۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
سرخط خبرها

شاهراه‌های تحکیم ارتباط زوج‎های جوان

  • کد خبر: ۵۴۶۷۰
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
شاهراه‌های تحکیم ارتباط زوج‎های جوان
طاهر علیزاده - مشاور و روان‌شناس
ازدواج دختر و پسر، پیوند دو نفر نیست؛ بلکه پیوند دو خانواده است. زمانی که طرفین ازدواج می‌کنند، دو نوع فرهنگ و آداب و رسوم خانوادگی به هم پیوند می‌خورد. ازدواج دو عضو از دو خانواده مستقل که قوانینشان نیز با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد، می‌تواند مشکلاتی را هم برای خانواده تازه‌تأسیس و هم خانواده‌های هر یک از طرفین ایجاد کند. از‌این‌رو یادگیری مهم‌ترین اصول ارتباطی بین زوجین و خانواده‌ها از اهمیت بسیار برخوردار است.

از مهم‌ترین اصول ارتباطی بین زوجین و خانواده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
رعایت حریم و مرز‌ها در حین داشتن صمیمیت: در اولین مرحله باید با نقش جدید خود و همچنین با وظایفی که در خانواده همسر داریم بیشتر آشنا شویم. باید به سلسله‌مراتب قدرت در خانواده‌ها احترام بگذاریم و به‌جای تلاش برای تغییر ساختار قدرت، به همان شکل قبلی آن را بپذیریم. توجه به قواعد و ساختار‌های خانواده همسر به‌معنی فاصله‌گیری نیست؛ بلکه به‌معنای ایجاد فضای صمیمی در چهارچوب قوانین خانواده همسر است.

حفظ رفتار و منش مؤدبانه: باید به این نکته توجه کرد که هم‌زمان با افزایش صمیمیت و کم‌کردن فاصله‌ها، ارتباط محترمانه و مؤدبانه، زمینه تمام رابطه‌ها باشد. برخی افراد صمیمیت را با بی‌ادبی اشتباه می‌گیرند و پس از مدت کوتاهی این موضوع، زمینه‌ساز اختلاف‌های خانوادگی می‌شود.
پذیرش شخصیت اعضا به همان شکل قبل: برخی افراد با ورود به خانواده همسر وسوسه می‌شوند بعضی از ویژگی‌ها و خصلت‌های خانواده همسر را تغییر دهند که به‌طور طبیعی، این کار عواقبی منفی به‌دنبال دارد.
هنر گوش‌دادن، بدون نصیحت و قضاوت‌های ضروری: گاهی ممکن است یکی از اعضای خانواده تصمیم بگیرد با شما صحبت کند. اگر بتوانید به‌شکل فعالانه گوش دهید و از نصیحت و راه‌حل‌های شتاب‌زده اجتناب کنید، به عضو صمیمی و قابل اعتماد خانواده تبدیل می‌شوید.

پرهیز از مداخله در مسائل خانواده و حفظ رازداری: تا حد امکان زمان بروز اختلاف در خانواده همسر مداخله نکنید و علاوه‌برآن وقتی خانواده همسر، شما را به‌عنوان یک عضو جدید می‌پذیرد، صحبت‌های شخصی داخل خانواده را به بیرون انتقال ندهید و از مطرح‌کردن آن با دیگران حتی خانواده خود پرهیز کنید (فقط در‌صورتی‌که ضرورت عقلانی وجود داشته باشد).
توجه به اولویت‌ها: به عنوان یک اصل همیشه به یاد داشته باشید که خانواده فعلی شما، خانواده همسر و فرزندانتان باید اولویت اصلی در زندگی شما باشند.

پرهیز از بحث‌هایی که پتانسیل اختلاف دارند: اگر فکر می‌کنید درباره موضوع خاصی با خانواده همسر اختلاف نظر دارید، از بحث‌هایی که منجر به اختلاف می‌شود به‌طور کامل پرهیز کنید.
پرهیز از ائتلاف در خانواده همسر: برخی مواقع به‌شکل ناخواسته و بدون آگاهی در اختلاف‌های خانوادگی همسر، ممکن است از شخص خاصی حمایت کنید. سعی کنید در اختلاف‌های درون خانوادگی همسر خود، فاصله را رعایت کنید و در‌صورت نیاز با رعایت اصل بی‌طرفی، کمک‌کننده باشید.
مدیریت میزان حضور در خانواده همسر: سعی کنید میزان حضور در خانواده همسر را طوری تنظیم کنید که صمیمیت و حریم خصوصی خانواده همسر حفظ شود.

ظرفیت حل مسئله به جای فاصله‌گیری و قطع ارتباط: اگر با یکی از اعضای خانواده همسر خود به مشکل برخوردید، به‌جای نشان‌دادن مشکل به همسرتان و تهدید به قطع رابطه، سعی کنید با رویکرد راه‌حل‌محور و کاهش تنش، این مشکل را برطرف کنید. حتی اگر این اختلاف حل نشد، نباید این دیدگاه نامناسب را به همسر و سایر اعضای خانواده او نسبت دهید.
اگر بتوانید در برخورد و ارتباط با خانواده همسر، بین دو مؤلفه احترام و حریم خصوصی تعادل برقرار و به اصول ذکر‌شده توجه کنید، نتایج مثبتی را در خانواده‌ها مشاهده می‌کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->