ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی

  • کد خبر: ۵۱۳۰۱
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی
جهان امروز، بیش از پیش با پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی به میدان تحول، وارد شده است و هرآنچه مربوط به نوآوری هاست، اعم از استارت آپ‌ها تا شرکت‌های دارای قدرت در عرصه اقتصاد جهانی را دربر گرفته است.
ترجمه سینا تفنگچی | مدرس علوم ارتباطات دانشگاه پیام نور - شهرآرانیوز - جهان امروز، بیش از پیش با پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی به میدان تحول، وارد شده است و هرآنچه مربوط به نوآوری هاست، اعم از استارت آپ‌ها تا شرکت‌های دارای قدرت در عرصه اقتصاد جهانی را دربر گرفته است، از این رو باید توجه کرد تقریبا هر شغلی که هم اکنون با نیروی انسانی انجام شدنی است، از کشاورزی و رانندگی گرفته تا نمایندگی‌های تجاری سازمان در هر گوشه از کره خاکی، تنها طی چند دهه آینده با یک روبات، انجام شدنی خواهد بود.

 

ایالات متحده آمریکا: هوش مصنوعی؛ پیشرانی برای افزایش بهره وری

 

آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی

 

طبق پیش بینی‌های Accenture، ایالات متحده آمریکا، کشوری خواهد بود که با افزایش بهره وری ۳۵ درصدی نیروی کار تا سال ۲۰۳۵ به ادامه فعالیت خواهد پرداخت که این به معنای افزایش نرخ سودآوری متوسط ۳۸ درصدی در ۱۶ صنعت آن خواهد بود. هم اکنون در آمریکای شمالی، موسسات فناوری مشغول توسعه فناوری در زمینه کشاورزی هستند، زیرا معتقدند این حرفه که یکی از روش‌های معیشتی بشر است، نیازمند تغییر وتحول درخورتوجهی است و اینک هوش مصنوعی باید ابزاری باشد برای تغذیه کردن از زمین پهناور، از این روست که برخی شرکت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، فرایند برداشت مستقل میوه را آغاز کرده اند و در ایالت جورجیا نیز روبات‌هایی برای تشخیص بیماری قارچی سویا به کار گرفته شده اند.

 

آسیا: هوش مصنوعی و مهاجرت شغلی

 

آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی

 
در دهه گذشته، آمریکایی‌ها درباره مهاجرت مشاغل به آسیا، بحث‌های داغی داشته اند. با این حال، آیا ما شاهد ادامه اشتغال کارگران در آسیا خواهیم بود یا روبات‌ها سرتاسر گیتی را درخواهند نوردید؟

هند هم اینک دارای صنعت برون سپاری ۱۴۳ میلیارد دلاری است که بر این اساس، توانسته است میلیون‌ها نفر را به کار بگیرد، با این حال آن‌ها از هم اکنون اتوماسیونی برای جایگزینی روبات‌ها با نیروی انسانی به راه انداخته اند. چین هم که اساسا سودای رهبری جهانی در زمینه هوش مصنوعی را در سر می‌پروراند، هم اکنون با انتشار مقاله در ۲۸ کشور برجسته اتحادیه اروپا درحال قدرت نمایی علمی خود در این زمینه است. چین هم اکنون نیز به عنوان کشوری بلامنازع در حوزه تشخیص صدا و چهره، مشغول فعالیت است و براساس اندیشه خویش، از «مرکز نوآوری هوش مصنوعی» خود برای دستیابی به جایگاه حاکمیتی ذکرشده تا سال ۲۰۳۰ رونمایی کرده است.

 
آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی
 

*اروپا: بهره مندی از هوش مصنوعی برای راه حل‌های پزشکی

 

آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی

 

از سال ۲۰۱۷، بسیاری از متخصصان صنعت بهداشت در سراسر اروپا بر روی AI تمرکز کردند و موفق شدند در پیش بینی مشکلات رایج پزشکی همچون سکته، از آن به منظور شناسایی و برطرف کردن مشکل، بهره‌مند شوند. آن شوماخر (Anne Schumacher)، مدیر برند UBM، در این باره ابراز کرده است: اساسا هوش مصنوعی، چشم انداز آینده صنعت پزشکی خواهد بود و لازم است نوآوری‌ها در این زمینه بیشتر شود.

 

روسیه: سودای سلطه گری با هوش مصنوعی؟

یک رهبر سیاسی جمله به غایت عمیقی را درباره هوش مصنوعی گفته است؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که «هوش مصنوعی آینده است، نه تنها برای روسیه بلکه برای همه بشریت.» او همچنین گفته است: «هرکس در این حوزه رهبر شود، فرمانروای جهان خواهد شد و بسیار نامطلوب خواهد بود اگر کسی یک موقعیت انحصارطلب را به دست آورد». این سخنان درکنار اینکه شرکت فناوری روسی Yandex محبوب‌ترین موتور جست وجو را در روسیه اداره می‌کند و «آلیس» درمقابل «الکسا» راه اندازی شده و به عنوان یک دستیار دیجیتالی که دارای سطح گفتاری تقریبا برابر با انسان است معرفی شده است، تصوراتی را در ذهن ایجاد می‌کند که روسیه به دنبال ایجاد یک موقعیت برای انحصارطلبی است.

 

قسمت تاریک هوش مصنوعی

در پشت مسابقه تسلط بر چشم انداز هوش مصنوعی، بحثی درباره تعهدات اخلاقی سازندگان هوش مصنوعی وجود داشته است (و احتمالا همیشه نیز وجود خواهد داشت). چنین بحث‌هایی درباره موضوعاتی، چون نژادپرستی و اخلاق برون سپاری در هوش مصنوعی، بیشتر محل بررسی شده است و بد آن است که الگوریتم‌های مغرضانه و حتی کاملا نژادپرستانه‌ای کشف شده است و بر این اساس، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که باتوجه به چنین تفکراتی ازسوی سازندگان، چطور می‌توانیم به روبات‌ها اعتماد کنیم تا آن‌ها بیایند و به جای انسان، مشغول عملیاتی کردن تصمیم‌ها شوند؟
 
 
* دکتر مارک ون رایمنام |عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات بلاکچین کانادا
 
 
آینده هوش مصنوعی: یک چشم انداز جهانی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->