ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

تمرین بانوان داور خراسانی با سامانه رادیویی

  • کد خبر: ۵۴۹۰۲
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
تمرین بانوان داور خراسانی با سامانه رادیویی
کمک‌داور بین‌المللی فوتبال مشهد در حال پرورش نسل جدید و طلایی برای دنیای قضاوت است
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ - در سال‌های اخیر همه فوتبالی‌ها با نسل طلایی داوران مشهدی آشنا بودند، جمعی از بهترین داوران ایران که توانستند افتخارات ملی و بین‌المللی زیادی را به دست بیاورند؛ اما دو‌سه‌سالی می‌شود که با خداحافطی این داوران مرد از دنیای قضاوت، خورشید موفقیت داوری خراسان غروب کرد. شاید قرار است در سال‌های بعد بانوان داور استان جا پای آن‌ها بگذارند و دوباره آوازه داوری خراسانی‌ها شنیده شود. در چند ماه اخیر کمک‌داور بین‌المللی و یکی از باتجربه‌ترین و با‌افتخار‌ترین داوران زن ایرانی یعنی انسیه‌خباز مافی‌نژاد به صورت جدی پای کار آمده و با داشتن دغدغه ارتقای داوری بانوان استان در تلاش است بهترین داوران را تحویل جامعه فوتبال استان بدهد.

این کمک‌داور مشهدی که در این چند ماه وبینار‌های مختلف آموزشی و تمرینات عملی را برگزار کرده است، در آخرین دوره ۱۸ داور زن را دور هم جمع کرد تا تمرینات جدی‌تری همچون استفاده از سیستم رادیویی داوری را هنگام بازی فوتبال انجام دهند. این سیستم از طریق گوشی‌ها در طول هر نیمه به‌طور‌کامل بین داور، کمک‌داوران و داور چهارم در هر ۴ جهت ارتباط برقرار می‌کند. حدود ۵ سال است که از این هدست‌ها در ایران رونمایی شده است.

مافی‌نژاد درباره کلاسی که برای بانوان داور در زمین چمن مجموعه تختی برگزار شد، گفت: ابتدای هفته یک دوره آموزشی تئوری و عملی برای ۱۸ داور خانم خراسانی برگزار کردیم. برای قضاوت در مسابقات فوتبال بانوان استان آن‌ها را آماده می‌کنیم و برای تداوم آموزش آنان نیز برنامه خواهیم داشت. مطابق درخواست کمیته داوران هیئت فوتبال استان از شهریور‌ماه روند آموزش داوران استارت خورده است. کلاس‌های عملی معمولا هفته‌ای یک‌بار برگزار می‌شد، اما به‌دلیل وجود محدودیت‌های کرونایی، کلاس‌های آموزشی را هر ۲ هفته یک بار به‌صورت مجازی برگزار کردیم.

استقبال خوب بانوان از دوره‌ها

او ادامه داد: این هفته داوران خراسانی خود را به مشهد رساندند و به‌دلیل استقبال آنان، تصمیم به برگزاری یک جلسه کلاس تئوری و عملی گرفتیم. همچنین از باشگاه سایپا و بانوان فوتبالیست این باشگاه در‌خواست یک بازی دوستانه داشتم تا داوران بتوانند قضاوت داشته باشند.
کمک‌داور بین‌المللی فوتبال مشهد خاطرنشان کرد: در گذشته از دبیر هیئت فوتبال استان درخواست داشتم تا برای فرایند هرچه‌بهتر آموزش یک سیستم رادویی داوری خریداری کنند. با توجه به خریداری‌شدن سیستم رادیویی داوران، فرصت را فراهم دیدم تا داوران در یک بازی دوستانه قضاوت داشته باشند.
 
به‌این‌ترتیب هر ۱۰‌دقیقه یک‌بار از داوران مختلف در طول بازی استفاده کردیم تا همه کار با این وسیله را آموزش ببینند. همچنین به کمک سیستم رادویی داوران را رهبری کردم و آموزش دادم. مهدوی، کمک‌داور ملی خراسانی، نیز در این دوره کمک کرده تا فرایند آموزش داوران با وضعیت بهتری انجام پذیرد.

منتظر لیگ بانوان استان هستیم

مافی‌نژاد درباره حضور بیشتر داوران زن خراسانی در مسابقات کشوری تصریح کرد: ۲ نفر از داوران به لیگ برتر فوتبال بانوان معرفی شده‌اند، اما در‌واقع هدفمان برای فوتبال بانوان خراسان است. هیئت فوتبال به ما قول داده است که مسابقات لیگ بانوان استان برگزار خواهد شد و داوران خانم خراسانی می‌توانند در مسابقات قضاوت داشته باشند. داوران جوان خراسانی تجربه داوری ندارند و می‌توانیم از کم‌تجربگی تیم‌های فوتبال استان نیز نهایت استفاده را ببریم تا داوران و بازیکنان خانم خراسانی در کنار یکدیگر ارتقا یابند.

او تأکید کرد: برنامه‌های آموزشی داوری بانوان تداوم خواهد داشت. مقرر شده هر ۲ هفته داوران خراسانی به ما ملحق شوند و در بازی‌های برگزار‌شده قضاوت کنند. همه‌چیز به کرونا بستگی دارد؛ البته اگر محدودیت‌ها ادامه داشته باشد، مجبوریم فقط از داوران مشهدی استفاده کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->