حضور ۵۰۰۰ زائر پیاده در مشهد برای عزاداری عاشورای حسینی هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار گرفت (۱۵ تیر ۱۴۰۴) استقرار ۶ جایگاه ارزاق عمومی و ۸ نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خیمه سوزان در مشهد کجا بریم؟ تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون هوای کلانشهر مشهد، همچنان «ناسالم» (۱۴ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مشهد آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است | خدمات شهری در آماده‌باش کامل افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی تمهیدات ترافیکی مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) تعطیلی اماکن ورزشی شهرداری مشهد به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی زنگنه: APA باید جنایات اسرائیل را محکوم کند الجزیره نوشت: حملات به ایران اشتباهی راهبردی بود پنتاگون: نیرویی در خاورمیانه جابه‌جا نمی‌کنیم سرویس‌دهی رایگان خطوط اتوبوس منتهی به حرم امام‌رضا(ع) در روز‌های تاسوعا و عاشورا (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز «بسیار ناسالم» است (۱۲ تیر ۱۴۰۴) هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان (۱۱ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان امسال آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۵۳۸۸۶
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
شهردار مشهد: عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان امسال آغاز می‌شود
شهردار مشهد با اشاره به اینکه سرعت پروژه‌های مترویی به هیچ عنوان کم نخواهد شد، گفت: تا پایان سال هر دو هفته یک بار یک پروژه حوزه مترو را به بهره‌برداری می‌رسانیم، هزینه اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی امروز و در مراسم افتتاح دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهردار و مدیران شهری برگزار شد، افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف چند ماه آینده تمامی پروژه‌هایی که نیازمند تامین تجهیزات است و تاسیسات پیچیده‌ای دارد، به اتمام برسانیم.


وی با بیان اینکه کلان پروژه خطوط ریلی مشهد آن قدر بزرگ است که اجزای آن شاید به چشم نیاید، اظهارکرد: هرکدام اجزای پروژه‌های خطوط ریلی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه بر هستند، یکی از این پروژه‌ها که به اندازه یک پروژه بزرگ مهم است، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی بود که امروز، افتتاح شد.


وی تصریح کرد: ما باید الگویی برای سالم سازی فضا برای افراد دارای معلولیت و تسهیل دسترسی ایجاد کنیم که این اتفاق و الگو سازی در این ایستگاه رخ داده و در تمام ایستگاه‌های خط سه مد نظر قرار خواهد گرفت.
کلائی با اشاره به اینکه تاکید ما بر حمل ونقل ریلی است، خاطرنشان کرد: درست است که هزینه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و تامین تجهیزات با وجود تحریم‌ها نیز مشکل شده است، اما انشاالله این حوزه را با سرعت بالا پیش خواهیم برد، دراین مسیر قول‌های مساعدی را برای تامین مالی بیرونی گرفته ایم که این موضوع هم می‌تواند کمکی برای پیشبرد پروژه باشد.


شهردارمشهد ادامه داد: موضوعاتی مبنی بر اینکه انتقال دستگاه حفار به خط چهار و حفاری تونل این خط به پایان این دوره هم نمی‌رسد، از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که این موضوع کذب است و به طور قاطع اعلام می‌کنم به لطف خدا تا پایان سال فعالیت‌های یک سال و نیمه‌ای که برای ایجاد شفت چهار و زمینه‌های لازم برای حفر تونل انجام شده، به نتیجه خواهد رسید.


وی تصریح کرد: دستگاه حفار درهمین سال ۹۹ حفار تونل خط چهار را از منطقه مهر مادرکه محله کم برخورداری است و می‌تواند بخش زیادی از مناطق کم برخوردار را از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی به هم متصل کند، آغاز خواهد شد و ما بر این تصمیم مصمم هستیم و قول می‌دهیم که اینکار را به سرانجام برسانیم، لذا بی دلیل مردم را نا امید نکنید.


وی اضافه کرد: از این مساله مهم تر، تاکید بر استفاده از مدل‌های جدید حمل ونقل و تاکید بر پیاده مداری است.


کلائی گفت: به هرحال ما در آستانه سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید هستیم و نباید منفعلانه با این موضوع برخورد کنیم، همه مولفه‌ها نشان می‌دهد که شهر مشهد طی یک دهه آینده، شهری پیشتاز در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.


شهردار مشهد افزود: با توجه به این موضوع باید با کمک مردم گام‌هایی بزرگ را در تقویت و توسعه پیاده محوری برداریم که گام اول آن به رسمیت شمردن حق تقدم عابر پیاده است.


وی با بیان اینکه در این راستا طی یکسال گذشته، در ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز طرح حق تقدم عابر پیاده به نقطه مطلوبی رسیده ایم، اظهارکرد: البته هنوز تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله زیادی داریم، اما با ایجاد پیاده رو‌ها و پیاده راه ها، اصلاح تقاطع‌ها و مناسب سازی مسیر‌های گذر‌های عابر پیاده و ایمن سازی آن، گام بلندی برداشته شده است.


کلائی تصریح کرد: اکنون باید با مردم مشهد هم صدا شویم و تلاش کنیم این پروژه به سرانجام برسد؛ لذا شهروندان باید در کنار هم عبور از گذرگاه عابر پیاده و توقف پشت خطوط عابر را تمرین کنند.


وی ادامه داد: رعایت حق تقدم عابر پیاده باید در سال آینده اجباری شود و این خیلی ساده است، اگر شهروندان ما در گذرگاه‌های عابر پیاده به چراغ‌ها توجه و از خطوط عابر پیاده عبور کنند و خودرو‌ها نیز هنگام رسیدن به گذر عابر پیاده سرعت خود را کم کنند و متوقف شوند، این طرح محقق خواهد شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->