قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پر درد بازنشستگان تامین اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

شفاف‌سازی شرکت پدیده درباره ارزندگی سهام «گشان»

  • کد خبر: ۵۷۵۹۹
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
شفاف‌سازی شرکت پدیده درباره ارزندگی سهام «گشان»
مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اعلام کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بالای شرکت پدیده و همچنین اتفاقات بسیار خوب رخ داده و در حال وقوع، برخی افراد سودجو با ترویج فضای نا امیدی و نگرانی قصد در پایین کشیدن قیمت سهم دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، در پی ریزش مکرر قیمت سهام شرکت گردشگری پدیده شاندیز در بازار سرمایه، مدیر عامل این شرکت درباره ارزش ذاتی دارایی‌های مجموعه تحت مدیریت خود اظهار نظر کرد. نیما ملائی ضمن انتقاد از برخی افراد سودجو و مغرض که سعی در تخریب سهام «گشان» دارند گفت:شرکت توسعه بین المللی پدیده شاندیز مالک حدود ۵۲ درصد از سهام شرکت ابنیه پدیده شاندیز است و در حال حاضر ارزش بازار شرکت ابنیه طبق آخرین قیمت ثبت شده در سامانه سناپ در حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان است که فعالین اقتصادی معتقدند این ارزشگذاری بدون در نظر گرفتن تورم این چند سال و همچنین پتانسیل تجدید ارزیابی دارائی ها، افزایش سرمایه سنگین و ورود به بورس است.

وی افزود: در بدبینانه‌ترین حالت اگر همین ارزش بازار را در نظر بگیریم، ارزش دارائی‌های گشان فقط از محل سهام شرکت ابنیه در حدود ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

مدیر عامل شرکت پدیده تصریح کرد: امروز ارزش بازار گشان در تابلوی فرابورس در حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان بود یعنی کمتر از نصف!   نکته مهم این است که در این ۶۷۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان سود انباشته است! یعنی کل دارائی‌های شرکت توسعه به قیمت‌های امروز در حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان در فرابورس قیمت خورده است! و این مهم یکی از عجیب‌ترین اتفاقات بورس طی این سال‌ها می‌باشد.
 

پتانسیل صعود در گشان 

به گزارش روابط عمومی گروه شرکت‌های پدیده شاندیز، مدیر عامل این شرکت گفت: با توجه به اینکه نشانه‌هایی از کم لطفی برخی افراد مغرض در خانواده پدیده مشاهده می‌گردد، بنا به پیشنهاد برخی سهامداران، نکاتی را به استحضار همراهان گرامی پدیده می‌رساند.

ملائی ادامه داد: متاسفانه با وجود پتانسیل‌های بالای شرکت پدیده و همچنین اتفاقات بسیار خوب رخ داده و در حال وقوع، برخی افراد سودجو با ترویج فضای نا امیدی و نگرانی قصد در پایین کشیدن قیمت سهم دارند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد شناسایی شده اند و به زودی همزمان با پیگیری‌های قانونی، در حضور سهامداران پدیده معرفی خواهند شد، تاکید کرد: تحلیلگران حرفه‌ای بورس در تماس‌های مکرری که با بنده دارند، همگی هم نظر هستند که در حال حاضر در نماد گشان چندین پتانسیل بالقوه و قابل توجه وجود دارد که هر کدام به تنهایی امکان ایجاد روند مثبت در یک سهم بورسی را دارد.

ملائی یادآور شد: نکته دیگر بحث افزایش سرمایه از محل سود انباشته است. همانگونه که سهامداران محترم مستحضرهستند، شرکت حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در حساب‌های خود دارد که در حال حاضر گزارش توجیهی افزایش سرمایه مجدد از محل سود انباشته تهیه و بازرس قانونی در حال بررسی گزارش است.

ورود شرکت ابنیه پدیده به بورس
وی با بیان اینکه به زودی پس از تائید مقام نظارتی بورس، آگهی دعوت به مجمع فوق العاده برای تصویب افزایش سرمایه بعدی از محل سود انباشته منتشر خواهد شد، گفت: بدیهی است که در افزایش سرمایه از محل سود انباشته، نیازی به واریز وجه از سوی سهامداران نیست.

"بحث بعدی ورود شرکت ابنیه به بورس است" این نکته نیز گفته‌ی مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده است و تصریح کرد: فرایند ثبت شرکت ابنیه در سازمان بورس در حال طی شدن است و پس از درج نماد و شروع معاملات، خالص ارزش دارائی‌های گشان در لحظه بر اساس قیمت روز سهم ابنیه در فرابورس تعدیل و آثار مثبت قابل توجه آن در بازار سرمایه مشهود می‌گردد.

بنا بر اعلام ملائی، "شرکت در چند حوزه کسب و کار جدید ورود کرده است که با حمایت مقامات عالی رتبه کشور با سرعت در حال اجرا است، هر کدام از این حوزه‌ها امکان خلق ثروت پایدار به شرکت می‌دهد و این در حالی است که برنامه هیات مدیره محترم شرکت نیز ورود زیرمجموعه‌ها به بورس می‌باشد".

وی خاطر نشان ساخت: بند‌های حسابرسی صورت هالی مالی در گزارش بررسی دوره ۶ ماهه کاهش و تعدیل قابل توجهی داشته است که نشان دهنده رفع بسیاری از مسائل حقوقی شرکت بوده است.

همچنین تثبیت مالکیت املاک، تسویه دیون چند صد نفر از طلبکاران شرکت، وصول مطالبات، بروزرسانی مجوزها، توافقات حقوقی، توافقات تجاری و مالی و ... از جمله مسائل مثبت جاری شرکت به گفته‌ی مدیر عامل است.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده خطاب به سهامداران پدیده اظهار داشت: با تجربه چندین ساله بورسی خدمتتان عرض می‌کنم که هر یک از موارد فوق به تنهایی پتانسیل ایجاد روند مثبت در سهم را دارد و در برهه‌ی کنونی انتظار می‌رود، سهامداران محترم تحت تاثیر فضاسازی‌های افراد سودجو قرار نگیرند که به زودی پشیمان می‌شوند. به ویژه چند شناسه کاربری مجهول الهویه در فضای مجازی که دعوت به تجمعات اعتراضی می‌کنند.

تجمعات اعتراضی سهامداران پدیده!
ملائی تاکید کرد: با علم به اینکه در صورت رخداد تجمع نماد برای مدت نا معلوم بسته می‌شود، ورود شرکت ابنیه به بورس نیز دچار مشکل شده و خریداران بورسی جدید تا زمان رفع کامل نگرانی‌ها از خرید سهم خودداری می‌کنند، برخی فعالین فضای مجازی باز هم دعوت به تجمعات اعتراضی می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت علاوه بر جلسات مستمر فنی با فعالین سهامداری، از طریق مجاری رسمی تمامی پیشنهادات، انتقادات و مطالبه گری‌ها را پذیرا و در برنامه ریزی‌های خود لحاظ می‌کند، افزود: لذا جوسازی‌ها و موج‌های نگران کننده با هدف تخریب سهم و خرید سهم در قیمت‌های پایین‌تر صورت می‌گیرد که امیدوارم سهامداران محترم این موضوع را مد نظر قرار دهند.

ملائی خاطر نشان ساخت: بررسی معاملات روزانه سهام گشان در بازار فرابورس نشان می‌دهد که خریداران حرفه‌ای که سابقه فعالیت‌های تحلیلی و معاملات بسیار موفق در بورس داشته اند، طی این روز‌ها در حال خرید سهم هستند که به دلیل موانع قانونی از بیان نام و مشخصات آن‌ها معذورم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->