معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

قبض کدام مشترکان گاز رایگان محاسبه می شود؟

  • کد خبر: ۵۳۷۸۰
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
قبض کدام مشترکان گاز رایگان محاسبه می شود؟
با اعلام مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، ۳۰۰ هزار مشترک در استان از ابتدای دی ماه مشمول تخفیف صددرصدی شدند. اما واحد‌های خالی، ویلا‌ها و باغ ویلا‌ها مشمول این مصوبه نیستند.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ با اعلام مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، ۳۰۰ هزار مشترک در استان از ابتدای دی ماه مشمول تخفیف صددرصدی شدند.
مصوبه رایگان شدن گاز و آب بها برای مشترکان کم مصرف نیمه‌های آذرماه و پس از حدس و گمان‌های مختلف و تأیید و تکذیب‌های چندباره از سوی مسئولان در هیئت دولت تصویب شد و معاون اول رئیس جمهور بیست و سوم همان ماه، جزئیات این مصوبه را به وزارت‌های نفت و نیرو برای تعیین جزئیات و اجرا ابلاغ کرد؛ مصوبه‌ای که دستور العمل اجرای آن، ابتدای دی ماه به مشهد رسید و آن طور که مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرده است، از اول همین ماه برای مشترکان اعمال خواهد شد.


کمتر از ۲۰۰ مترمکعب برای روز‌های سرد و ۴۵ مترمکعب در روز‌های گرم

براساس آن چیزی که دولت و وزارت نفت در دستورالعمل اجرایی رایگان شدن گاز بها اعلام کرده اند، میزان مصرف مترمکعب گاز در یک ماه برای هراقلیم در ایام سرد و گرم سال متفاوت خواهد بود. شهر‌های سرد تا معتدل کشور در اقلیم یک تا ۴ قرار می‌گیرند و شهر‌های گرمسیر مرکز تا جنوب کشور هم در اقلیم‌های ۴ و ۵ هستند. طبق اطلاعاتی که شرکت گاز پیش از این منتشر کرده است، روز‌های سرد سال از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین و روز‌های گرم از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه خراسان رضوی و شهر مشهد دارای اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ است، گفت: طبق آن چیزی که در دستورالعمل اجرایی این طرح به ما ابلاغ شده است، اگر مصرف گاز هرمشترکی که در این ۳ اقلیم زندگی می‌کند، در ماه ۲۰۰ متر‌مکعب یا کمتر از آن باشد، مشمول تخفیف صددرصدی خواهد شد و مبلغی برای گازب‌ها پرداخت نخواهد کرد. این البته مربوط به روز‌های سرد سال است و در ایام گرم و در همه اقلیم‌ها این تخفیف شامل حال کسانی می‌شود که مصرفشان ۴۵ مترمکعب و کمتر باشد. این مصوبه از ابتدای دی ماه برای کسانی که شامل این قانون شوند، اجرا خواهد شد.


فقط سکونتگاه‌های دائمی

حسن افتخاری با تأکید بر این مسئله که مصوبه فعلی دولت ویژه سکونتگاه‌های دائم در حال بهره برداری است، اظهار کرد: گازب‌ها در سکونتگاه‌های دائمی شهری، روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری در صورت قرار گرفتن در زمره مشترکان کم مصرف رایگان خواهد شد. واحد‌های خالی از سکنه، سکونتگاه‌های غیردائم، مثل ویلا‌ها و باغ ویلاها، مشمول این مصوبه نخواهند شد.


برای ۳۰۰ هزار مشترک خراسان رضوی

شرکت گاز خراسان رضوی براساس آخرین آمار‌های منتشرشده حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک دارد و افتخاری در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از این مشترکان جزو کم مصرف‌ها هستند و گازبهایشان رایگان خواهد شد، گفت: پیش بینی ما با در نظرگرفتن مصرف مشترکان در سال گذشته این است که حدود ۳۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی، هیچ مبلغی به عنوان گازب‌ها پرداخت نخواهند کرد.


مصوبه شورای اقتصاد برای نقره داغ کردن پرمصرف‌ها

آن طور که معاون اول رئیس جمهور درباره رایگان شدن بهای گاز به وزارت نفت ابلاغ کرده، قرار است مشترکان پرمصرف جریمه شوند و مبلغی مازاد بر آن چیزی که بر روی قبضشان درج شده است، بپردازند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه از اداره گاز به پرمصرف‌ها برای اصلاح شیوه مصرف اطلاع رسانی خواهد شد، بیان کرد: گازب‌های مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ تغییری نخواهد کرد، اما پرمصرف ها، یعنی کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، فقط ۶ ماه فرصت دارند که مصرفشان را کاهش بدهند، در غیراین صورت و براساس مصوبه هیئت دولت، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش خواهد یافت؛ البته در این مدت راهکار‌های کاهش مصرف به آن‌ها ارائه می‌شود.
 
گاز رایگان برای ۳۰۰ هزار مشترک استان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->