معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

فیلم «فراماشین»، هشدار درباره آینده هوش مصنوعی

  • کد خبر: ۵۴۱۵۵
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
فیلم «فراماشین»، هشدار درباره آینده هوش مصنوعی
فیلم فراماشین (Ex Machina) یک تریلر روان شناسی درباره برنامه نویس جوانی است که انتخاب شده است به عنوان عضو انسانی در آزمایش تورینگ شرکت کند. این آزمایش برای تعیین توانایی‌ها و حس آگاهی یک روبات جدید هوش مصنوعی است.
شهرآرانیوز - فیلم فراماشین (Ex Machina) یک تریلر روان شناسی درباره برنامه نویس جوانی است که انتخاب شده است به عنوان عضو انسانی در آزمایش تورینگ شرکت کند. این آزمایش برای تعیین توانایی‌ها و حس آگاهی یک روبات جدید هوش مصنوعی است.
 
هوش مصنوعی از زمان مطرح شدن همواره یکی از سوژه‌های جذاب سینما بوده است. در دهه‌های اخیر نیز آثار بسیاری بوده اند که با محوریت هوش مصنوعی ساخته شده و به سینما آمده اند، اما این فیلم نامزد جایزه اسکار توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین‌ها معرفی کند. در داستان این فیلم، «کلب» برنامه نویس جوانی است که به تازگی در یک مسابقه، برنده سفر یک هفته‌ای به منزل متخصص فرایند CEO به نام «ناتان» شده است. کلب که به شدت از این اتفاق خوشحال است و این ملاقات را افتخاری برای خود و حرفه اش می‌داند، پس از رسیدن به ویلای ناتان متوجه می‌شود برخلاف انتظارش، برای انجام آزمایشی به این ویلا آورده شده است. ناتان در این ویلا موفق به طراحی روباتی به نام «آوا» شده است که از هوش مصنوعی فوق العاده‌ای برخوردار است. کلب نیز باید با روبات ساخته ناتان ارتباط برقرار کند.
 
مهم‌ترین و در واقع جذاب‌ترین لحظات فیلم که از ابتدا انتظارش را داشت، تقابل میان هوش واقعی و هوش مصنوعی است که در اینجا در قالب ۲ شخصیت کلب و آوا به تصویر کشیده شده است. کلب که وظیفه بررسی هوش مصنوعی این ربات را برعهده دارد، رفته رفته به دلیل هوش بالای آوا و تجزیه و تحلیل او از موقعیت، احساس عجیبی پیدا می‌کند و تصمیم‌هایی می‌گیرد که پیش بینی نشده هستند. تقابل میان کلب و آوا و دیالوگ‌هایی که در واقع بین یک هوش واقعی و هوش مصنوعی رد و بدل می‌شود جذاب‌ترین بخش فیلم را تشکیل می‌دهد. این دیالوگ‌ها با در نظر گرفتن ریزترین مسائل در حوزه روان شناسی در فیلم نامه گنجانده شده است.
 
 
فیلم «فراماشین»، هشدار درباره آینده هوش مصنوعی
 
 
«فراماشین» پس از معرفی شخصیت‌ها و مقدمه داستان، رفته رفته به سراغ مطرح کردن مباحث فلسفی در ارتباط با هوش مصنوعی، خلق و استفاده از آن می‌رود. یکی از مواردی که اغلب کارشناسان همواره نگرانی خود را درباره آن ابراز می‌کنند، میزان پیشروی بشر در طراحی پیشرفته‌تر هوش مصنوعی است که در نهایت، این نگرانی را به وجود می‌آورد که آیا زمانی هم فرا می‌رسد که هوش مصنوعی به حدی پیشرفته باشد که بتواند خود، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند و تصمیمی بر خلاف نظر انسان‌ها بگیرد یا خیر.
 
این فیلم روز نه چندان دوری را هشدار می‌دهد که نتوان روبات‌ها را از انسان‌ها تشخیص داد و همین مسئله باعث بروز مسائل قابل بحث اخلاقی می‌شود. پرسشی که این فیلم مطرح می‌کند آن است که فناوری تا کجا باید ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه شرکت‌ها با سرعت زیاد در حال توسعه هر چه بهتر AI در زندگی واقعی هستند، این‌ها همه مسائلی هستند که باید پیش از گسترده‌تر شدن نقش فناوری در دنیای ما درباره آن‌ها فکر شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->