افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شرایط رجیستری غیرحضوری تلفن همراه از امروز اول دی ماه تغيير کرد

  • کد خبر: ۵۳۳۳۳
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
شرایط رجیستری غیرحضوری تلفن همراه از امروز اول دی ماه تغيير کرد
آن‌طور که معاون فنی گمرک ایران می‌گوید، با غیرحضوری شدن رجیستری گوشی تلفن همراه از اول دی، مسافران باید توجه داشته باشند که در صورت عدم اظهار و ثبت اطلاعات در مبادی ورودی، دیگر امکان ادامه فرایند غیرحضوری رجیستری در سامانه را نخواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز،  مکاتبه اخیر گمرک ایران با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد تبعات رجیستری حضوری، آن هم در شرایط کرونایی موجود موجب شد طی مذاکرات صورت گرفته، روال رجیستری گوشی در مبادی ورودی تغییر کند.

 

در ۱۲ مهر امسال بر اساس ابلاغیه‌ای به گمرکات اجرایی، قرار شد هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن همراه و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافرین ممنوع شود و اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران فقط در محل مبادی ورودی و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود.

 

اما طولی نکشید که تشکیل صف‌های طولانی و چند ساعته موجب تعلل بسیار مسافران در سالن‌های ورودی شد که نه تنها موجب ایجاد خطر برای مسافران، بلکه کارکنان گمرک با توجه به محدودیت‌های موجود شد.

 

در نهایت گمرک ایران طی نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اعلام گزارشی از شرایط موجود درخواست کرد که جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین در راستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام‌مند کردن فرایند رجیستری، اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل، به صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع بیماری کووید-۱۹ با قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

بر این اساس، شرایط رجیستری دوباره تغییر کرد و غیرحضوری شد؛ به طوری که تمامی فرایندی که مسافر در سالن ورودی گمرک برای اظهار و ثبت اطلاعات اولیه انجام می‌دهد، کمتر از یک دقیقه زمان بر بوده و مابقی، غیرحضوری انجام می‌شود.

 

درآستانه غیرحضوری شدن رجیستری گوشی تلفن همراه، مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی گمرک ایران - در گفت و گویی جزئیات این جریان را تشریح کرده است.

 

ثبت اطلاعات توسط بارکدخوان

ارونقی با اشاره به اینکه در نتیجه مذاکرات صورت گرفته بخشنامه قبلی در خصوص چگونگی انجام فرایند رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی لغو و شیوه نامه جدید به گمرکات اجرایی ابلاغ شده و از اول دی ماه اجرایی می‌شود، در این رابطه توضیح داد: از امروز (دوشنبه)، ثبت اطلاعات مسافر و مشخصات گوشی تلفن‌های همراه در بدو ورود و قبل از خروج از سالن مسافری پس از اظهار گوشی از سوی مسافر و رویت آن توسط متصدیان گمرکات اجرایی و ثبت اطلاعات آن از طریق بارکد خوان انجام می‌شود. بعد از این مرحله، انجام ادامه فرایند رجیستری گوشی‌های مسافری وارده به صورت غیرحضوری بوده و طی یک ماه از تاریخ ورود و در سامانه "EPL" از سوی مسافر انجام می‌شود.

 

مسافران بدون ارائه اطلاعات از سالن خارج نشوند

او با بیان این که مسافر دارای گوشی تلفن همراه نو، باید در بدو ورود نسبت به تکمیل و تحویل اظهار نامه مسافری به ارزیابان سالن ورودی اقدام کند، افزود: باید مشخصات مسافر و گوشی همراه فرد به ویژه "IMEI" تلفن همراه، در اظهارنامه ذکر شده باشد و قبل از خروج از سالن مسافری تحویل تا مراحل ثبت اطلاعات در بارکدخوان توسط گمرک انجام شود.

 

معاون فنی گمرک تاکید کرد: مسافران دارای گوشی تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورت عدم اظهار و ارائه اطلاعات خود و گوشی همراه به گمرک در بدو ورود و خارج شدن از سالن مسافری به دلیل به وجود محدودیت‌های سیستمی دیگر امکان ادامه فرایند رجیستری در بستر سامانه EPL وجود ندارد.

 

ارونقی همچنین در مورد مسافرانی که موفق به انجام رجیستری نشده اند، یادآور شد: آن دسته از مسافرین ورودی به کشور از تاریخ ۱۲ تیر ماه تا اول دی ماه که بنا به دلایل مختلف موفق به انجام رجیستری گوشی تلفن همراه خود نشده اند می‌توانند از طریق سامانه مورد نظر و بدون حضور فیزیکی در گمرک اجرایی نسبت به انجام فرایند رجیستری به صورت غیر حضوری (اینترنتی) و از طریق سامانه اقدام کنند.

 

امکان رجیستری فقط از کانال "EPL"

این مقام مسئول در گمرک ایران در رابطه با سامانه EPL توضیح داد: این سامانه رجیستری به سامانه گذرنامه ناجا متصل است و چنانچه مسافرین ورودی در بازه زمانی مورد نظر وارد کشور نشده و یا اساسا مسافر نبوده باشند امکان رجیستری گوشی این افراد وجود نخواهد داشت.

 

به گفته وی، با توجه به راه اندازی مجدد سامانه EPL در بستر اینترنتی استفاده از سامانه مرچنت (سامانه قبلی برای رجیستری) برای مسافرین ورودی دارای گوشی تلفن همراه میسر نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->