حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

مجتبی جباری: لیگ بدون مربی و بازیکن خارجی آماتور است

  • کد خبر: ۵۴۲۰۰
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
مجتبی جباری: لیگ بدون مربی و بازیکن خارجی آماتور است
مجتبی جباری، ستاره سابق باشگاه استقلال بر این باور است که لیگ بدون حضور مربیان و بازیکنان خارجی هرگز نمی‌تواند لقب حرفه‌ای را با خود یدک بکشد.

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، مجتبی جباری، ستاره سابق باشگاه استقلال درباره حذف مربیان خارجی از فوتبال ایران حرف های جالبی به زبان آورده است. جباری می گوید:« حذف مربیان خارجی از فوتبال ایران پاک کردن صورت مسئله است. درفوتبال حرفه ای چنین تصمیم هایی هیچ معنی و مفهومی ندارد. فوتبال زیر نظر فیفا برگزار می شود و یک ورزش کاملا آزاد است و ما هم باید خود را ملزم به اجرای قوانین فیفا بدانیم. فوتبال ساختار و نظام مستقل به خود را دارد وسیاست را نباید در آن دخالت داد. فوتبال ما نباید به خاطر برخی  مدیران ناکارآمد مربیان خارجی اش را از دست می داد. کل فوتبال ایران را به خاطر اشتباه چند مدیر که فوت و فن قرارداد بستن با مربی خارجی را بلند نبودند زیر سوال برده اند. فوتبال در همه جای دنیا براساس تعامل بنا شده است. مگر می شود در فوتبال را بست و گفت مربی و بازیکن خارجی ممنوع؟! این تصمیم باعث شد تا فوتبال ما از جایگاه حرفه ای خود به آماتور تنزل پیدا کند. عجیب است که مدیران درمقابل این تصمیم سکوت کردند و اجازه دادند قانون منع به کار گیری مربیان خارجی اجرا شود. سکوت درمقابل این تصمیم عدم توانایی مدیران را نشان می دهد. من این تصمیم ها را غیرفوتبالی و خارج از دایره حرفه ای فوتبال می دانم.»

جباری درباره حضور مربیان جوان نیز این نظرات را دارد:« حضور جوان های با دانش به فوتبال کمک می کند به شرط آنکه تعامل کند وحوصله مطالعه داشته باشد وبتواند مدل های جدید را وارد فوتبال کند. رفتار متفاوتی را در بین جوان های تازه وارد به عرصه مربیگری ندیدم، نه نوع گویش خاصی و نه از لحاظ فنی فوتبال متفاوتی که مبتنی برایده های نو باشد. البته این حرف من به این معنا نیست که با ورود مربیان جوان به فوتبال ایران مخالفم. هرگز این طور نیست. اما جوانی باید همراه با تغییر وتحول اساسی باشد. ورود بی موقع برخی جوان ها به دایره مربیگری در سطح اول فوتبال ایران باعث می شود خیلی ها شانس خود را برای مربیگری در آینده از دست بدهند. من فکر می کنم بعضی ها نه تنها کمکی به اعتماد سازی برای میدان دادن بیشتر به جوان ها نکردند بلکه به نسل مربیان جوان ما لطمه های بسیاری هم وارد کردند ونگاه ها را نسبت به نسل ما عوض کرده اند. این افراد در ورود خود به فوتبال عجله کرده اند وشاید هم انعطاف پذیر نبوده اند. به هرحال دوران بازی با دوران فوتبال متقاوت است وباید به آن توجه ویژه داشت چون ادامه این روند باعث زمین خوردن فوتبال ما می شود.»

جباری ادامه داد:« یکی از دلایلی که باعث شده من نشستن پای درس را جدی بگیرم همین موضوع است که می بینیم جوان ها نتوانسته اند تغییری شگرف درفوتبال ما ایجاد کنند. من دراین مقطع احساس کردم حضور دراین کلاس ها به سودم خواهد. فوتبال ما نیاز به افرادی دارد که دانش فوق العاده ای داشته باشند تا سطح آن را بالا تر ببرند. نمی دانم چرا بعضی ها خودشان را از آموختن بی نیاز می بینند درحالی که همه ما باید خودمان را موظف به یادگیری بیشتر بدانیم. بعضی ها فکر می کنند خیلی درفوتبال می دانند  وخیلی مهم هستند اما عملا چیزی برای ارائه ندارند. آن ها دارند اشتباه فکر می کنند نقشه راه را گم کرده اند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->