۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فیشینگ اطلاعات با پیامک جعلی

  • کد خبر: ۵۴۶۵۰
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
فیشینگ اطلاعات با پیامک جعلی
متهمی که کاربران سایت دیوار را در مشهد سرکیسه می‌کرد، سر بزنگاه به دام پلیس افتاد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز - درپی شکایت یکی از شهروندان مشهدی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت.
 
مأموران پلیس فتا در بررسی‌های ابتدایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد شاکی پرونده عکس‌هایی از خودرو پژو خود را برای فروش در سایت دیوار منتشر کرده است. دقایقی بعد پیامی را دریافت می‌کند با این عنوان که برای ثبت آگهی در سایت دیوار شاکی موظف است مبلغ ۲۰۰۰ تومان پرداخت کند. شاکی پرونده هم برای ثبت آگهی خود و برای فروش هرچه زودتر خودرواش بلافاصله روی لینک مورد نظر کلیک و اطلاعات حساب بانکی‌اش را در درگاه مورد نظر درج می‌کند و گزینه ارسال اطلاعاتش را می‌زند. از آن سو متهم یا متهمانی که این سایت بانکی جعلی را مدیریت می‌کردند پس از دریافت اطلاعات مال‌باخته بلافاصله اقدام به تخلیه حساب بانکی او می‌کنند.
 
مأموران اداره فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی پس از تکمیل بررسی‌های اولیه خود، با استفاده از شماره حسابی که مبلغ مورد نظر در آن واریز شده بود توانستند رد متهم این پرونده را در فضای سایبری بزنند.
 
با به دست آمدن این سرنخ، مجریان قانون با هماهنگی قضایی مرحله بعدی عملیات خود را آغاز کردند و سرانجام متهم را که مردی جوان و ساکن مشهد بود، شناسایی کردند. تیم عملیاتی پلیس فتا پس از ردزنی متهم به سراغ او رفتند و این فرد را در مخفیگاهش به دام انداختند.
 
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر جزئیات این پرونده به خبرنگار ما گفت: متهم دستگیر شده ابتدا حاضر به همکاری با مأموران ما نبود و جرم انتسابی‌اش را انکار می‌کرد. این فرد که فکر می‌کرد هیچ ردی از خود در فضای مجازی، برجا نگذاشته پس از انتقال به مرکز فرماندهی پلیس فتا در برابر مستندات و ادله دیجیتالی قرار گرفت و به ناچار لب به اعتراف باز کرد.
 
این مجرم سایبری ضمن قبول جرمش معترف شد که با ارسال پیامک به کاربران ناآگاه سایت‌های وسطه‌گر آن‌ها را فریب می‌داده و با این طرح که اگر شخص می‌خواهد آگهی‌اش در سایت قرار گیرد باید مبلغ ۲۰۰۰ تومان پرداخت کند، مال‌باختگان را به سایت بانکی جعلی خود می‌کشانده و بعد از دریافت اطلاعات حساب آن‌ها مبالغی را به صورت غیر مجاز برداشت می‌کرده است.
 
سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: متهم از حساب شاکی این پرونده ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برداشت کرده بود که پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
 
این مقام ارشد پلیس فتای استان با اشاره به گسترش این نوع از کلاهبرداری‌ها در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی مانند دیوار و شیپور به شهروندان و کاربران فضای سایبری توصیه کرد که به منظور پیشگیری از فیشینگ اطلاعات و هرگونه برداشت غیر مجاز کافی است شرایط درج آگهی در سایت را مطالعه سپس اقدام به درج آگهی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->