۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

محله طلاب؛ برزیل مشهد

  • کد خبر: ۵۷۶۳۰
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
محله طلاب؛ برزیل مشهد
حمیدرضا معصومیان - روزنامه نگار
اگر آبادان به برزیل فوتبال ایران معروف است، اینجا در مشهد محله‌ای داریم که دست‌کمی از آبادان ندارد. جایی که در ابتدا برای اسکان طلبه‌ها ساخته شد و برای همین طلاب نامیده شده، اما مهد بزرگ‌ترین و بیشترین فوتبالیست‌ها و چندسالی فوتسالیست‌های مشهد است. از خداداد عزیزی بگیرید تا حسین طیبی، از گروه زیادی از بازیکنان ابومسلم و پیام در دهه ۶۰ بگیرید تا انواع‌واقسام تیم‌هایی که در این محله بودند و هستند.
 
به‌جرئت می‌توان گفت سال‌هاست قهرمانی مسابقات باشگاهی مشهد در همه رده‌ها از فوتبال خاکی تا لیگ استان در قبضه بچه‌های طلاب است. اصلا طلاب‌نشین‌بودن خودش یک برند در فوتبال مشهد شده، مثل اینکه بگویند فلان بازیکن برزیلی است. هیچ‌کس نمی‌داند چرا و به چه علت این‌همه استعداد فوتبالی از محله طلاب می‌جوشد؟! ولی این جریانی است که تمامی ندارد. از زمانی که این محله در اواخر دهه ۴۰ ساخته شده است تا همین حالا که درحال سپری‌کردن آخرین روز‌های قرن هستیم، منطقه طلاب، یک‌نفس به فوتبال و فوتسال بازیکن معرفی می‌کند و این کارخانه توقفی ندارد.
 
همان‌گونه که هوای شمال برای رویش هر گیاهی مناسب است، انگار خاک طلاب اکسیری دارد که به‌درد تولید فوتبالیست مرغوب می‌خورد. نکته هیجان‌انگیز ماجرا اینجاست که با وجود همه‌گیربودن انواع‌واقسام ورزش‌ها در طلاب، فقط فوتبال، و فوتسال تخم‌طلا می‌گذارند. نشان به این نشان که شما اگر همه تاریخ طلاب را در این نیم قرنی که به‌وجود آمده است، زیر و رو کنید، شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نتوانید چهره ورزشی مطرح در سایر رشته‌های ورزشی پیدا کنید، ولی در فوتبال تا دلتان بخواهد آدم داریم!
 
البته که بافت محله طلاب که در گذشته زمین‌های فوتبال خاکی زیادی داشته، بی‌تردید در علاقه‌مندی مردم این منطقه تأثیرگذار بوده است، اما تداوم آن در همه این سال‌ها، تأمل‌برانگیز و شاید در دنیا کم‌نظیر باشد. القصه که زرخیز طلاب، فوتبال‌خیز است. چشمه جوشان خلق استعداد‌های فوتبالی که البته تازه بسیاری از آن‌ها به‌دلایل مختلف به سطحی که همه آن‌ها را بشناسند نرسیدند، وگرنه شاید ما امروز در شهرمان مثل لندن محله‌ای داشتیم که خودش چند تیم مطرح داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->