نصب بلندترین دکل تلسکوپی ایران در تقاطع آزادگان مشهد

  • کد خبر: ۵۳۷۷۹
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
نصب بلندترین دکل تلسکوپی ایران در تقاطع آزادگان مشهد
شهردار مشهد از نصب بلندترین دکل تلسکوپی انتقال برق کشور آن هم برای نخستین در ایران با ارتفاع ۶۰ متر در تقاطع چهارسطحی آزادگان خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد از نصب بلندترین دکل تلسکوپی انتقال برق کشور آن هم برای نخستین در ایران با ارتفاع ۶۰ متر در تقاطع چهارسطحی آزادگان خبر داد.
محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تا چند سال پیش تصورم این بود که اجرانشدن یا معطل‌ماندن بعضی پروژه‌ها در کشور ما به این دلیل است که پول یا اراده نیست، اما الآن نظرم عوض شده و مطمئنم مهم‌ترین علت بلاتکلیف‌ماندن غالب پروژه‌ها، مشکلات فنی یا بروکراتیک جوانب پروژه‌هاست که مدیر‌ها را می‌ترساند یا آن‌ها را بی‌انرژی می‌کند؛ امروز می‌خواهم یکی از این مصادیق را با شما در میان بگذارم.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما در عملیات اجرایی تقاطع چهارسطحی آزادگان مسئله معارض‌بودن شبکه برق بود که به‌هیچ‌وجه نمی‌گذاشت بتوانیم برای سطح چهارم تقاطع، کار‌های خود را انجام دهیم و رفع‌نکردن این معارض در زمان مقرر می‌توانست بی‌نهایت پروژه را با خطر جدی برق‌گرفتگی برای کارگران همراه کند؛ راه‌حلش هم واقعا در صنعت برق سخت و پیچیده بود و کسی زیر بار ریسک آن نمی‌رفت.
 
باید به‌جای دکل‌های ۲۵متری موجود که خودشان هم واقعا عظیم‌اند، دکل‌های تلسکوپی بالای ۵۰متر ساخته و نصب می‌شد که تا حالا در هیچ شهری این کار انجام نشده بود. تصمیم پرخطری از سوی همکاران ما و مجموعه شرکت برق گرفته شد و برای اولین بار در ایران مرتفع‌ترین دکل تلسکوپی انتقال برق کشور را در مشهد با ارتفاعی بیش از ۶۰متر نصب کردیم.
وی در ادامه نوشت: با توجه به راهبردی‌بودن مسیر پروژه تقاطع آزادگان، در واقع باید برق نیمی از شهر مشهد را برای چند ساعت قطع می‌کردیم، اما با همت پیمانکار پروژه، این اتفاق در ساعت کوتاهی از روز و فقط در منطقه پیرامون پروژه رخ داد که به‌واسطه این اتفاق هم از اهالی محل عذرخواهم.

شهردار مشهد در ادامه این پیام تأکید کرد: فارغ از ویژگی‌های فنی و بی‌رقیب این اقدام، آنچه برای خودم مهم است و از یادآوری‌اش حال خوبی پیدا می‌کنم، جسارتی است که در جوان‌های این شهر برای انجام کار‌های بزرگ وجود دارد؛ این جسارت باعث نوآوری می‌شود و این نوآوری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی کار‌های ماندگاری را به‌سرانجام می‌رساند. اگر قرار نبود تقاطع چهارسطحی در این شهر ساخته شود، شاید هیچ‌وقت اراده و همتی برای ساخت و نصب بزرگ‌ترین دکل تلسکوپی انتقال برق هم نبود.
وی در پایان تصریح کرد: ان‌شاءا... بتوانیم تا پایان سال با بهره‌برداری از ۳ سطح پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان، از بار ترافیکی ایجادشده در این منطقه کم کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->