جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی برای زیرساخت‌های پروژه حق‌تقدم عابرپیاده

  • کد خبر: ۵۷۱۳۰
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی برای زیرساخت‌های پروژه حق‌تقدم عابرپیاده
شهردار مشهد از هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین زیرساخت‌های پروژه حق تقدم عابرپیاده در شهر خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا کلائی در اولین جلسه شورای حمل ونقل و ترافیک شهر مشهد اظهار کرد: برای امسال مسئله مهم حق تقدم عابرپیاده را برای فرهنگ شهروندی در نظر گرفته‌ایم.
وی افزود: برای این مهم برنامه‌ای یک ونیم ساله در نظر گرفتیم و در این پروژه اقدامات ما ۲ بخش اصلی داشت که بخش اول آن تأمین زیرساخت لازم بود که اعتبار اعلام شده برای آن در نظر گرفته شد.

شهردار مشهد بیان کرد: در راستای اجرای این پروژه بخش زیادی از گذرگاه‌ها باید برجسته می‌شد که این مسئله تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. کلائی تأکید کرد: در بحث اصلاح هندسی و اصلاح معابر برای این پروژه با جدیت ورود پیدا کرده ایم. در این راستا در بخش فرهنگ سازی گروه‌های داوطلبی را به کار گرفته ایم تا به صورت نمادین مردم را راهنمایی کنند.


فرهنگ سازی نادیده گرفته نشود

وی تصریح کرد: باید در زمینه پروژه حق تقدم فرهنگ سازی‌های مناسبی صورت گیرد تا زحماتی که دراین راستا کشیده شده است نادیده گرفته نشود. شهردار مشهد با اشاره به موضوع پیاده مداری در شهر خاطرنشان کرد: در شهر در بخش خطوط ویژه دوچرخه نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم. در بخش مسیر‌های عابرپیاده نهضت پیاده راه سازی را به طور جدی دنبال کرده ایم و لازم است که پیگیرتر از گذشته این مسئله را دنبال کنیم.
کلائی با اشاره به بحث موتور‌های برقی، ادامه داد: موتور‌های برقی در سایر مد‌های حمل و نقل می‌توانند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند.

وی اضافه کرد: لایحه‌ای را به شورا تقدیم کردیم که طی آن تا سقف ۹۰ درصد قیمت موتورسیکلت‌های برقی تسهیلات و وام در اختیار متقاضیان قرار گیرد. شهردار مشهد با بیان اینکه اگر ما بتوانیم در موضوع ترافیک به یک جمع بندی برسیم، موفق‌تر عمل خواهیم کرد، گفت: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم موارد مذکور را به بهترین شکل در شهر پیاده کنیم.


تلاش برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: یکی از سیاست‌های مهم شهرداری مشهد ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است که این بخش شامل همکاری در تحقق طرح‌ها و برنامه‌های مصوب و افزایش بهره وری نیرو‌های راهور می‌شود.

هادی عطارزاده طوسی افزود: یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان است که این بخش شامل هماهنگی و مشارکت در اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی، اجرای برنامه‌های مشترک برای ارتقای فرهنگ ترافیک و اطلاع رسانی طرح‌های ترافیکی شهرداری مشهد به شهروندان می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه و تثبیت مسیر‌های ویژه دوچرخه، جابه جایی پل‌های عابرپیاده غیرضروری و استفاده در محل‌های جدید نیز از دیگر موارد ضروری است.
 
عطارزاده طوسی با اشاره به سیاست انجام طرح‌های ترافیکی و کنترل معاینه فنی وسایل نقلیه، تصریح کرد: این بخش شامل اعمال قانون و برخورد بازدارنده با خودرو‌های بنزینی فاقد معاینه فنی و دودزا، اعمال قانون و برخورد بازدارنده با خودرو‌های دیزل فاقد معاینه فنی و دوزا، اعمال قانون سایر آیتم‌های آلاینده زیست محیطی، همکاری در اجرای طرح ال ایی زد، اعمال قانون و برخورد با متخلفان و همکاری برای اجرای کامل طرح‌های ترافیک و کاهش آلودگی هوا می‌شود.


شهرداری مشهد در طرح جامع حمل‌ونقل همتا ندارد

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و دبیر شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور گفت: شهرداری مشهد از لحاظ طرح جامع حمل‌و‌نقل همتا ندارد. پوریا محمدیان در اولین جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد، اظهار کرد: باید در زمینه تفکیک زباله از مبدأ و پروژه حق تقدم عابر پیاده تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌های خوبی در مشهد انجام شود.
 
وی افزود: شهرداری مشهد از لحاظ طرح جامع حمل‌ونقل در کشور همتا ندارد. شهر مشهد شهری است که از لحاظ قاعده و قانون شبکه معابر آن شکل گرفته است و یک زمینه مطالعاتی قوی دارد. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و دبیر شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور تأکید کرد: شورای ترافیک استان خراسان‌رضوی مقام اول نظم و انضباط را از آن خود کرده و در کاهش تلفات نیز ایده‌ها و پروژه‌های خوبی از سوی شهرداری مشهد ارائه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->