خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سقوط به تله ۱۰۱ ساله پانزی

  • کد خبر: ۵۵۲۶۲
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
سقوط به تله ۱۰۱ ساله پانزی
پس از افزایش زیاد قیمت ارزرمز‌ها به‌ویژه بیت‌کوین، کلاهبرداران با روش‌های متعددی در کمین افراد زودباور نشسته و با پهن کردن دام‌های خود سرمایه‌های افراد را به یغما می‌برند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه است که سودش را از همان پول سرمایه‌گذاری شده یا پول سرمایه‌گذاران بعدی پرداخت می‌کند و بدون هیچ اقدام اقتصادی این چرخه تا ابد ادامه می‌یابد. در ترفند پانزی معمولا سرمایه‌گذاران جدید را با وعده سود‌هایی که دیگر سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌توانند تضمین کنند اغوا می‌کنند.
 
این سود‌ها به‌طور غیرعادی بالا و در کوتاه مدت به طور غیرعادی ثابت و بادوام هستند. اسم این سیستم سودجویانه بر اساس اسم چارلز پانزی که برای استفاده از این ترفند در سال ۱۹۲۰بدنام شد، انتخاب شده‌است. پانزی این سیستم را اختراع نکرده بود، اما عملیات او چنان پولی را به خود جذب کرد که اولین مورد در سرتاسر ایالات متحده شناخته شد. حال پس از گذشت ۱۰۱ سال از آغاز بازی متقلبانه پانزی، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به افزایش کلاهبرداری‌ها با این شگرد هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ جواد جهانشیری درباره شیادی‌های جدید به نام سرمایه‌گذاری در مشهد و استان، بیان کرد: پس از افزایش زیاد قیمت ارزرمز‌ها به‌ویژه بیت‌کوین، کلاهبرداران با روش‌های متعددی در کمین افراد زودباور نشسته و با پهن کردن دام‌های خود سرمایه‌های افراد را به یغما می‌برند.

وی ادامه داد: حجم چشمگیری از وقوع کلاهبرداری‌ها معروف به پانزی و تشکیل تعداد زیادی از پرونده‌ها با موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه ارزرمز‌ها موجب بالاگرفتن خطر شیوع این کلاهبرداری در سطح جامعه شده است.


تطمیع قربانیان روش همه شیادان

جهانشیری گفت: قربانیان این کلاهبرداری که غالبا با دریافت سود‌های چند صددرصدی به‌ازای سرمایه‌گذاری ارزرمز‌ها بدون پرداخت کمترین مالیاتی تطمیع می‌شوند، اکنون در پلیس فتا به دنبال راه چاره‌ای برای بازگرداندن سرمایه اصلی خود هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد: کلاهبرداران با دنبال کردن افرادی که در صفحه خود مخاطبان و اخبار حوزه ارزرمز‌ها را پیگیری می‌کنند، به این افراد پیشنهاد‌های مالی داده و با کپی‌برداری از شرکت‌های معتبر فعال درحوزه ارزرمز‌ها از قربانی می‌خواهند با خرید ارزرمز و انتقال کیف پول دیجیتالی خود به آدرس اعلام شده در دوره زمانی کوتاهی، سود بالای سیصددرصدی را دریافت کنند و در ازای معرفی افراد دیگر نیز پورسانت بگیرند، همین پیشنهاد‌ها موجب شده تا قربانیان به طمع دریافت سود بالا سرمایه خود را از دست بدهند.


جانشینی جرائم ارزرمز‌ها به جای فیشینگ

این مقام مسئول افزود: در ده‌ماهه نخست امسال به ویژه در یک ماه اخیر شیب جرائم به سمت ارزرمز‌ها و کلاهبرداری پانزی خیز برداشته و جای پرونده‌های فیشینگ و رمز دوم را گرفته است.
جهانشیری گفت: متأسفانه قربانیان طرح‌های پانزی پس از یک یا دو دوره دریافت سود پول و جلب اعتمادشان به سایت مربوط به طمع دریافت سود بیشتر اقدام به سرمایه‌گذاری با ارقام بالا می‌کنند و بدین ترتیب آخرین مرحله از کلاهبرداری یا همان مسدود شدن سایت اتفاق می‌افتد و کلاهبرداران که مشخص نیست در کدام نقطه جغرافیایی درحال کلاهبرداری هستند به هدف خود می‌رسند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->