تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان
سرخط خبرها

معاف بودن افغانستانی‌ها از اهدای خون در مشهد دلایل فنی دارد

  • کد خبر: ۵۴۲۱۶
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
معاف بودن افغانستانی‌ها از اهدای خون در مشهد دلایل فنی دارد
معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: معاف‌بودن اتباع خارجی از اهدای خون مبتنی بر دستور‌العمل سازمان انتقال خون کشور است که طبق شاخص‌های بین‌المللی تهیه شده و ارتباطی با کرونا و شیوع بیماری ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی حسنی درباره علت اینکه اتباع بیگانه و به‌ویژه افغانستانی‌ها نمی‌توانند در ایران خون اهدا کنند، اظهار کرد: این مسئله طبق یک مقررات بین‌المللی بوده و تنها مختص ایران و انتقال خون ایران نیست و دلایل فنی دارد.

 

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه احتمال تردد اتباع با کشور خود وجود دارد، گفت: ما نمی‌دانیم مناسبات اجتماعی و پزشکی آن کشور چگونه است و چگونه رعایت و کنترل می‌شود و ممکن است فرد در این ترددها با رفتارهای خواسته و ناخواسته مواجه شوند که سلامت خود را به خطر بیندازد به همین دلیل از اتباع خارجی اهدا خون صورت نمی‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: معاف‌بودن اتباع از اهدای خون مبتنی بر دستور‌العمل سازمان انتقال خون کشور است که طبق شاخص‌های بین‌المللی تهیه شده و ارتباطی با کرونا و شیوع بیماری ندارد.

 

حسنی درباره امکان آزمایش پزشکی پیش از اهدای خون نیز این‌طور توضیح داد: در هیچ کجای دنیا اهدای خون منوط به انجام آزمایشات قبلی نیست بلکه منوط به مرحله پزشکی و مبتنی بر مصاحبه و معاینه است که در سازمان انتقال خون آن خون آزمایش می‌شود و اگر سالم بود مصرف می‌شود.

 

اگر یک مشهدی به مناطق خاصی از سیستان و بلوچستان سفر کند، یک سال از انتقال خون معاف است

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حتی اگر اتباع ایران هم به مناطقی سفر کنند که یک بیماری در آنجا شیوع دارد از آن‌ها خون نمی‎گیریم، به‌طور مثال اگر افرادی از مشهد به مناطق خاصی از سیستان و بلوچستان سفر کنند و برگردند یک سال از انتقال خون معاف هستند.

 

وی در توضیح این بخش گفت: بحث اتباع مدنظر نیست بلکه تردد مد نظر است و چون اتباع خارجی بیشتر در معرض تردد خارج از کشور هستند و ما نمی‎توانیم آن‌ها را از هم تمییز بدهیم این دستورالعمل‌ها گذاشته شده است و این مسئله فنی است و به شخصیت و شرایط اجتماعی و فردی اتباع ارتباطی ندارد.

 

منبع: مشهد فوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->