۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: ورود به قرن جدید با رعایت حق تقدم عابرپیاده

  • کد خبر: ۵۴۷۶۲
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
شهردار مشهد: ورود به قرن جدید با رعایت حق تقدم عابرپیاده
محمدرضا کلائی گفت: پروژه مشترک ابتدایی ما برای ورود به قرن جدید، رعایت حق تقدم عابرپیاده است؛ بدین معنا که بپذیریم عابران از خطوط عابرپیاده تردد کنند و به چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی احترام بگذارند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در پست اینستاگرامی‌اش نوشته است: کمتر از ۳ ماه دیگر سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و وارد قرن جدید خواهیم شد. بنا بر پیش‌بینی‌ها، مشهد به‌سوی یک مسیر توسعه همه‌جانبه در حال حرکت است و در یک دهه آینده می‌تواند با همکاری همه ذی‌نفعان به‌ویژه شهروندان از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ایران پیشتاز و به قدرت اول اقتصادی ایران تبدیل شود.

وی ادامه داد: من به این امر باور قلبی دارم و این صحبت‌ها را فراتر از شعار می‌دانم. مطالعه روند‌های کشور و سابقه خراسان بزرگ ایران این امر را نشان می‌دهد. گفتنی است که توجه به محیط‌زیست و پایداری‌های ناشی از این رویکرد شرط لازم برای تحقق این امر است که با امید به خدا و زیرساخت‌هایی که در حال ایجاد است، این شرط در ۱۰ سال آینده محقق خواهد شد.

کلائی در ادامه این پیام نوشت: بنده خیلی اندیشیده‌ام و بار‌ها از اطرافیان خود مشورت گرفته‌ام که چطور می‌توانیم در این قرن یک نقطه عطف در مشهد ایجاد کنیم و فعالانه به استقبال سده جدید برویم. به نظر می‌رسد توجه به تغییر مدل‌های حمل‌ونقل و تقویت پیاده‌روی و پیاده‌مداری در کلان‌شهری در مقیاس مشهد می‌تواند آن نقطه عطف باشد و لازمه این امر، احترام به حقوق عابرپیاده به‌ویژه جاافتادن حق تقدم عابرپیاده در زیست شهری ماست.

شهردار کلائی افزود: در یک سال گذشته نیز سعی کرده‌ایم که علاوه بر تمرکز روی اصلاح و تجهیز پیاده‌رو‌ها و پیاده‌راه‌ها، زیرساخت‌های «حق تقدم عابرپیاده» را با اصلاح تقاطع‌ها و خطوط عابرپیاده فراهم کنیم. هرچند برای رسیدن به استاندارد‌های بین‌المللی همچنان راهی طولانی در پیش داریم، اما اکنون زمان همکاری مشترک ما با یکدیگر برای تحقق این پروژه فرهنگ شهروندی است؛ بنابراین پروژه مشترک ابتدایی ما برای ورود به قرن جدید، رعایت حق تقدم عابرپیاده است؛ بدین معنا که بپذیریم عابران از خطوط عابرپیاده تردد کنند و به چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی احترام بگذارند.

شهردار مشهد در بخشی دیگر از این پیام نوشت: خودرو‌ها نیز باید مانند بسیاری از شهر‌های دنیا، زمانی که عابری در حال عبور از عرض خیابان است، از سرعت خود بکاهند یا متوقف شوند تا شهروندان به‌راحتی عبور کنند. واقف هستیم که انجام این امر در کشور ما کار سختی است، اما این موضوع در جزیره کیش انجام شده‌است و ما می‌توانیم اولین کلان‌شهری باشیم که با همکاری هم آن را تجربه و اجرایی کنیم. با امید به خدا تا نوروز ۱۴۰۰ این امر را تمرین خواهیم کرد و از سال آینده این اقدام متمایز در زیست شهری به یک امر اجباری و الزام‌آور تبدیل خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->