مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم
سرخط خبرها

۲ شرکت هرمی زیر تیغ پلیس مشهد

  • کد خبر: ۵۳۳۱۰
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
  • ۲
۲ شرکت هرمی زیر تیغ پلیس مشهد
۲۲ متهم ایرانی و خارجی که فعالیت متقلبانه و مجرمانه اقتصادی داشتند به دام افتادند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ چندی پیش اخباری به پلیس اعلام شد که نشان می‌داد افرادی ناشناس در هسته مرکزی شهر مشهد ۲ ملک مسکونی را اجاره کرده و با فریب نوجوانان و جوانان آن‌ها را به مخفیگاه خود می‌کشانند و درگیر بازی مجرمانه خود در فعالیت هرمی می‌کنند.

مرحله ابتدایی این عملیات بر عهده مأموران کلانتری امام رضا (ع) گذاشته شد و ضابطان قضایی پلیس اقدامات اولیه خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده آغاز کردند. مأموران کلانتری امام‌رضا (ع) در ابتدای تحقیقات خود پس از شناسایی محل دقیق فعالیت مجرمانه یکی از این گروه‌ها، رفت‌و‌آمد مراجعان به محل را برای مدتی زیر نظر گرفتند و برای محرز شدن جرم متهمان پرونده به بررسی میدانی و جمع‌آوری مستندات پلیسی پرداختند.

همه چیز طبق یک نقشه حساب شده پیش می‌رفت. مأموران حالا در یک قدمی مجرمان قرار گرفته بودند. مجریان قانون بدون ایجاد حساسیت همچنان ورود و خروج افراد به داخل خانه مورد نظر را به صورت دقیق بررسی می‌کردند تا اینکه با جمع شدن همه اعضای این گروه عملیات دستگیری آغاز شد. ضابطان قضایی در کلانتری امام رضا (ع) مشهد با در دست داشتن مجوز قضایی و حکم ورود به منزل به ملک مسکونی تحت نظر خود ورود کرده و در همان ابتدا ۱۵ متهم را قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دستگیر کردند.

متهمان به دام افتاده به این اقدام مأموران معترض بودند و مدعی شدند هیچ خطایی از آن‌ها سر نزده و اقدامات اقتصادی‌شان به صورت مجاز است. در ادامه تحقیقات پرونده مشخص شد که نه تنها فعالیت این افراد قانونی نبوده بلکه کارشان در قالب شرکت هرمی بوده است. در ادامه این عملیات هم مشخص شد متهمان جلب شده از اتباع خارجی و بدون مدارک قانونی هستند. این افراد پس از انتقال به کلانتری و تشکیل پرونده برای ادامه مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.


انهدام دومین گروه هرمی

دومین پرونده مشابه نیز بر عهده تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان خراسان رضوی قرار گرفت و سرنخ‌های به دست آمده در این پرونده نشان می‌داد که گروهی دیگر در منطقه‌ای دیگر از مشهد خانه‌ای مسکونی را اجاره کرده و در شرکت‌های هرمی فعالیت دارند.
مرحله دوم این عملیات آغاز شد و مأموران پلیس در همان ابتدا با ردزنی سردسته این گروه او را در خیابان شناسایی کردند و تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند. مجریان قانون پس از محرز شدن جرم این متهم به تحقیق و جمع‌آوری مستندات علیه او پرداختند.

پیگیری‌های کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران درست زمانی که همه اعضای این شرکت هرمی در مخفیگاهشان حضور داشتند، وارد عمل شدند.
در این مأموریت، ضابطان قضایی سردسته گروه را به همراه ۱۸ نفر دیگر در محل دستگیر کردند و به مقر فرماندهی خود انتقال دادند.


۱۵ نفر از متهمان خارجی هستند

روز گذشته جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر جزئیات این پرونده گفت: پس از انتقال ۱۹ متهم به مرکز پلیس آگاهی مشخص شد که ۷ نفر از دستگیرشدگان عضو اصلی این شرکت هرمی و مابقی ۱۲ فرد فریب خورده‌ای هستند که از سوی عوامل گروه جذب شده و قرار بوده فعالیت هرمی خود را شروع کنند.

سردار ابراهیم قربانزاده بیان کرد: از میان ۳۴ فرد دستگیر شده در ۲ پرونده ۲۲ نفر جرمشان محرز دانسته شد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفتند. همچنین با احتمال اینکه افراد دیگری در این پرونده‌ها دخیل هستند، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آن‌ها ادامه دارد.
این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: طبق گزارش اعلام شده ۱۵ نفر از ۲۲ متهم معرفی شده به دادسرا هم تبعه خارجی غیر مجاز هستند که تحقیقات از این افراد نیز از سوی پلیس ادامه دارد.
به گفته سردار قربانزاده هنوز میزان ریالی اقدامات هرمی متهمان دستگیر شده مشخص نیست و بررسی‌ها ادامه دارد.

جانشین رئیس پلیس استان با هشدار به اقدام مجرمانه و متقلبانه برخی افراد که فعالیت هرمی دارند، گفت: عموما افراد فعال در این‌گونه گروه‌ها با وعده به دست آوردن سود کلان با کمترین تلاش نوجوانان و جوانان جامعه را فریب داده و وارد فعالیت خود می‌کنند، اما در نتیجه نه تنها سودی نصیب فرد مال‌باخته نمی‌گردد بلکه سرمایه‌اش را هم از دست داده و موجب پر پول شدن جیب عده‌ای سودجو‌ می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
سرجنگلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
2
0
کاش اسم این شرکت رو هم بیان میکردین تا آگاهی مزدم بیشتر بشه .
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
0
0
اسم شرکت کیو نت هس .منوازشیرازکشوندن مشهدبه بهانه شغل دولتی خوب بعدکه اومدم دیدم هرمی هس برگشتم شیراز.اجازه نمیدان راحت برگردی واقعاحیف این جوانهایی که اونجابودن همه گرفتار.دلم میسوزه واقعا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->