برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد
سرخط خبرها

درباره احتمال نامزدی علی لاریجانی

  • کد خبر: ۵۵۱۲۸
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
درباره احتمال نامزدی علی لاریجانی
با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم، گمانه‌زنی‌ها درباره حضور چهره‌های سیاسی مطرح جدی‌تر می‌شود. یکی از کاندیدا‌های بالقوه ۱۴۰۰، بدون شک علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس، است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم، گمانه‌زنی‌ها درباره حضور چهره‌های سیاسی مطرح جدی‌تر می‌شود. یکی از کاندیدا‌های بالقوه ۱۴۰۰، بدون شک علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس، است؛ چهره‌ای که برخی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو به او روی خوش نشان می‌دهند و خواستار تکرار انتخابات ۹۲ و ۹۶ با محوریت او هستند؛ یعنی اجماع همه نیرو‌های اصلاح‌طلب، اصولگرایان میانه‌رو و اعتدالگرایان روی یک نامزد انتخاباتی. اما شواهد موجود و تجربه کارنامه سیاسی لاریجانی نشان می‌دهد که او بی‌گدار به آب نمی‌زند و برای حضور در انتخابات به دنبال شرایطی مناسب و ازپیش‌آماده است. درنتیجه در شرایط کنونی، تنها می‌توان از احتمال حضور او در انتخابات سال آینده سخن گفت.


«بزرگان» از لاریجانی دعوت کنند، کاندیدای ۱۴۰۰ می‌شود

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس در گفتگو با ایسنا، با اشاره به احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «باتوجه‌به شرایط جهانی و به‌خصوص با توجه به شناختی که از لاریجانی دارم و همچنین گفتگو‌هایی که در این چند سال به‌طور پراکنده در این زمینه با وی داشته‌ام، درصورتی‌که گروه‌های مرجع، بزرگان مذهبی، ملت و دلسوزان نظام و کیان انقلاب از او برای حضور در این امر فوق العاده مشکل و خطیر درخواستی داشته باشند، برخلاف میل باطنی‌اش، به خاطر منافع ملت وارد انتخابات خواهد شد.
 
به نظرم او هم از لحاظ فردی شایستگی لازم را دارد و هم شناخت کافی از ظرفیت‌های کشور در او دیده می‌شود. البته باید تأکید کنم که لاریجانی در راستای پاسخ دادن به مطالبات اصلی مردم و چنانچه دعوتی از او انجام شود و موردحمایت جناح‌های کشور قرار گیرد، کاندیداتوری را خواهد پذیرفت. وظیفه اطرافیان راستین او، این است که محترمانه همه افراد پرنفوذ جناح‌های سیاسی چپ و راست را هم برای دعوت از وی جهت کاندیداتوری و هم تبیین ضرورت این حضور در مقطع فعلی ترغیب کنند.»


ترکیب «لاریجانی-ظریف»، ترکیبی طلایی برای ۱۴۰۰ است

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تربت جام و تایباد در مجلس، نیز درباره احتمال حضور لاریجانی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به ایسنا گفت: «احتمال می‌دهم گزینه‌ای که درنهایت مورد اجماع اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو قرار می‌گیرد، علی لاریجانی خواهد بود.
 
لاریجانی برخلاف برخی دیگر از چهره‌های سیاسی، دارای نوعی محافظه‌کاری ویژه است، لذا من بعید می‌دانم او تا زمانی‌که مورد اجماع اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو قرار گیرد، به راحتی پا در عرصه انتخابات بگذارد.» وی افزود: «اگر ما فرض کنیم که آقای لاریجانی مورداجماع اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو قرار گیرد و در انتخابات حضور پیدا کند و پیروز هم شود، به عقیده من ترکیب ریاست جمهوری آقای لاریجانی و وزارت امور خارجه آقای ظریف یک ترکیب طلایی خواهد بود. اما اینکه آیا همه این فرضیات محقق شود یا خیر، هنوز مشخص نیست.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->