات ارشد از کشور کویت که واسطه این مذاکرات بود، روند گفتگو‌ها را «سازنده» توصیف کرد. ساعاتی پس از آن، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اعلام کرد که محاصره سه‌ساله قطر توسط چهار کشور عربی، ازجمله پادشاهی سعودی، ممکن است به پایان برسد. شاهزاده فیصل بن فرحان گفت: «ما در چند روز گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.» به‌دنبال این بیانیه، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، از کویت برای میانجیگری در حل این بحران تشکر کرد. آل ثانی در توئیترش نوشت: «بیانیه کویت، گامی ضروری در حل بحران شورای همکاری خلیج فارس است. ما از دولت کویت به‌خاطر میانجیگری آن‌ها و ایالات‌متحده آمریکا به‌خاطر تلاش‌هایشان سپاسگزاریم.»

البته محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، روز جمعه در سخنرانی مجازی خود در همایش بین‌المللی «گفتگو‌های مدیترانه» در رم، اعلام کرد که راه حل بحران خلیج فارس باید جامع باشد و هرگونه ارتباط بین مسئله حل بحران قطر و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را انکار کرد. به گزارش «میدل ایست مانیتور»، وی در این سخنرانی گفت: «ما درباره حل بحران خلیج فارس خوش‌بین هستیم، اما نمی‌توان گفت همه مشکلات در یک روز حل خواهند شد.» علاوه‌براین آل ثانی تأکید کرد که حل بحران قطر به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارتباطی نداشته است و گفت که عادی‌سازی روابط با این رژیم هیچ تغییری در وضعیت فلسطین ایجاد نخواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->