سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

چگونه در محیط کار بدون انتظار مهربان باشیم؟

  • کد خبر: ۵۷۹۹۹
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
چگونه در محیط کار بدون انتظار مهربان باشیم؟
اگر شما هم می‌خواهید بدون ایجاد انتظار در دیگران در محیط کار خود مهربان باشید، این مطلب را دنبال کنید. اگر چه امکان فرمول نویسی برای رفتار‌های انسانی و شرایط اجتماعی وجود ندارد، جمع بندی یافته‌های پژوهشگران ۴ راهکار عمومی را در این زمینه معرفی می‌کند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ افراد در جامعه براساس جایگاه‌ها و موقعیت‌هایی که قرار می‌گیرند، برخورد‌ها و واکنش‌های مختلفی دارند. اگر تجربه زندگی و فعالیت در محیط‌های عمومی را داشته باشید، حتما با شخصیت‌های متفاوت مواجه شده اید. زندگی در یک خوابگاه یا فعالیت در یک شرکت یا مؤسسه با کادر پرسنلی پرتعداد، به خوبی می‌تواند شما را با شخصیت‌های مختلف و رویکرد‌های مختلف مواجه سازد.

 

کارشناسان جامعه شناسی و رفتارشناسان ضمن اشاره به تفاوت‌های شخصیتی در مواجهه با افراد، یک توصیه مشترک و عمومی نیز دارند: همواره سعی کنید با روحیه بخشندگی و مهربانی بدون چشمداشت با دیگران برخورد کنید. بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهند مهربانی با دیگران در حقیقت می‌تواند خود ما را نیز شادمان کند، و این امر با تقویت ارتباطات بین فردی و بهبود حس جمعی در یک جامعه محقق می‌شود.

 

از لحاظ جسمی نیز اثبات شده است که همکاری و مهربانی با دیگران بر استریاتوم که یکی از بخش زیرقشری مغز جلویی است اثرگذاری دارد. این قسمت در ارتباط با سیستم پاداش مغزی است. برای نمونه، حسی که افراد هنگام خوردن یک وعده غذایی لذیذ تجربه می‌کنند. مهربانی به طور مشخص در محیط کار نه تنها به افراد حس خوبی می‌دهد بلکه مشارکت جمعی، خلاقیت و بهره وری را به ارمغان می‌آورد. اما اگر شما هم می‌خواهید بدون ایجاد انتظار در دیگران در محیط کار خود مهربان باشید، این مطلب را دنبال کنید. اگر چه امکان فرمول نویسی برای رفتار‌های انسانی و شرایط اجتماعی وجود ندارد، جمع بندی یافته‌های پژوهشگران ۴ راهکار عمومی را در این زمینه معرفی می‌کند.

اول: مهربان باشید، اما مرزبندی کنید

بررسی‌های ژنتیکی در کنار مطالعات جامعه شناختی نشان می‌دهند انسان‌ها از کمک کردن به یکدیگر لذت می‌برند، اما احساسات خوشایند بیشتر زمانی بروز می‌کنند که مهربانی شما از سوی دیگران دریافت شود. به عبارت دیگر، مغز اجتماعی ما باید ببیند که مهرورزی ما حتی با یک لبخند یا تشکر ساده پاسخ گرفته است تا اجازه بدهد بدون چشمداشت و فارغ از اینکه دیگران چه واکنشی نشان می‌دهند به آن‌ها محبت کنیم؛ بنابراین با استفاده از این سازوکار خدادادی، به مرزبندی روحیه مهربانی و بخشندگی خود بپردازید تا احساس فزاینده‌ای از آن داشته باشید.

 

به اندازه‌ای که همکار یا دوستتان به کمک احتیاج دارد با او مهربان باشید تا او نیز بتواند چنین حسی را با کمک متقابل به شما در خود ایجاد کند. برای به حداکثر رساندن بهره وری به ویژه در محیط کار، درباره احساس و دلایل خود از مهربانی در مساعدت با دیگران صحبت کنید تا این فرهنگ نهادینه شود.

 

دوم: محیط مهربانی ایجاد کنید

محیط اجتماعی بر روحیه بخشندگی و مهربانی افراد اثرگذار است. برای نمونه، در یک محیط کاری، رفتار نیرو‌ها انعکاسی از محیط کاری خود است. خیابان‌های یک شهر را در نظر بگیرید. هرچه زباله و آلودگی بیشتری در آن مشاهده شود، ما شهروندان نیز آلودگی و زباله بیشتری تولید و پخش می‌کنیم. چنین چرخه‌ای در زمینه نیکی و مهربانی نیز وجود دارد؛ بنابراین اگر در محیط کاری خود با کمبود مهربانی و حس مشارکت مواجه هستید، سعی کنید دست کم در محدوده پیرامون خود شروع به مهرورزی کنید.

 

سوم: با خود مهربان باشید

بدون تردید، با دیگران باید مهربان بود، اما ابتدا مهربانی را از خود شروع کنید. بهترین استعاره از این اصل را در یک هواپیمای در حال سقوط می‌توان مشاهده کرد. شما ابتدا باید ماسک اکسیژن و ایمنی خود را لحاظ کنید تا بتوانید به دیگران کمک کنید. با همان میزان نیکی و مهربانی که به کمک همکار نیازمند خود می‌روید، به خود نیز مهر بورزید. کاهش اضطراب، افسردگی و تنش در شما می‌توان به گسترش زنجیره مهربانی در محل کار و اجتماع کمک کند.


چهارم: در حوزه‌هایی که به شما انرژی می‌دهد فعال شوید

پژوهش‌های روان شناختی نشان می‌دهند که فعالیت افراد در حوزه‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند نه تنها آن‌ها را خسته نمی‌کند که انرژی بخش و شادی آور نیز هست؛ بنابراین برای مهرورزی در محیط کار، دست به هر کاری نزنید تا بتوانید با شور و شوق بیشتر به خود و فعالیت‌های کاری بپردازید.



منبع: Thriveglobal.com

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->