دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
سرخط خبرها

احتمال همکاری عبری - عربی در‌زمینه سامانه دفاع موشکی

  • کد خبر: ۵۲۹۳۵
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
احتمال همکاری عبری - عربی در‌زمینه سامانه دفاع موشکی
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم ممکن است در آینده در‌زمینه سامانه‌های دفاع موشکی با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس همکاری و قرارداد‌هایی را منعقد کند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم ممکن است در آینده در‌زمینه سامانه‌های دفاع موشکی با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس همکاری و قرارداد‌هایی را منعقد کند. موشه پاتل، رئیس سازمان دفاع موشکی رژیم صهیونیستی، در نشستی برای اعلام آنچه وی «آزمایش موفقیت‌آمیز» یک سیستم دفاع موشکی صهیونیستی نامید، مقابل خبرنگاران ظاهر شد. وی درباره سیستم دفاع موشکی جدید رژیم صهیونیستی گفت که این سامانه قادر است اهدافی را که در ارتفاعات مختلف پرواز می‌کنند، هدف قرار دهد.

در این بین، وی با اشاره به معاملاتی که ممکن است میان این رژیم و شرکای منطقه‌ای در زمینه سامانه‌های دفاع موشکی صورت بگیرد، نشان داد که رژیم صهیونیستی مشتاق انجام چنین معاملاتی است. با‌این‌حال، پاتل اعلام کرد که برای انجام چنین معاملاتی هنوز زود است. وی تأکید کرد که اگر قرار باشد در معاملات با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از سیستم‌های دفاعی‌ای استفاده شود که با فناوری ایالات متحده آمریکا توسعه یافته‌اند، تأیید واشنگتن نیز ضروری است.
 
پاتل در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که کدام‌یک از سامانه‌ها ممکن است به هر‌یک از شرکای جدید رژیم صهیونیستی در حوزه خلیج فارس داده شود یا اینکه این کشور‌ها هم‌زمان با سامانه‌های مشابه فعالیت کنند، گفت: «هر‌یک از این موارد ممکن است در آینده رخ دهد.» وی با اشاره‌به استفاده از سامانه‌های دفاعی مشابه گفت: «البته از نظر مهندسی، این اقدام مزایای زیادی دارد. تبادل اطلاعات می‌تواند از‌طریق دستگاه‌های حسگری که در دو کشور مستقر هستند، به اشتراک گذاشته شود.»
 
پیش از توافق‌های عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های حوزه خلیج فارس که با قرادادی میان بحرین و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید آغاز شد، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که هیچ نوع همکاری در‌زمینه دفاع موشکی با کشور‌های حوزه خلیج فارس وجود نخواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->