به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که مسئولان آموزش و پرورش میگویند «رتبهبندی معلمان» در مراحل پایانی خود قرار داشته و پس از تصویب در دولت به مجلس ارسال خواهد شد.
با تحقق این موضوع، سرانجام پس از سالها انتظار و اجرای طرحهای مختلف به نام رتبهبندی، این طرح با تصویب در مجلس به قانون تبدیل خواهد شد تا فرهنگیان براساس صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفهای در رتبههای یک تا ۵ تقسیم شده و براساس آن از مزایای مالی بهرهمند شوند.
رتبهبندی از آن جهت حائز اهمیت است که هدف اصلی آن، افزایش کیفیت در نظام آموزشی است و براین اساس معلمانی که صلاحیت و شایستگی بالاتری دارند به طور ویژهتری مورد توجه و حمایت قرار خواهند گرفت؛ پیش از این احمد عابدینی، معاون سابق دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفته بود: اگر مدرک تحصیلی و سابقه جزو رتبهبندی باشد این کار غلط است؛ رتبهبندی مانند مسابقه است و از فردی که در مسابقه دو شرکت کرده است نمیپرسند سیاه هستی یا سفید، قدت کوتاه است یا بلند، مدرک دکتری داری یا فوق لیسانس، بلکه میگویند فردی که توانست در این میدان نفر اول شود، روی سکو میایستد.
برای اطلاع از آخرین تغییرات و جزئیات از نحوه اجرای رتبهبندی، به سراغ علی الهیار ترکمن معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش رفتیم؛ وی با اشاره به مختصات جدید رتبهبندی تاکید کرد: آموزش و پرورش از سال ۹۴ با استفاده از ظرفیتهای قانون مدیریت خدمات کشوری اقداماتی را برای افزایش ضرایب به منظور رتبهبندی معلمان اتخاذ کرده بود، اما از آنجایی که قانون برنامه ششم توسعه ساز و کارهای دیگری را پیشبینی کرده بود دولت به سراغ تنظیم لایحهای رفت که بر اساس آن موضوع رتبهبندی حرفهای از ظرفیت قانون مدیریت خارج و به سمت قانون خاص مختص فرهنگیان بر اساس شرایط حرفهای در مدرسه و تدریس در آموزش و پرورش سوق داده میشود.
توضیحات معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش
منبع: تسنیم