نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

مافی‌نژاد: به آینده بانوان خراسانی در داوری فوتبال خوش‌بینم

  • کد خبر: ۵۶۹۰۴
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مافی‌نژاد: به آینده بانوان خراسانی در داوری فوتبال خوش‌بینم
مافی‌نژاد از قضاوت کوبل سه‌نفری داوری استان در لیگ برتر فوتبال بانوان صحبت کرد و گفت: بسیار به آینده داوری بانوان خوش‌بینم و منتظر اتفاقات خوب بیشتری در این حوزه هستیم.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ از هفته گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان نباید به‌راحتی بگذریم یا آن را به فراموشی بسپاریم. خراسانی‌ها سال‌هاست حسرت داشتن تیم فوتبال بانوان را در دل دارند و بازیکنان این خطه برای رسیدن به رؤیا‌های فوتبالی خود راهی شهر‌های دیگر می‌شوند و حتی با پشتکار زیاد توانسته‌اند از دل شهری که جایی برای تمرین فوتبال دختران ندارند، به تیم‌های ملی برسند. اما این پایان راه نبوده است و عده دیگری از فوتبالی‌ها آرزو‌های خود را در مستطیل سبز با لباس قضاوت دنبال می‌کنند. فوتبالی‌ها نام انسیه خباز مافی‌نژاد را زیاد شنیده‌اند. داور باتجربه و پرسابقه مشهدی که حالا کاندیدای قضاوت در جام‌جهانی فوتبال زنان نیز شده است.
 
او با طی‌کردن مسیر موفقیت، حالا در تلاش است این مسیر را برای دیگر دختران علاقه‌مند به داوری هموار کند و حتی در این میان از اعتبار خود مایه می‌گذارد تا توجه و اعتماد کمیته داوران فدراسیون را جلب کند. اولین اتفاق بزرگ و خوب برای استان، چند روز پیش در اصفهان رقم خورد. جایی که دیدار ۲ تیم ذوب‌آهن اصفهان و همیاری آذربایجان‌غربی برگزار می‌شد و اعضای تیم داوری این دیدار از مشهد بودند. این برای اولین‌بار بود که ۳ داور از خراسان‌رضوی برای قضاوت یک دیدار انتخاب می‌شوند و نشان‌دهنده اعتماد فدراسیون به توانایی‌های مشهدی‌ها بود.
 
تیم داوری خراسانی شامل مهسا محمدجانی داور وسط، انسیه مافی‌نژاد کمک‌داور اول و سمانه یوسف‌آبادی کمک‌داور دوم دیدار بود. به‌جز مافی‌نژاد که سال‌هاست به‌عنوان برترین کمک‌داور لیگ شناخته می‌شود، محمدجانی و یوسف‌آبادی برای اولین‌بار در لیگ برتر فوتبال بانوان قضاوت می‌کردند. شاید در آینده نه‌چندان دور، اسم آن‌ها را بیشتر بشنویم و نسل طلایی داوری بانوان خراسانی را در فوتبال شاهد باشیم.

اعتماد فدراسیون را جلب کردیم

انسیه مافی‌نژاد درباره این تجربه و اینکه نقطه روشنی در داوری بانوان استان است، اظهار کرد: سال‌های قبل به‌عنوان داور وسط نیز در لیگ قضاوت می‌کردم. در آن زمان با مهدوی، داور مشهدی، قضاوت‌هایی داشتیم، ولی این برای اولین‌بار بود که کوبل سه‌نفره داوری در لیگ برتر داشته باشیم که حرکت بزرگ و خوبی بود. ما از شهریورماه به خواسته هیئت استان به آموزش داوران پرداختیم. به‌صورت مداوم با آن‌ها کار کردیم و بازی‌های تدارکاتی برای داوران برگزار می‌کردیم تا بتوانند تمرین کنند و درنهایت توانستیم با همکاری شهرآبادی، مسئول کمیته داوران استان، اعتماد کمیته داوران فدراسیون را جلب کنیم.

داوران قضاوت خوبی داشتند

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ادامه داد: در روز بازی کمی استرس داشتم. زیرا بچه‌ها برای اولین‌بار قرار بود در لیگ برتر قضاوت داشته باشند و به‌نوعی خودم را مسئول ماجرا می‌دانستم، اما خداراشکر داوران ما عملکرد بسیار خوبی داشتند. در بازی دور رفت این ۲ تیم، دیداری پربرخورد با نتیجه یک بر صفر رقم خورده بود و ما نیز احتمال می‌دادیم این‌بار بازی فیزیکی با درگیری زیادی را شاهد باشیم، اما دیدار با نتیجه ۶ بر صفر و پیروزی ذوبی‌ها به پایان رسید.
 
البته در حین بازی که خودم نیز در حال قضاوت بودم، نتوانستم از عملکرد دیگر داوران ارزیابی داشته باشم، اما بعد از بازی، همه از قضاوت راضی بودند. حتی ناظر بازی نیز واکنش مثبتی به قضاوت داشت. نباید فراموش کنیم محمدجانی برای اولین‌بار به‌عنوان داور وسط در لیگ برتر قضاوت می‌کرد. تجربه‌های قبلی او به‌عنوان داور چهارم بوده است.

گرفتن ابلاغ داوری در وضعیت سخت

مافی‌نژاد خاطرنشان کرد: امسال ابلاغ داوری گرفتن کار بسیار سختی بود. لیگ دسته‌یک برگزار نشد و درمقابل تعداد بازی‌های لیگ برتر نیز بر اساس برنامه این فصل بسیار کم شده بود. با این حال، ۱۲ نفر را برای قضاوت در لیگ برتر به فدراسیون معرفی کردیم، ولی با توجه به اینکه درجه داوری بعضی از آن‌ها پایین بود، فدراسیون ترجیح داد امسال در مسابقات قضاوت نکنند تا برای سال آینده آماده شوند.
 
از این تعداد ۳ نفر به جلسه‌های پیش‌فصل دعوت شدند و خداراشکر در هفته‌های پایانی دور برگشت لیگ برتر برای قضاوت ابلاغ گرفتند. برای ما نیز اکنون کیفیت مهم‌تر از کمیت است، ولی مطمئنم در سال‌های پیش رو تعداد بیشتری از خراسانی‌ها در لیگ قضاوت خواهند کرد. کمک‌داور مشهدی فوتبال بانوان تصریح کرد: در پایان این هفته، لیگ فوتبال استان را آغاز می‌کنیم.
 
به همین دلیل داوران ما در مشهد قضاوت خواهند کرد. بعد از آن تیم‌های برتر لیگ برتر راهی مرحله نهایی می‌شوند. بعید نیست با توجه به عملکرد خوب خراسانی‌ها، دوباره ابلاغیه قضاوت در مراحل حساس بعدی را کسب کنند. بسیار به آینده داوری بانوان خوش‌بینم و منتظر اتفاقات خوب بیشتری در این حوزه هستیم. مافی‌نژاد درباره کاندیداشدن او همراه با مهسا قربانی برای قضاوت در جام‌جهانی فوتبال زنان گفت: همچنان یکی از گزینه‌های قضاوت هستیم و برای این مسابقات تمرین می‌کنیم و خود را در وضعیت آماده نگه می‌داریم، اما به‌علت شیوع ویروس، مسابقات به تعویق افتاده است و باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنیم تا همه‌چیز مشخص شود و تلاش می‌کنیم در کورس قضاوت باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->