ضبط سریال پایتخت ۷ آغاز شد + عکس حکایت پدر و دختر و دو خواستگار پس از آن زمستان سخت | درباره کامران شیردل، کارگردان و مستندساز ایرانی که امروز ۸۵ ساله شد پوستر نمایش «سینگل» منتشر شد آزمونی جدید برای خانواده تئاتر مشهد رونمایی از پوستر اولین جشنواره فیلم کوتاه کیارستمی آخرین وضعیت سلامتی مجید قناد از زبان دخترش جزئیات دومین مناظره انتخاباتی صداوسیما اعلام شد حمید هیراد: خستم از این مریضی کوفتی انتشار نسخه ویژه نابینایان «شبکه» با صدای نوید پورفرج «ادی مورفی» برای چهارمین بار پلیس بورلی هیلز شد خدمت‌رسانی شبانه‌روزی چایخانه‌های حرم رضوی در دهه ولایت فصل ششم ایرانگرد برای نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود انتشار جلد نوزدهم «دائره‌المعارف قرآن کریم» کل اگر طبیب بودی... بی نهایت ساده؛ به غایت پیچیده | نظر ناشران مشهدی درباره فرایند قیمت گذاری کتاب فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۳۱ خرداد و یکم تیر ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ شهاب اسفندیاری کارشناس فرهنگی میزگرد فرهنگی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی محمد فاضلی، مشاور فرهنگی پزشکیان در میزگرد فرهنگی کیست؟
سرخط خبرها

شهردار از نصب ۳ مجسمه در جلوخان فردوسی خبر داد

  • کد خبر: ۵۲۸۴۱
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
شهردار از نصب ۳ مجسمه در جلوخان فردوسی خبر داد
شهردار مشهد از نصب مجسمه‌های «دقیقی توسی»، «رستم و اسفندیار» و «آرش کمانگیر» در جلوخان آرامگاه فردوسی خبرداد.
به گزارش شهرآرانیوز - شهردار مشهد از نصب مجسمه‌های «دقیقی توسی»، «رستم و اسفندیار» و «آرش کمانگیر» در جلوخان آرامگاه فردوسی خبرداد. محمدرضاکلائی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش این مطلب را اعلام کرده و نوشته است: «سال گذشته در زمان افتتاح فضای جلوخان آرامگاه فردوسی تعداد زیادی از شهروندان درخواست داشتند که در فضای جلوخان آرامگاه فردوسی، مجسمه‌هایی از مفاخر زبان و ادب فارسی و همین‌طور شخصیت‌های اساطیری و قهرمانان شاهنامه نصب شود و من قول دادم که انجام این کار را پیگیری کنم.»

او یادآوری کرده است: «ما فراخوان دادیم و از همه هنرمندان مجسمه‌ساز کشور خواستیم طرح‌های خودشان را آماده کنند. حال امروز خوشحالم که بگویم بخشی از آن قول، عملی شده است و مجسمه‌های دقیقی توسی، آرش کمانگیر و نبرد رستم و اسفندیار، ساخته و در جلوخان آرامگاه فردوسی نصب شده‌اند. هر سه اثر فاخر و زیبا هستند، ولی مجسمه آرش حس خیلی خوبی به من می‌دهد.

شهردار مشهد همچنین تلاش سازندگان این سه اثر ارزشمند، هادی عارفی‌منش، اسماعیل رزاقی اصل و محدثه نیک فرجام، را ارج نهاده است. کلائی همچنین خبر داده است که عملیات عمرانی در توس با قوت در حال انجام است و مسیر جلوخان به کهندژ در آخر هفته با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود. کلائی درباره طرح تفصیلی توس هم گفته است: گزارش مرحله اول طرح تفصیلی توس ارائه شده که امیدوارم به‌زودی طرح نهایی و برای تصویب، به کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی تحویل داده شود.

اما پیش از این خبر، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، گفته بود که بعد از پایان عملیات عمرانی بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی که در قالب باغ ایرانی و به وسعت ۷.۵ هکتار در توس انجام شد، ساخت مجسمه‌هایی با محور‌های رزم و نبردها، اسطوره‌ها، شخصیت‌نگاری، پیکار نیکی و بدی، جغرافیای تاریخی، آیین‌ها و مناسک و نیایش انجام خواهد شد.

مسعود ریاضی اسامی این مجسمه‌ها را به ترتیب ورود به بوستان جلوخان، مجسمه «رستم و اسفندیار»، مجسمه «تهمینه» که نماد مادر است، مجسمه «رستم و سهراب»، مجسمه «سیاوش» که نماد پاکی است و مجسمه «دقیقی توسی» بیان کرده بود که در سمت راست بوستان جلوخان نصب خواهند شد و این مسیر «راسته سوگ» نام‌گذاری خواهد شد. همچنین مجسمه «رستم و اکوان دیو»، مجسمه «سام نریمان» و مجسمه «آرش کمانگیر» «و ماکت شهر تاریخی توس» در سمت چپ بوستان جلوخان نصب خواهد شد که از این میان، سه مجسمه دقیقی توسی، رستم و اسفندیار و آرش کمانگیر نصب شده است.

ریاضی همچنین گفته بود ۲میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۹ برای ساخت این آثار در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->