۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پادشاه فصل‌ها پاییز؟ جدی می‌فرمایید؟ راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر
سرخط خبرها

ترفند‌هایی برای ناپدید کردن لکه‌های سمج

  • کد خبر: ۵۳۸۱۷
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
ترفند‌هایی برای ناپدید کردن لکه‌های سمج
ترفند‌هایی برای ناپدید کردن لکه‌ چای و قهوه، لکه‌ اتو، لکه‌ قیر، لکه‌ چرمی، لکه‌ عرقی، لکه‌ جوهر،لکه‌ سس گوجه فرنگی، لکه‌ چسب، لکه‌ روغنی، لکه نوشابه، لکه تازه تخم مرغ، لکه سوختگی یا سیگار زرد شده.
سپهر ستوده نیا  | شهرآرانیوز؛ امکان ندارد همیشه لباس‌هایی که به تن دارید تمیز و عاری از هر گونه لک باشند. حتی اگر خودتان هم خیلی مراقب باشید، ممکن است ناخواسته توسط دیگران کثیف شوند. جای نگرانی ندارد. کافی است این چند خط را به خاطر بسپارید.
 

لکه چای و قهوه

فوری پارچه خیس را روی لکه بکشید. اگر پاک نشد، پارچه را به آب و پودر لباس شویی آغشته کنید. سپس روی لکه بکشید.
 

لکه اتو

می‌توانید پیاز را ۲ نیم کنید و روی لکه بمالید. بعد، لباس را ۱۰ دقیقه داخل آب سرد خیس کنید و آن را بشویید یا از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید.
 

لکه قیر

لباس را در بنزین بخوابانید. سپس با آب و مواد شوینده شست وشو دهید و در معرض آفتاب بگذارید.
 

لکه چرمی

پنبه‌ای را به روغن زیتون آغشته کنید و روی چرم بکشید. بعد با یک پنبه تمیز و نم دار روی چرم را پاک کنید. هم چنین می‌توانید روی لکه چربی مایع ظرف شویی بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با دستمال آن را جلا دهید.
 

لکه عرقی

کافی است مقداری محلول آب نمک تهیه کنید و لکه را مدت یک ساعت در آن قرار دهید تا پاک شود.
برای پاک کردن لکه عرق از یقه لباس، از خمیر جوش شیرین و سرکه سفید کمک بگیرید و بعد از چند دقیقه شست وشو دهید. محلول رقیق شده سرکه یا آب لیمو نیز راه دیگری است.
 

لکه جوهر

لکه را ۵ دقیقه در شیر بخوابانید. سپس آن را با آب معمولی بشویید. لکه به راحتی از بین می‌رود. هم چنین می‌توانید یک تکه پنبه را در آب گوجه فرنگی فرو برید و روی لکه جوهر بمالید. سپس آن را بشویید.
محل لکه را در مخلوطی از سرکه سفید و الکل قرار دهید تا مرکب در آن حل شود. بعد با آب سرد شست وشو دهید.
 

لکه سس گوجه فرنگی

ابتدا باقی مانده لکه را با جسمی نوک تیز به آرامی بردارید. پارچه‌ای دیگر را به الکل آغشته کنید و روی لکه فشار دهید. بعد در آب سرد با مواد شوینده بشویید.
 

لکه چسب

یک تکه پارچه آغشته به سرکه باعث می‌شود چسب سفتی خود را از دست بدهد و از لباس جدا شود.
 

لکه روغنی

لباس را در کوکاکولا بخیسانید و سپس با آب و پودر لباس شویی بشویید یا یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین لباس شویی پر از لباس‌های چرب خالی کنید. پودر لباس شویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید.
 
راه دیگری هم وجود دارد. برای از بین بردن لکه چربی، قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید. اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است، با کاغذ توالت روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.
 

لکه نوشابه

باید لایه نازکی نمک یا پودر بچه روی لکه بریزید و آن را تا یک ساعت بگذارید بماند. سپس با کمی مایع ظرف شویی و آب گرم شست وشو دهید.
 

لکه تازه تخم مرغ

محل لکه را با آب سرد بشویید. بعد با آب ولرم و صابون محل لکه را شست وشو دهید. سپس با الکل و محلول رقیق آمونیاک اثر لکه را برطرف کنید.
 

لکه سوختگی یا سیگار زرد شده

حبه قندی را روی لکه بکشید و این کار را آن قدر ادامه دهید که لکه از بین برود. سپس با آب و پودر لباس شویی بشویید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->