آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی
سرخط خبرها

صعود با یک شوت

  • کد خبر: ۶۰۲۳
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
صعود با یک شوت
تک نگاری‌هایی درباره نبرد شهرخودرو و نساجی از سکوهای ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر

مرتضی اخوان - اکبر این‌پا و آن‌پا می‌کند. دلشوره می‌افتد به جان ساکنان ورزشگاه پانزده‌هزارنفره وطنی قائمشهر. مازنی‌های دوآتشه شستشان خبردار می‌شود که اتفاقی در راه است. صادقی کاپیتان بعد از یکی‌دو بار فریب مدافع مستقیم، شوتش را روانه سنگر حریف می‌کند. گلر جوان که هواداران تیفوسی «نیمای انزلی‌چی» صدایش می‌زنند، تا جایی که می‌تواند به بدنش کش می‌آورد تا مانع حادثه شود؛ اما شوت اکبر گوشه دروازه آرام می‌گیرد تا جایگاه میهمان ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به هوا برود. چهل‌پنجاه هوادار مشهدی که پیراهن شهرخودرو به تن کرده‌ و برای حمایت از تیم شهرشان بیش از ۷۰۰ کیلومتر را طی کرده‌اند تا در شهر نساجی‌چی‌ها باشند، فریاد شادی سر می‌دهند؛ آن هم جلوی چشمان تیفوسی‌های نساجی‌چی که جانشان را پای تیمشان می‌گذارند. این تنها یک بخش از داستان مبارزه‌ای است که شب گذشته در آوردگاه حذفی، حکم به صعود نماینده مشهد به دور بعدی جام حذفی فوتبال ایران، فصل ۹۹-۹۸ داد. شهرخودرو 1- نساجی قائمشهر صفر؛ صعود با طعم پیروزی در خاک حریف.

 

بلیت فروشی دیدار شهرخودرو و پرسپولیس

 

برد با تأیید هواداران حریف
مازنی‌ها از گوشه و کنار قائمشهر خودشان را به استادیوم شهید وطنی می‌رسانند تا یک‌صدا پشت نساجی باشند. از طرفی اندیشه‌های تاکتیکی یحیی گل‌محمدی و تیم یازده‌نفره‌اش مأموریت دارند تا از جهنم قائمشهر یک حکم صعود باارزش را به مشهد ببرند. شاگردان گل‌محمدیی که تعدادی از آن‌ها پیش‌تر شاگرد رضا مهاجری، سرمربی مشهدی نساجی بودند، انگیزه‌هایشان برای نشان‌دادن بلوغ تاکتیکی که خود مهاجری هم به این سبک از فوتبال اصرار دارد، زیاد بود. فوتبال مالکانه و روی زمینی که هر 2 تیم به آن فکر می‌کنند و این متأثر از اندیشه‌های تاکتیکی سرمربیانشان است. چیزی که هواداران ۲ تیم هم به‌خوبی می‌دانستند و روی سکوها، لابه‌لای بحث و نظرهای کارشناسانه عوامانه‌شان به آن اشاره می‌کردند. شروع دیدار با حملات احساسی و پرشور قائمشهری‌ها به لطف حمایت جایگاه تیفوسی‌های ورزشگاه وطنی همراه بود، اما رفته‌رفته و بعد از بارش عصرگاهی هفتمین روز از مهر۹۸ این شاگردان یحیی گل‌محمدی بودند که نبض بازی را بادست گرفتند. چرخش درست توپ در زمین و استفاده مناسب از عرض، تدبیری بود که تیم مشهدی را بر حریف برتری می‌داد؛ اما حضور اسلحه خطرناک مهاجری در خط آتش نساجی، کار را برای تیم میهمان سخت کرده بود. محمدمهدی نظری، مهاجم کهنه‌کار و باتجربه نساجی، که سابقه بازی در پدیده (شهرخودرو) را هم داشت، با فرارهای انفجاری پشت‌سر مدافعان، مشهدی‌ها را نگران کرده بود تا اینکه مصدومیت و خروج این بازیکن از زمین، همه‌چیز را برای برتری مطلق شهرخودرویی‌ها فراهم کرد. موقعیت‌سوزی‌های امین قاسمی‌نژاد در نیمه اول و روان‌ترشدن بازی سروش رفیعی و فرشاد محمدی‌مهر در نیمه دوم سبب شد تا شهرخودرو ازسوی هواداران حریف هم مورد تقدیر قرار بگیرد. نمایش دلنشینی که بعد از گل اکبر صادقی در دقیقه۷۶ هم ادامه پیدا کرد و تنها ۵ دقیقه پایانی فرصتی برای حملات احساسی نساجی باقی ماند و دست آخر حکم صعود به نام شاگردان یحیی زده شد.

 

فیلم گل شهرخودرو به نساجی مازندران

 

میهمان‌نوازی کانون هواداران نساجی
بساط شیرینی و شربت بین 2 نیمه به راه بود. اتفاق خوبی که ازسوی کانون هواداران نساجی قائمشهر رقم خورد و بین ۲ نیمه نماینده‌ای از هواداران قائمشهری به میان تعداد اندک هواداران شهرخودرو آمد و با پذیرایی از آن‌ها، به آن‌ها خیر مقدم گفت. اقدامی‌که از بروز هر گونه تنش میان هواداران 2 تیم جلوگیری کرد.

 

بی‌احترامی ‌۱۵هزارنفری به رحمتی
مهم‌ترین تغییر یحیی گل‌محمدی برای نمایش حذفی شهرخودرو خراسان مقابل نساجی، بیرون‌گذاشتن گلر محبوب تیمش بود. مهدی رحمتی که البته در ۲ دیدار آخر لیگ برتر نمایش ضعیفی درون دروازه تیمش داشت، در این بازی روی نیمکت نشست تا گلر جوان تیم، اکبرمنادی، جای او را درون دروازه شهرخودرو بگیرد. باوجوداین، اعتراض رحمتی به طبل تماشاگران قائمشهری پشت نیمکت شهرخودرو برای لحظاتی شروع بازی را به تأخیر انداخت. ناظر بازی با اعتراض نیمکت شهرخودرو از مسئولان امنیتی خواست تا طبل را از جایگاه تماشاگران مازنی پشت نیمکت تیم میهمان خارج کنند و همین امر موجب فحاشی یک‌صدای ۱۵هزار نساجی‌چی علیه رحمتی شد.


فتح آبرومند دربرابر تیفوسی‌ها
شهرخودرو با یک نمایش خوب و بدون حاشیه، قائمشهر را دست‌پر ترک کرد؛ شهری که تماشاگران فوتبالش هر روز صبح به عشق تیم شهر از خواب بیدار می‌شوند و عاشقانه نساجی را می‌پرستند. هوادارانی که مسافت شرکت نساجی شهرشان که خیلی‌هایشان آنجا مشغول‌به‌کار هستند تا استادیوم شهید وطنی، کمتر از چند متر است! اما همیشه از پنجره‌های اتاق محل کارشان با عشق به «وطنی» دوست‌داشتنی نگاه می‌کنند. دراین‌بین مردان شهرخودرو خراسان با همان ۵۰ هوادار دو آتشه که سختی راه را تحمل کردند تا حامی‌تیمشان باشند، به خاک قائمشهر پا می‌گذارند و به فتحی بزرگ می‌رسند. این جذاب‌ترین بخش سناریوی همیشه تلخ و شیرین فوتبال است؛ سناریویی که این‌بار لبخند را بر لبان مشهدی‌ها و بهت حذف از جام حذفی را به دل قائمشهری‌ها نشاند.

 

گل‌محمدی: بازی سختی بود
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی با نساجی گفت: بازی خیلی سختی برای ما بود و بازی‌کردن در این زمین و با این هواداران برای هر تیمی سخت و دشوار است. من فکر می‌کنم یکی از بازی‌های خوب ما در این فصل انجام شد. بازیکنان تیم ما توانستند حریف را خوب کنترل کنند و با غیرت مثال‌زدنی، بازی خوبی انجام دادند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. بابت نتیجه به‌دست‌آمده خوش‌حال هستم و امیدوارم روند خوبمان را ادامه دهیم.وی تأکید کرد: نساجی تیم خوب و دونده‌ای است و امروز تحت‌تأثیر بازی تیم ما قرار گرفت. بازیکنان ما خوب دویدند و فضاها را پوشش دادند و از نظر فیزیکی کم نیاوردند.گل‌محمدی درباره غیبت رحمتی گفت: در بحث گلر همیشه داوود فنایی تصمیم می‌گیرد و او امروز تشخیص داد که منادی بازی کند که خوب هم کار کرد. از آن طرف هم رحمتی برای ما یک مهره ارزشمند است و می‌تواند به تیم ما کمک زیادی کند. سرمربی شهرخودرو درباره اینکه آیا این تیم می‌تواند در آسیا شرکت کند گفت: ما فعلا در شروع لیگ هستیم و فعلا زود است که به این بازی‌ها فکر کنیم، ولی تا آن زمان می‌توانیم تیممان را تقویت کنیم.وی درباره اینکه امسال تیمش بازیکنان گران‌قیمتی خریده، ولی نیمکت‌نشینی آن‌ها ممکن است جو تیمش را خراب کند، گفت: کدام بازیکن ما گران بوده است؟ شما از کجا می‌دانید که گران هستند؟!
در ادامه خبرنگار به گل‌محمدی گفت: سروش رفیعی! حداقل او از بازیکنان 400 میلیونی نساجی گران‌تر است! این صحبت با خنده گل محمدی مواجه شد و پاسخ داد: اولا بازیکنان ما فقط براساس مسائل فنی انتخاب نشده‌اند و شخصیت خیلی بالایی دارند. بازیکنی که خوب تمرین کند و از نظر تاکتیکی در بازی خاصی به ما کمک کند، قطعا به میدان خواهد رفت. ما در تیممان در این یک سال مسائل خاصی نداشتیم و بعید می‌دانم از این به بعد هم از این مسائل در تیم ما وجود داشته باشد.

 

مهاجری:شرمنده مردم شدیم
رضا مهاجری، سرمربی مشهدی نساجی، نیز پس از حذف تیمش ازجام حذفی گفت: فوتبال، برد و باخت دارد؛ اما یک جایی آدم شرمنده مردم می‌شود. من بارها به بازیکنانم گفتم که وقتی مسئولیت یک تیم مثل نساجی را قبول می‌کنید، باید تمام مسائل آن را بپذیرید. من دنبال بهانه جویی نیستم و در روزهایی که بردیم هم این مشکلات بود؛ اما این مشکلات دارد فرسایشی می‌شود.او ادامه داد: به ترکیب شهرخودرو نگاه کنید که چند تغییر نسبت به ما داشته است؟ حالا ببینید که این تغییرات یا به خاطر شهامت یا نداشتن بازیکن بوده است. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم. با مصدوم شدن یکی از بازیکنان، نظم تیم به هم خورد. در نیمه دوم تغییراتی انجام دادیم و شهرخودرو را کنترل کردیم؛ اما ضربه‌ای از تیم حریف که قابل کنترل بود، تبدیل به گل شد و بعد از آن، بازی احساسی جلو رفت و باعث شد جام حذفی را از دست بدهیم. امیدوارم با تلاش بهتر، نتایج بهتری در لیگ برتر ببینیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->