واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

سومین جشن سالانه انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی برگزار شد

  • کد خبر: ۶۰۱۲۲
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
سومین جشن سالانه انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی برگزار شد
سومین جشن سالانه انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی خراسان رضوی دیروز در سینماهویزه با حضور مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، هادی حاجتمند کارگردان و جمعی از سینماگران جوان انجمن، یک سال کاری انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی با تقدیر از برگزیدگان خود و ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله و همچنین برگزاری انتخابات شورای انجمن به پایان رسید.
به گزارش شهرآرانیوز - سومین جشن سالانه انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی خراسان رضوی دیروز در سینماهویزه با حضور مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، هادی حاجتمند کارگردان و جمعی از سینماگران جوان انجمن، یک سال کاری انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی با تقدیر از برگزیدگان خود و ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله و همچنین برگزاری انتخابات شورای انجمن به پایان رسید.


مستند‌هایی با محوریت مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی

به گفته محمدمهدی خالقی از اعضای شورای انجمن، در یک سال گذشته، انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی خراسان رضوی، ساخت مستند‌های داستانی و سینمایی و نماهنگ را با محوریت شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع کرده و در ادامه، با شیوع کرونا در کشور، به این حوزه پرداخته است.

او همچنین مهم‌ترین فعالیت انجمن را، حرکت جمعی برای تهیه مستند و نماهنگ از تشییع حاج قاسم سلیمانی در مشهد دانست و گفت: مستندسازان انجمن در ۶ تیم دونفره، در مراسم تشییع حضور پیدا کردند و درنهایت ۵ اثر ساخته شد که یکی از این آثار مستند بود و باقی، نماهنگ. آثاری که از شبکه‌های رسانه ملی پخش شد و از آن استقبال کردند.

او همچنین به سه دوره برگزاری جلسات آموزشی فیلم‌سازی مستند از سوی انجمن انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: در یک سال گذشته حدود ۲۰ اثر داستانی، مستند و نماهنگ در روز‌های کرونایی ساخته شده است که در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی هم دیده شدند و درخشیدند.

برگزاری کارگروه فیلم‌نامه و تصویر و تدوین نیز، دیگر فعالیت انجمن سینمای جوانان انقلاب در یک سال گذشته بود که خالقی به آن هم اشاره کرد.


مرکز جریان‌ساز هنر انقلاب

اما مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز، به تشریح برنامه‌های پیش روی حوزه هنری پرداخت و گفت: می‌خواهیم حوزه هنری را به مرکز جریان‌ساز هنر انقلاب تبدل کنیم. او «رقیب بخش مردمی‌نشدن» را مهم‌ترین شعار این نهاد دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فصل جدیدی از فعالیت‌های حوزه هنری اتفاق بیفتد که فارغ از برگزاری چند نشست شعر و داستان خواهد بود.

عسگری گفت: پس از فتنه سال ۱۳۸۸، در حوزه مستندسازی، رویش‌های خوبی در تمام کشور اتفاق افتاد که به مرور و با گذشت یک دهه، رگه‌هایی از هم‌فکری و هم‌افزایی نیز روی داده است. او گفت: وظیفه نهاد‌های هنری، حرکت به سمت «نقطه‌زنی» است. بدین صورت که باید دور یک میز جمع شویم و نقطه‌زنی‌ها را هم در محتوا و موضوع و هم در ساختار و فرم عرصه‌های هنری و برای حل مسائل نظام و کشور و انقلاب مشخص کنیم و از جریان سینمای روشنفکر سبقت بگیریم.

همچنین محمد جواد میری فعال فرهنگی در این رویداد درباره «هویت در سینما» سخن گفت. این مراسم با قدردانی از مستند کرونایی «آنجا سپیده دم» اثر محسن جهانی، نماهنگ «آرام دل» مربوط به مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی، مستند اجتماعی «نفس‌خوار» با موضوع ارتفاعات جنوبی مشهد و به کارگردانی محمدمهدی سرشت و علی سلمانی و مستند «دی بی سی» اثر رضا حاتمی‌وفا و با تجلیل از مریم تکافی، گزارشگر صداوسیمای شبکه خراسان رضوی برای تهیه گزارش‌های عدالتخواهانه و همچنین تقدیر از فعال رسانه‌ای مهدی آفتابی به پایان رسید.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->