برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

مادران همشهری‌های اویند!

  • کد خبر: ۵۷۷۳۰
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
مادران همشهری‌های اویند!
حجت‌الاسلام محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
خوب خوبان و پاک پاکان، جوهر آب و آفتاب، ساکن سرزمین آفرینش و نوشانوش چشمه زایش و فرخندگی بود و هست. آنجا که هر صبحگاه، چراغ فروزان خورشید را روشن می‌کنند و هر شامگاه پرده‌های آسایش را بر کائنات می‌کشند. آنجا که به ابر فرمان رفتن می‌دهند و به باد فرمان وزیدن، باران را به باریدن می‌فرستند و چکاوکان را به خواندن. آنجا که در سراپرده‌های وجودش جز سکون و سکوت هیچ نیست و بر دیوارهایش جز زیبایی و نیکویی رسمی دیده نمی‌شود. آنجا که غیر از صدای خداوند، بانگی به‌گوش نمی‌رسد و غیر از مهربانی و محبت اتفاقی نمی‌افتد.

خوب خوبان و پاک پاکان، جوهر آب و آفتاب، ساکن آن سرزمین بود و فرشتگان هفت‌آسمان، بال‌دربال و چشم‌درچشم به زمزمه تسبیح و نیایش او دل می‌سپردند و محو حیرانی او بودند. جوهر آفرینش و مایه حیات، ساکن آن سرزمین بود تا روزی که خداوند بر زمین منت نهاد و بر خاک نظر کرد. جهان خاکی به‌بوی آمدنش تشرف یافت و جام جسمی انسانی، ظرف جان آسمانی او شد. خداوند به‌چشمی در سراسر زمین نگریست و با نگاهی تمامی کائنات را برانداز کرد، اندیشید و از خود پرسید که برای آفرینش برترین شاهکار خویش چه قابی بردارد؟ این مضمون ناب را در چه قالبی بریزد؟ این محتوای آسمانی را در کدام ظرف زمینی جای دهد؟
 
جام‌ها و قاب‌ها سر برآوردند و گردن کشیدند، قالب‌ها و ظرف‌ها به‌تکاپو افتادند و خاک یک‌سره چشم شد به انتظار و اضطراب. او زلال‌ترین عصاره مهر خداوند و صاف‌ترین چکیده محبت الهی بود. ظرف زمینی باید می‌توانست جام این محبت خالص باشد و این مهربانی ناب را تاب بیاورد؛ با طهارتش، با ظرافتش، با آیینه‌گونی و نازک‌دلی‌اش.

خداوند نگریست و جست‌وجو کرد و اندیشید. خداوند جام «زن» را برای ریختن این شراب طهور برگزید. زنان تشرف یافتند به زن شدنش و مادران مبارک شدند به مادری اش. خداوند انتخاب کرد، قاب زن را برای تجسد خاکی عزیزترین گوهر آسمانی و دختر خدیجه و محمد (ص) بر رخسار دلتنگی شان رنگ لبخند زد. آسمان خندید و فرشتگان دست افشاندند، زمین سربرافراشت و خاک پای کوفت. نگهبان دوستانش بود؛ شد فاطمه (س). درخشان و تابناک بود، شد زهرا (س).
 
پاک و زلال بود، شد بتول و طاهره و مطهره. بانوی بانوان، مادر هستی و حیات، افتخار زنان و مایه سربلندی مادران قدم بر خاک نهاد... از آن لحظه زن بودن افتخار شد و مادرشدن هنر. مادران همشهری‌های اویند اگر بوی مهربانی دارند و زنان همسایگان اویند اگر پاسبان طهارت و پاک دامنی اند. هر لحظه از زیبایی و طراوت و پاکی و طهارت هر زنی در هر جای جهان، پرتو جرقه‌ای از اخگر‌های فروزان خورشیدی تابناک است که با میلاد او جهان را روشن ساخت و زنان را سرافراز کرد؛ به انتخاب خداوند که در روز میلاد خجسته او خواست تا زلال‌ترین شراب مهرش را در جامی زنانه بریزد و برترین هنر محبت را در قابی زنانه بنشاند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->