معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

۶ گام برای نگارش یک کمپین بازاریابی دیجیتال استاندارد

  • کد خبر: ۵۲۷۲۲
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
۶ گام برای نگارش یک کمپین بازاریابی دیجیتال استاندارد
هیچ کار منظم، قاعده‌مند و گروهی بدون برنامه ریزی دقیق و ازپیش تعیین شده به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنا نیست. اما برنامه ریزی برای دیجیتال مارکتینگ یا کمپین بازاریابی دیجیتال چیست و چطور باید یک برنامه خوب بنویسیم؟
عماد پورشهریاری  | شهرآرانیوز - هیچ کار منظم، قاعده‌مند و گروهی بدون برنامه ریزی دقیق و ازپیش تعیین شده به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنا نیست. فرقی نمی‌کند این برنامه را برای شرکت خودتان طراحی یا برای یک مشتری اجرا می‌کنید. داشتن یک برنامه یا کمپین دقیق الزامی است. اما برنامه ریزی برای دیجیتال مارکتینگ یا کمپین بازاریابی دیجیتال چیست و چطور باید یک برنامه خوب بنویسیم؟


کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

برنامه بازاریابی دیجیتال یک سند ازپیش تهیه شده است که شامل همه جزئیات و اقدامات شما در بستر دیجیتال می‌شود. در این سند، باید اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ذکرشده باشند. روش‌های دستیابی به این اهداف به طور کامل تعریف و کانال‌های مورداستفاده تعیین شده باشند. بودجه و هزینه‌های کمپین نیز اهمیت زیادی دارند و باید تخمینی بسیار نزدیک به واقعیت از آنچه قرار است رخ دهد آماده کرده باشید و در نهایت، زمان بندی مشخص و یک نقشه راه واضح و مشخص داشته باشید.


گام اول: وضعیت را تحلیل کنید

گام نخست برای نگارش یک کمپین موفق تحلیل داخلی و خارجی کسب وکار است. برای این کار، تهدیدها، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف خود را بنویسید. برای اینکه این تحلیل یا SWOT موفقی داشته باشید، باید از اکوسیستمی که در آن فعالیت می‌کنید، نیاز‌های مشتری و مجموعه خود شناخت کامل داشته باشید. در تحلیل SWOT تهدید‌ها و فرصت‌ها مربوط به بازار هستند و نقاط ضعف و قوت مربوط به خود مجموعه. در همین مرحله، رقبای خود را نیز به طور کامل تحلیل کنید.

 

گام دوم: اهداف خود را تعیین کنید

پس از تحلیل و تعیین SWOT باید به سراغ اهداف برویم. برای این کار، می‌توانید از روش اهداف هوشمند یا SMART استفاده کنید. یعنی اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و زمان بندی شده باشند. اگر کمپین بزرگی را هدایت می‌کنید اهدافتان را به بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم کنید و برای هریک، اهداف هوشمند مجزا بنویسید.

 

گام سوم: همه کمپین پیام شماست

هیچ کمپینی بدون یک مفهوم یا پیام خاص کمپین نیست. برای این کار، می‌توانید چند کلمه یا عبارت را که بازتابی از نتیجه شما باشند ردیف، و از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. برای نمونه، یک کمپین ممکن است به دنبال صداقت، ایجاد حس خوب، نمایش صمیمت، برجسته سازی اهمیت زمان یا به چالش کشیدن دانش در یک حوزه خاص باشد. هیچ فهرست آماده‌ای از این پیام‌ها وجود ندارد که بتوانید از میان آن‌ها پیام خود را پیدا کنید. همه خلاقیت و جذابیت کمپین شما در همین بخش خلاصه می‌شود. پس از اینکه پیام خود را تعیین کردید، بر اساس آن به قالب‌ها و درون مایه محتوایی بیندیشید که به شما در انتقال این پیام کمک می‌کنند، و فهرستی از آن‌ها تهیه کنید.


گام چهارم: چقدر پول داریم؟

شاید هیچ چیزی مثل پاسخ این سؤال، راهگشای کمپین شما نباشد. بدون در نظر گرفتن بودجه لازم، نگارش کمپین ناممکن خواهد بود. اگر طرحی را برای کسب وکار خودتان آماده می‌کنید، تعیین این بودجه ساده‌تر است، اما اگر برای مشتری یا سفارش دهنده پیشنهادنامه‌ای آماده می‌کنید، شاید کار کمی سخت شود. برخی مشتریان درست به دنبال این هستند که قیمت را بر اساس طرح تعیین کنند. برای آن‌ها فرصت‌ها و امکانات متنوعی در نظر بگیرید تا بتوانند بر اساس توان مالی خود، بخشی از پیشنهاد‌های شما یا همه آن‌ها را انتخاب کنند. بودجه را برای هر یک از بخش‌های تولید محتوا، مدیریت، خرید رسانه و تبلیغات دسته بندی کنید و تا حد امکان جزئیات را درج کنید.

 

گام پنجم: روش‌های دستیابی به اهداف را مشخص کنید

در این مرحله، به یک مخاطب شناسی کامل نیاز خواهید داشت. برای این کار، پرسونای مشتری باید خیلی حساب شده و حرفه‌ای تعیین شود. اگر مخاطب را به خوبی ارزیابی کرده باشید، به خوبی تشخیص خواهید داد که آن‌ها بیشتر از چه کانال‌ها و رسانه‌هایی استفاده می‌کنند. بر همین اساس، می‌توانید تعیین کنید محتوای شما در کدام شبکه اجتماعی منتشر شوند یا به سراغ گزینه‌های دیگری مثل بلاگ نویسی یا استفاده از سامانه‌های ارسال پیامک بروید.
برای تضمین موفقیت اجرای طرح، یک سفر مشتری دقیق بنویسید و تعیین کنید که مشتری بالقوه از زمانی که با محصول یا خدمات شما غریبه است تا پس از انجام خرید چه مسیری را طی می‌کند و شما باید در هر یک از مراحل این سفر از چه ابزار‌هایی استفاده کنید.

 

گام ششم: نتایج را ارزیابی کنید

در یک کمپین بازاریابی محتوایی موفق، روش‌های ارزشیابی از پیش تعیین شده اند. اگر اهداف مناسبی نوشته باشید، ارزیابی نتایج چندان سخت نیست. در طرح خود مشخص کنید ارزیابی برنامه در چه زمانی و به چه شکلی انجام خواهد شد. پس از اجرای طرح، بر اساس همین برنامه، نتایج را استخراج کنید و بررسی کنید تا چه اندازه توانسته اید به اهداف خود برسید و چه نقاط قوت و ضعفی داشته اید. همین داده‌ها نقطه بسیار خوبی برای شروع کمپین بعدی شما خواهند بود.
 

درباره بازاریابی دیجیتال بیشتر بخوانید:
 

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->