جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

رونمایی از ترابی در برزیل!

  • کد خبر: ۶۰۵۹۶
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
رونمایی از ترابی در برزیل!
خرید تازه پرسپولیس، مجوز بازی در لیگ برتر را به دست آورد، گرچه وکیل سوشا مکانی همچنان معتقد است بازی کردن مهدی ترابی برای پرسپولیس در آبادان بی توجهی به قانون است و تبعات بدی برای سرخ های پایتخت خواهدداشت.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ شاه‌ماهی بازار نقل‌و‌انتقالات زمستانی سرخ‌ها، مجوز بازی برابر صنعت‌نفت را به دست آورد. مهد ترابی که بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان از جمع شاگردان گل‌محمدی جدا شده بود، تنها بعد از یک نیم‌فصل حضور در لیگ قطر، بار دیگر به تیم محبوبش بازگشت و حالا با پیگیری‌های مدیریت و تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس، مجوز بازی در لیگ برتر را گرفته است.

ITC ترابی صادر شد

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اینکه پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیسی‌ها، با حل‌شدن پرونده ماریو بودیمیر باز شد، این باشگاه توانست ITC مهدی ترابی را از فدراسیون فوتبال قطر دریافت کند. این در‌حالی است که باشگاه پرسپولیس پیش‌بینی می‌کرد که کارت بازی ترابی امروز یا فردا صادر شود، اما با همکاری فدراسیون فوتبال قطر این اتفاق زودتر رخ داد. نکته جالب اینکه کادر فنی سرخ‌پوشان نیز مهدی ترابی را در فهرست این تیم برای بازی با صنعت‌نفت آبادان قرار داده تا رونمایی از این بازیکن در دیدار حساس مقابل صنعت‌نفت رخ دهد. البته مشخص نیست که این بازیکن در زمین حضور خواهد یافت یا نه، اما برخلاف بازی با سایپا در فهرست پرسپولیس قرار دارد.

شماره مهرداد برای مهدی؟

ترابی در دوران حضورش در پرسپولیس و البته پیش‌تر در سایپا، شماره‌۹ را به تن می‌کرد؛ اما اکنون این شماره در اختیار مهدی مهدی‌خانی است و طبق قوانین امکان تغییر شماره برای او وجود ندارد. حتی اگر مهدی‌خانی در نیم‌فصل دوم از جمع سرخ‌پوشان جدا هم بشود، این شماره تا پایان فصل نمی‌تواند در اختیار بازیکن دیگری نیز قرار گیرد. با‌این‌حال باید دید خرید تازه پرسپولیسی‌ها به پوشیدن شماره‌۲۵ در نیم‌فصل دوم رضایت خواهد داد تا با توجه به قرارداد یک‌ونیم‌ساله‌اش در فصل آینده و در لیگ بیست‌و یکم، شماره‌۹ را بار دیگر بر تن کند یا برای نیم‌فصل دوم شماره دیگری را ترابی انتخاب می‌کند؟ مهدی ترابی در دوران حضورش در این تیم شماره‌۹۹ را بر تن می‌کرد، شماره‌ای که فصل گذشته در اختیار اوساگونا بود و گویا برای لیگ بیستم خالی مانده است و احتمال دارد خرید تازه پرسپولیس، آن شماره را بر تن کند.

آمادگی بالای ترابی در تمرینات

افرادی که در روز‌های گذشته در تمرینات پرسپولیس حاضر بودند، از آمادگی بالای مهدی ترابی صحبت کرده‌اند و معتقدند این بازیکن این‌روز‌ها برای بازگشت دوباره به میادین، دنیایی از انگیزه است؛ اتفاقی که بدون‌شک می‌تواند به تیم گل‌محمدی در ادامه راه لیگ برتر کمک کند. ستاره جوان پرسپولیس که خیلی‌ها غیبت او در فینال لیگ قهرمانان آسیا را یکی از عوامل از‌دست‌رفتن این جام می‌دانند، حالا برای جبران اتفاقات و خاطرات بد گذشته و راضی‌کردن دوباره هواداران کار سختی در پیش خواهد داشت.

پازل تاکتیکی یحیی

به نظر نمی‌رسد گل‌محمدی در بازی حساس امروز مقابل صنعت‌نفت، مهدی ترابی را از ابتدا در ترکیب تیمش قرار دهد؛ اما در ادامه و باتوجه به نتیجه مسابقه، می‌توان این بازیکن را تعویض اول پرسپولیس در این بازی دانست. ترابی که در فاز هجومی توانایی بازی در همه پست‌ها را دارد، مطمئنا بهترین گزینه برای پر‌کردن جای خالی آل‌کثیر تا یک ماه آینده است؛ اما این مهم نیاز به هماهنگی بیشتر این بازیکن با هم‌تیمی‌هایش دارد. محتمل‌ترین جایی که ترابی می‌تواند در زمین حاضر شود، به‌عنوان وینگر چپ خواهد بود که در‌این‌صورت شاهد حضور احسان پهلوان در میانه زمین و پشت ۲ مهاجم اصلی تیم خواهیم بود. حضور پهلوان پشت‌سر ۲ مهاجم اصلی شاید بهترین خبر برای خود این بازیکن باشد که همیشه اعلام کرده پست اصلی بازی‌اش پشت‌سر مهاجم است و یحیی به‌خاطر بسته‌بودن دستانش، از او در سمت چپ تیمش استفاده می‌کرد.

حالت دیگری هم که احتمال دارد ترابی وارد زمین شود، به جای امید عالیشاه در خط حمله سرخ‌ها خواهد بود. مهدی ترابی در سال‌های گذشته نشان داده که توانایی بازی در پیشانی خط حمله را هم دارد و می‌تواند به‌خوبی در نقش یک گل‌زن بالفطره حاضر شود؛ اتفاقی که باتوجه به ضعف سرخ‌پوشان در این منطقه، چندان دور‌از‌ذهن به نظر نمی‌رسد.
 
ترکیب ترابی و وحید امیری جذابیت زیادی برای سرخ‌پوشان خواهد داشت. هردو سرعتی و اتفاقا هردو هم جنگنده هستند. هر دوی این بازیکنان، تکنیکی بازی می‌کنند و در دوئل‌های یک در برابر یک، غالبا پیروز بوده‌اند. در کنار این‌ها مهدی ترابی توانایی شوت‌زنی و سرزنی را هم در بازی‌اش دارد که او را نسبت به امیری متمایز می‌کند.
با‌همه این اوصاف چه پرسپولیس در بازی امروز عقب بیفتد، چه بازی را جلو باشد، حضور مهدی ترابی در دقایق پایانی این بازی چندان دور‌از‌ذهن به نظر نمی‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->