پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت

  • کد خبر: ۵۴۶۳۶
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت
موج اخیر افزایش قیمت بیت کوین ماه اکتبر گذشته آغاز شد. قیمت این ارز دیجیتال دو روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرده بود. اما امروز هر بیت کوین به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۲ دلار معامله شد.
به گزارش شهرآرانیوز، قیمت بیت کوین، نخستین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی جهان روز شنبه برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت.

هر بیت کوین ساعت ۱۴ بعدازظهر روز شنبه به وقت اروپای مرکزی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۲ دلار معامله شد. این در حالی است که بهای بیت کوین روز ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) برای اولین بار از ۲۰ هزار دلار فراتر رفته بود.

قیمت نخستین ارز رمزنگاری شده جهان دو روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرده بود. موج اخیر افزایش قیمت بیت کوین ماه اکتبر گذشته به دنبال راه اندازی امکان خرید و فروش بیت کوین و همچنین امکان پرداخت با این ارز مجازی از سوی «پی پل» (PayPal)، شرکت آمریکایی فعال در زمینه تجارت الکترونیک آغاز شد.

این در حالی است که بسیاری از صندوق‌های سرمایه گذاری که تاکنون رویکردی محتاطانه در برابر بیت کوین اتخاذ کرده بودند نیز اکنون به خرید این ارز دیجیتالی روی آورده‌اند.
 
از سیاست حمایتی بانک‌های مرکزی در برابر بحران شیوع کرونا که منجر به افزایش نقدینگی شده است به عنوان یکی از دلایل رونق بیت کوین یاد می‌شود. بانک آمریکایی «جی پی مورگان» مانند بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی و بانکداری در این کشور به سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال روی آورده است. این بانک اخیرا درباره موج سرمایه گذاری در بیت کوین اعلام کرد که «استفاده سرمایه گذار‌های سنتی از بیت کوین تازه آغاز شده است.»

سرمایه گذاری در بیت کوین در حالی که نرخ بهره پائین است به بسیاری از سرمایه گذاران امکان می‌دهد تا محل سرمایه گذاری‌های خود را متنوع‌تر کنند. این در حالی است که قیمت بیت کوین از ماه مارس گذشته (همزمان با موج اول شیوع کرونا در کشور‌های غربی) نسبت به بسیاری از شاخص‌های بورس از جمله شاخص «اس اند پی ۵۰۰» (S&P ۵۰۰) که شامل سهام‌های برتر از جمله سهام شرکت‌هایی همچون اپل، توئیتر و نتفلیکس می‌شود نوسان کمتری داشته است.

با این حال سرمایه گذاری در بیت کوین همچنان در مقایسه با خرید طلا پرخطرتر محسوب می‌شود.

نتیجه یک نظرسنجی از سرمایه گذاران در پایان سال ۲۰۲۰ نشان داده بود که بیت کوین به یکی از سه محل اصلی سرمایه گذاری تبدیل شده است.
 
منبع: یورونیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->