اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

احتمال یک شگفتی در شورای المپیک آسیا

  • کد خبر: ۵۲۷۰۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
احتمال یک شگفتی در شورای المپیک آسیا
امروز و فردا جلسه تصمیم‌گیری سران ورزش آسیا برای انتخاب میزبانی بازی‌های آسیایی‌۲۰۳۰ برگزار می شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ میزبان بیست‌و‌یکمین دوره بازی‌های آسیایی فردا مشخص خواهد شد؛ موضوعی که بنا به ادعای یک روزنامه عربستانی ممکن است با یک شگفتی بزرگ همراه باشد. کشور عمان در شهر مسقط، امروز و فردا میزبان سران ورزش قاره آسیا‌ست که به‌عنوان اعضای شورای المپیک آسیا (OCA) و برای برگزاری مجمع عمومی این شورا گرد هم می‌آیند. این مجمع که وعده برگزاری آن پیش‌از‌این به ایران داده شده بود، چهارشنبه (۱۶‌دسامبر - ۲۶‌آذر) با حضور «شیخ‌احمد الفهد الصباح»، رئیس، OCA برگزار می‌شود. امروز و پیش از برگزاری مجمع عمومی نیز نشست اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برگزار خواهد شد.
 
طبق آنچه به‌عنوان دستور جلسه مجمع عمومی OCA اعلام شده است، انتخاب میزبان بازی‌های آسیایی‌۲۰۳۰ مهم‌ترین موضوع در نشست‌های پیش‌رو خواهد بود که به نوع دیگر موارد مطرح در آن را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
قطر که یک بار در سال‌۲۰۰۶ میزبانی بازی‌های آسیایی را عهده‌دار بود، همراه با عربستان که هیچ پیشینه‌ای در‌این‌زمینه ندار‌د، نامزد‌های برگزاری این دوره از بازی‌های آسیایی خواهند بود. رأی‌گیری میان این ۲ کشور در مجمع عمومی انجام خواهد شد تا مشخص شود بیست‌و‌یکمین دوره بازی‌های آسیایی در کدام کشور برگزار خواهد شد.

روزنامه الشرق‌الاوسط در گزارشی ویژه به این مجمع شورای المپیک آسیا و تصمیم مهمی که قرار است در آن اتخاذ شود، پرداخته است. در این گزارش با تأکید بر اینکه همه نگاه‌ها روز سه‌شنبه و چهارشنبه به مسقط است تا نتیجه رأی‌گیری مشخص شود، این‌گونه عنوان شده که حدود ۴۵ نفر در هتل «ماریوت» برگزار‌کننده اجلاس شورای المپیک آسیا خواهند بود.

این اجلاس شامل جلسات مختلفی است که انجام رأی‌گیری میان قطر و عربستان برای تعیین بازی‌های آسیایی‌۲۰۳۰ یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. اجلاس مد‌نظر چهارشنبه با برگزاری نشست مطبوعاتی به پایان می‌رسد و نتیجه رأی‌گیری هم در همین نشست مشخص خواهد شد. در این مطلب همچنین به رایزنی‌های صورت‌گرفته از طرف نامزد‌های میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۰ سال آینده اشاره و این‌گونه عنوان شده است که هیئت ورزش قطر و عربستان طی هفته‌های گذشته جلسات مختلفی با اعضای شورای المپیک آسیا داشته‌اند تا بتوانند نظر مثبت آن‌ها را برای میزبانی جلب کنند.

بحرین، ازبکستان، ترکمنستان و اندونزی کشور‌هایی هستند که مسئولان ورزش عربستان با سفر به آن‌ها رایزنی‌هایی به نفع خود داشته‌اند. «عبدالعزیز بن ترکی الفیصل»، وزیر ورزش عربستان، نیز شخصا در‌این‌زمینه سفر‌های خارجی داشته است. او با مقامات کمیته ملی المپیک ازبکستان و همچنین مسئولان ورزش بحرین گفتگو‌هایی داشته است. البته قطری‌ها هم در‌این‌زمینه بیکار نبوده‌اند. هیئت ورزش قطر علاوه بر سفری که به ایران داشت، به نپال، عمان و پاکستان هم سفر کرد تا رایزنی‌هایی برای مسجل‌کردن دومین میزبانی خود در آسیا داشته باشد.
نکته مهمی که در گزارش این روزنامه عربستانی به آن اشاره شده، این است که احتمال دارد ۲ روز پیش از اعلام میزبان بازی‌های آسیایی‌۲۰۳۰ و پیش از تعیین برنده آن میان قطر و عربستان شاهد «شگفتی بزرگی» باشیم.

حمایت ایران از قطر برای میزبانی

هفته گذشته بود که یک هیئت بلندپایه ورزش قطر به ریاست دبیر‌کل کمیته ملی المپیک این کشور به تهران سفر کرد تا در ملاقاتی با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران، در ارتباط با میزبانی بازی‌های آسیایی‌۲۰۳۰ و کسب رأی مثبت ایران مذاکره کند؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد تاحدودی هم قطعی شده است.
 
کیکاووس سعیدی، دبیر‌کل کمیته ملی المپیک، در‌این‌باره گفت: قطری‌ها تمایل داشتند همکاری ورزشی بین ۲ کشور استمرار داشته باشد. چند محور پیشنهاد شد از‌جمله همکاری در زمینه کمپ‌های مشترک، مباحث آکادمیک و علمی، مباحث تبادل تجربیات ۲ کشور در زمینه موزه‌های تخصصی ورزش و محور‌های دیگر که قرار شد جمع‌بندی کنیم تا در قالب یک تفاهم‌نامه مبادله شود.
بازی‌های آسیایی که تحت نظارت مستقیم شورای المپیک آسیا (OCA) برگزار می‌شود از سوی کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان دومین رویداد بزرگ چند ورزشی پس از بازی‌های المپیک به رسمیت شناخته می‌شود.

نخستین دوره بازی‌های آسیایی

سال ۱۹۵۱ به میزبانی هند در دهلی نو برگزار شد. دومین دوره این بازی‌ها به فاصله ۳ سال از دوره اول در مانیل فیلیپین برگزار شد، اما بعد از آن بازی‌های آسیایی به صورت منظم هر ۴ سال یک بار پیگیری شد.
تاکنون ۱۸ دوره بازی‌های آسیایی برگزار شده است. چین و ژاپن میزبانان دو دوره آتی این بازی‌ها هستند.
 
بیست و یکمین دوره این بازی‌ها هم در غرب آسیا و یکی از کشور‌های قطر یا عربستان برگزار خواهد شد.
سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران همراه با پیمان فخری، نصرا... سجادی و فرید فتاحیان به عنوان نمایندگان این کمیته به مسقط سفر کرده‌اند تا در نشست‌های پیش رو شرکت داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->