۴۲ واحد گرانفروش و متخلف پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت ۱۸هزار پرونده تخلف واحدهای صنفی در ۱۱ماه امسال در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۹۹۵۳
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
ثبت ۱۸هزار پرونده تخلف واحدهای صنفی در ۱۱ماه امسال در خراسان رضوی
در ۱۱ماه امسال، ۱۸هزار و ۵۲۰پرونده تخلف واحدهای صنفی به ارزش ریالی ۱۴۲میلیارد برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی، درباره آمار یک‌ساله نظارت بر اصناف اظهارکرد: در ۱۱ماه امسال، حدود ۲۴۲هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده و پرونده‌هایی که به تعزیرات فرستاده شده، ۱۸هزار و ۵۲۰ پرونده بوده که ۱۴۲میلیارد هم ارزش ریالی تخلفات بوده است. همچنین ۱۵هزار و ‌۶۰۰گزارش در سامانه‌های مختلف ثبت شده است. ۳۳۵۰شکایت حضوری دریافت شده و ۱۸۳۰ گزارش نیز از سوی اتحادیه‌ها دریافت شده است که مجموع گزارش‌های اتحادیه‌ها و اتاق اصناف حدود ۵۱۸۰گزارش است.

 

دلداری اضافه کرد: ۱۰۴۵مورد از مجموع این شکایت‌ها به جلب رضایت منجر شده و ۱۴میلیارد و ‌۶۵۵میلیون ریال وجه یه شاکیان بازگشت داده شده است. نسبت به پارسال شکایت‌های حضوری ما به‌دلیل ایجاد پایگاه‌ها در شهر و وضعیت کرونایی و‌ نوسان‌های قیمتی افزایش پیدا کرده است. امسال در بحث نظارت‌ بر اصناف نیز شرایط متفاوتی داشتیم.

 

مدیر کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی تأکید کرد: در آستانه سال نو باتوجه‌به اینکه پایگاه‌های نظارتی ایجاد کردیم، بر روی کالاهای اساسی که معمولا قیمت مصوب هم دارد، بیشتر تمرکز کردیم. باتوجه‌به محدودیت‌های فعالیت نمایشگاه‌های بهاره امسال، طرح فروش فوق‌العاده اصناف در نوروز۱۴۰۰ با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران برنامه‌ریزی شده است. هدف این طرح عرضه کالا و خدمات پرتقاضای شب عید با کیفیت و قیمت مناسب در واحدهای صنفی منتخب در رسته‌های شغلی کیف، کفش، آجیل و شیرینی، میوه و خدمات فنی خودرو و... است که کالای باکیفیت و تمام‌ایرانی و با تخفیف عرضه می‌کنند. این مراکز قرار است جایگزین نمایشگاه‌هایی شود که هر سال داشتیم و امسال برگزار نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۵فروردین۱۴۰۰ هم برپا خواهد بود، تصریح کرد: واحدهای منتخب با بنرهای متحد در این طرح شرکت می‌کنند و امیدواریم کالای باکیفیت عرضه کنند. همچنین امیدواریم این طرح جایگزین خوبی برای نمایشگاه‌های فصلی باشد.

دلداری تأکید کرد: با ایجاد این نمایشگاه‌ها در شهر که تعداد آن‌ها هم زیاد است، سعی شده است ازدحام جمعیت را در مکان‌ها به حداقل برسانیم. در آستانه نوروز اقدامات پیشگیرانه‌ای در حوزه درج قیمت و صدور فاکتور انجام دادیم که اطلاع‌رسانی آن‌ها به تمام واحدها انجام شده است. در این اطلاعیه آمده است که همه کالاها مشمول درج قیمت هستند و‌ کالاهای خدماتی هم باید نرخ‌نامه را در محل نصب کنند. همچنین صدور فاکتور هم در خرید بیش از ۱۰هزار تومان براساس درخواست مشتری اجباری است.

 

وی افزود: بر صنوف کیف و کفش و دیگر اقلام پرتقاضا، دونوبت در روز نظارت می‌کنیم و در بازار حاضر هستیم. نظارت بر بهداشت واحدهای صنفی با هماهنگی کارشناسان بهداشت در اولویت است. اکنون اولویت ما همچنان کالاهای اساسی است. باتوجه‌به اینکه امسال به‌طور گسترده زائر پذیرش نمی‌کنیم، نظارت‌ها را در شهر مشهد و بر مجاوران متمرکز کرده‌ایم. نظارت‌های نوروز تا نیمه فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->